مجوزها

طراحی بسته بندی در اصفهان + نمونه کارها

  • اشتراک گذاری:
28 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 26 بهمن 1402 ) 3953 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی جعبه و بسته بندی اصفهان همانند بسته بندی سایر شهرها باید از ظرافت و خلاقیت کافی برخوردار باشد. البته با توجه به این که محصولات و سوغاتی های اصفهان زبان زد هستند، بهتر است برای طراحی پکیجینگ اصفهان طرح هایی در خور اصالت و قدمت فرهنگی این شهر ارائه گردد.

اهمیت طراحی بسته بندی در اصفهان

اثری که طراحی بسته بندی در تبلیغات یک محصول دارد، هیچگاه تبلیغات تلویزیون، بیلبورد و یا محیطی ندارند. تبلیغات مختلف که هزینه های گزافی هم دارند در مقابل طراحی بسته بندی محصول بسیار کم اثر هستند.

هولدر-موبایل-رومیزی-ایبلو


 
  1. طراحی بسته بندی به عنوان یک عنصر تبلیغاتی مهم شناخته می شود که در قفسه های فروشگاه و یا در پنل یک فروشگاه اینترنتی به معرفی محصول می پردازد.

  2. این روش تبلیغاتی ارتباط بسیار نزدیکی با مخاطب دارد و کیفیت را به بهترین شکل به مصرف کننده نشان می دهد. به طور کلی طراحی بسته بندی، نوعی بازاریابی خاموش برای فروش محسوب می شود.

به دلیل تنوع و گستردگی مخاطبان کارتن محصولات در اصفهان، باید طراحی بسته بندی به نحوی انجام شود که با سلایق و انتخاب های متفاوت همخوانی داشته باشد تا به فروش برسد. این محصولات شامل صنایع دستی، سوغات خشکبار، حبوبات غیره هستند که مدل های خاص در تنوع بسته بندی را می طلبند.

طراحی-حرفه-ای-بسته-بندی-زرشکطراحی حرفه ای بسته بندی ادویه و حبوبات

نکات مهم طراحی بسته بندی در اصفهان

تمامی محصولات اصفهان از مواد غذایی، خشکبار، صنایع دستی و دیگر تولیدات همه با انواع مدل از بسته بندی مرتبط هستند. با توجه به هریک از محصولات باید طراحی بسته بندی خلاق و اصولی انجام شود. وظیفه ی اصلی بسته بندی خشکبار و حبوبات، محافظت از محصول در مقابل باکتری، آفتاب، نفوذ هوا و گردو غبار و روطوبت است. گاهی اوقات از نوعی بسته بندی جذب کننده ی اکسیژن در طراحی استفاده می شود که به طول عمر  محتویات بسته کمک می کند. با این حال این نوع بسته بندی باید نشان و اشاره ای به محتویات خود داشته باشد تا مخاطب از وجود آن مطلع شود.

جعبه مقوایی بسته بندی صنایع دستی در اصفهان باید پوشش مستحکم و مقاومی باشد که از کالا در مقابل آفتاب، ضربه، لرزش، فشار و حشرات محافظت کند. انواع فرش و صنایع دستی در اصفهان با الیاف و متریال مختلف تهیه می شوند که ممکن است دچار آسیب یا خرابی های احتمالی شوند. طراحی بسته بندی محصولات در اصفهان، برای دو نوع کالای متفاوت انجام می شود که باید با دقت و شناخت کافی از فرهنگ اصفهان انجام شود.

شرکت چاپ و بسته بندی لیبل عسل در اصفهان

طراحی بسته بندی در اصفهان؛ معرفی محصول

استفاده از علائم و نمادها بر روی بسته بندی باعث می شود تا در مراحل انبارش، حمل و توزیع بین فروشگاه ها، مورد توجه قرار گیرد. از طرفی اطلاعاتی مانند ارزش غذایی، طریقه ی مصرف و سایر اطلاعات وابسته به محصول بر روی جعبه چاپ شده قرار می گیرد که سبب معرفی نوع محصول و اطلاع رسانی به مخاطب شود.
 

طراحی بسته بندی در اصفهان؛ جنبه تبلیغاتی محصول

طراحی کارتن بسته بندی و انواع لیبل خود به خود به تبلیغات نامحسوس محصول می پردازند. در یک نگاه اگر نظر مخاطب را به خود جلب نماید و باعث ایجاد انگیزه در خرید شود می توان گفت طراحی بسته بندی، موفق عمل کرده است.
 

طراحی بسته بندی در اصفهان؛ سهولت در حمل

بسته بندی محصولات اصفهان برای انواع سوغاتی، کالاهای صادراتی و یا مصارف مردم شهر اصفهان انجام می شود. به همین دلیل به نوع فروش و مخاطب در طراحی بسته بندی محصولات اصفهان باید دقت کرد. بسته بندی سوغاتی در اصفهان باید کوچک، با وزن مناسب و طراحی فاخر انجام شود. زیرا این محصول به عنوان سوغات اصفهان باید پیام آور فرهنگ و هنرهای غنی این کهن شهر باشد و همچنین به راحتی قابل حمل باشد.


 

تأثیر طراحی و چاپ جعبه بسته بندی بر فروش

طراحی و چاپ جعبه بسته بندی، می تواند بر فروش محصولات تأثیر بسزایی بگذارد. جعبه بسته بندی با طرح ویژه و جذاب، می تواند نگاه مشتری را به سمت محصول جلب کند. همچنین، جعبه بسته بندی با نشان دادن برند و هویت شرکت، می تواند به تقویت شناخت و اعتماد مشتری به برند، کمک کند.
 

چالش های طراحی و چاپ جعبه بسته بندی در اصفهان

طراحی و چاپ جعبه بسته بندی، با چالش هایی نیز مواجه است. چالش هایی که می توان به آنها اشاره کرد عبارتند از:

1. هزینه بالا در چاپ جعبه های بسته بندی، مخصوصا در صورتی که مشتری بخواهد جعبه هایی با طرح ویژه داشته باشد.
2. پیچیدگی برای تولید کنندگان در ایجاد طرح شیک و روانی برای جعبه های بسته بندی.

طراحی-لیبل-آبمیوه-صادراتیPackaging design of Mava cosmetic soap

طراحی بسته بندی در اصفهان؛ محصولات صادراتی

محصولات صادراتی که برای فروش های بین المللی در نظر گرفته می شوند باید طراحی اصیل ایرانی - اصفهانی در آن گنجانده شود تا معرف خود و شهر سازنده به همگان باشد. می توان از زبان های انگلیسی و عربی برای معرفی بهتر محصول استفاده کرد و تبلیغات مؤثرتری در حوزه ی صادرات محصولات اصفهان داشت.
 

طراحی بسته بندی در اصفهان؛ جابجایی بسته بندی

محصولات به طور کلی سه نوع بسته بندی اولیه، دوم و سوم دارند. بسته بندی که محتویات محصول در اصفهان با آن مستقیما در ارتباط هستند را بسته بندی اولیه گوییم. بسته بندی مانند کارتن که حاوی چند پاکت یا بسته از محصول است را بسته بندی دوم و در نهایت بسته بندی های بزرگتر که برای حمل محصول بین شهری و یا بین المللی بکار می رود که حاوی چند کارتن از محصول است، بسته بندی سوم نام دارد. در هر سه نوع بسته بندی باید طراحی به گونه ای انجام شود که افراد بخوبی بدانند با چه نوع کالایی مواجه هستند و استانداردهای حمل آن برچه اساس است. استفاده از علائم و نمادهای روی بسته بندی با دانش و آگاهی باید انجام شود.

طراحی حرفه ای لیبل و بسته بندی عسل زعفرانی

طراحی بسته بندی در اصفهان؛ خلاق و جذاب

اگر یک طراحی بسته بندی و لیبل محصول به اندازه کافی خلاق باشد، مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار خواهد کرد، بدون آنکه توسط کسی معرفی شده باشد. به همین دلیل یک طراحی بسته بندی خلاق می تواند:

  1. به جلب توجه مخاطب و تبلیغات محصول بپردازد.

  2. باعث بخاطر سپردن محصول توسط مصرف کننده شود.

  3. ارتباط مستقیم مخاطب با محصول را برقرار کند و اطلاعات لازم را ارائه دهد.

  4. با سنین مختلف و سلیقه های متفاوت همخوانی داشته باشد.

بسته بندی زعفران ظریف گرافیکلیبل-مواد-غذایی-بروج

طراحی مینیمال در صنعت بسته بندی اصفهان

طراحی مینیمال بسته بندی، به طراحی بسته بندی ساده، کم حجم، با کاربری آسان و در عین حال قابل استفاده مجدد، گفته می شود. در طراحی مینیمال بسته بندی، با استفاده از رنگ های ساده، طرح های کم رنگ و عدم استفاده از اجزای زیاد در بسته بندی، یک بسته بندی زیبا، مناسب و کارآمد طراحی می شود.
 

مزایای طراحی مینیمال بسته بندی

طراحی مینیمال بسته بندی، به عنوان یکی از ترندهای جدید در صنعت بسته بندی، در شهر اصفهان نیز به طور گسترده استفاده می شود. با توجه به مزایایی که طرح های مینیمال در بسته بندی دارند، شرکت های تولیدی بخصوص در تولید و عرضه مواد غذایی، ترجیح می دهند تا از این نوع بسته بندی استفاده کنند.طراحی مینیمال بسته بندی، علاوه بر سادگی، قابلیت استفاده مجدد و هزینه کمتر، به نظر مصرف کنندگان نیز جذابیت زیادی دارد.

1. سادگی و زیبایی: این نوع بسته بندی با رنگ های ساده، طرح کم رنگ و عدم استفاده از اجزای زیاد، شگفت انگیز و زیبا به نظر می رسد.

2. قابلیت استفاده مجدد: بسته بندی مینیمال، اغلب با استفاده از جنس های قابل بازیافت ساخته می شود و می تواند برای استفاده مجدد مورد استفاده قرار گیرد.

3. هزینه کمتر: با کاهش تعداد پارامترهای مورد استفاده در طراحی، می توان هزینه های پکیجینگ در اصفهان را کاهش داد.

4. جذب مشتری: این نوع بسته بندی، مشتریان را جذب می کند و زمانی که به صورت مناسب طراحی شود، تأثیر مثبتی بر بازار تأثیر می گذارد

ظرف-بسته-بندی-میوه-خشک

طراحی بسته بندی زعفران در اصفهان

موضوع طراحی بسته بندی زعفران در اصفهان در سال‌های اخیر، طرفداران زیادی پیدا کرده و توجه کشاورزان و تولیدکنندگان زیادی را در این شهر به خود جلب کرده است. هم اکنون که ادویه گران‌قیمتی مثل زعفران در بازار ایران ارزش خودش را پیدا کرده، تولید و کشت زعفران فرصتی مناسب برای اصفهان است که طلای سرخ خاص خود را به ایران و حتی جهانیان عرضه کند. 
اصفهان با تاریخچه غنی و معماری‌های شاهکار خود، میتواند نماینده خوبی در نشان دادن ماهیت یک محصول ایرانی باشد. طراحی بسته بندی چنین محصولی باید بر پایه‌ی تلفیق عناصر سنتی و مدرن خلق شده باشد که بتواند علاوه بر برندسازی موثر، با اورجینال بودن در برابر بزرگترین برندهای معتبر حوزه زعفران و دیگر محصولات ادویه‌جات رقابت‌پذیر و تاثیرگذار باشد.

برای طراحی بسته بندی زعفران اصفهان، نکات مهمی باید مدنظر قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین این نکات، نسبت دادن نوع بسته بندی به نوع محصول است. بسته بندی زعفران باید با توجه به ویژگی‌های محصول، مناسب باشد. استفاده از بسته‌بندی‌هایی با شکل منحصر به فرد و جذابیت بالا، نیز می‌تواند باعث جذب بیشتر مخاطبان به محصول شود. به طور مثال بسته‌بندی زعفران در جعبه چوبی‌، ظرفیت بالاتری از نگهداری زعفران را دارد و در کنار آن، حس متمایز را به مخاطب القا میکند.
طراح بسته بندی حرفه‌ای میداند که در زعفران و در واقع هر بسته بندی دیگر، باید روی کیفیت، جذابیت و به‌روزی تمرکز بیشتری شود، چرا که بسته‌بندی مناسب، جزو عوامل موثر در رشد و پیشرفت فروش کالاهاست.

طراحی بسته بندی لوکس زعفران
 

استفاده از استایل درست بسته بندی

یکی از اصول اصلی در بسته بندی، استفاده از استایل صحیح بسته بندی را می توان نام برد. استایل بسته بندی، خصوصیات ظاهری و شرایطی را که در بسته بندی محصول باید رعایت شود، تعریف می کند. استایل درست بسته بندی محصولات، در نظر گرفتن ترکیب رنگ، شکل و برند سازی مناسب، بنا به محتوای محصول، موضوع و مخاطب را در خود جای داده است. بهبود یافته استانداردهای بسته بندی اصفهان، مراحل استفاده، حمل و نقل کردن و نگه داشتن محصولات را بهبود می بخشد و در نهایت به تحقق اهداف بسته بندی کمک می کند.
 

صداقت برند در طراحی بسته بندی

تمام برندها در تلاشند که اعتماد و رضایت مشتریان خود را کسب کنند، و این امر مستلزم ایجاد بسته بندی شفاف و آشکار برای محصولات است. صداقت برند در طراحی بسته بندی، به معنای ارسال پیام صادقانه به مشتریان و داشتن متناسب با محتوا آن است. این به این معناست که باید از تصاویر و متن موجود در بسته بندی، به درستی توضیح داده شود که محتویات درون آن چیست و برای چه مصرفی مناسب است.

برای مثال، اگر یک کارخانه محصولات غذایی خود را به واسطه یک آژانس تبلیغاتی، یک بسته بندی زیبا و با طراحی آراسته عرضه کند، اما آن بسته بندی صادقانه نباشد و اطلاعات نامعتبری را در مورد محصولات به نمایش بگذارد، شاید در آن واحد مخاطب را گول بزند اما احتمالاً مشتریان در بلندمدت استقبالی از آن نخواهند کرد.

صداقت و قابلیت اطمینان، اصلی ترین مؤلفه هایی هستند که برای چگونگی ارتباط با مشتریان، در طراحی بسته بندی اصفهان باید رعایت شود.
zarigraphic-smartcaps-label

ویژگی‌های طراحی بسته بندی صادقانه

طراحی بسته بندی صادقانه، بر پایه آن فلسفه تمرکز دارد که مشتریان باید از صداقت و ارزش واقعی محصول، مطلع شوند. برای ایجاد یک طراحی بسته بندی صادقانه باید به نکات زیر توجه کرد:

- اطلاعات بسته بندی شفاف و دقیق باشد و به مشتریان دانسته شود که محصول درون بسته بندی، چه چیزی است.

- تمام اطلاعات ضروری را در مورد محصولات در بسته بندی نمایش داده شود.

- اگر محصول تعهدی را به مشتریان دارد، موارد ضروری باید در بسته بندی آن قابل مشاهده باشد.

- طرح بسته بندی باید با شیوه های شیک و البته ساده طراحی شود.
 

نکاتی که طراحان باید در مورد طراحی جعبه بسته بندی در اصفهان بدانند

  • توجه به نام برند: مهم ترین علل فروش یک محصول شناسایی نام برند توسط مخاطب است. هنگامی که مصرف کننده به خرید محصول یک برند وفادار باشد در هر فاصله ای می تواند نام برند را تشخیص دهد. بهتر است نام برند خوانا و درشت در وسط طرح قرار گیرد.

  • شناسنامه ی محصول: حتما اطلاعات لازم در مورد نوع محصول، طریقه ی مصرف، جدول ارزش غذایی، سن مناسب مصرف کننده، علائم اختصاصی و غیره در روی بسته بندی قرار گیرد.

  • استفاده از فونت و تصاویر: فونت ها باید از خوانایی و وضوح بالایی برخوردار باشند و همچنین قدرت تصاویر با کیفیت را در طراحی بسته بندی فراموش نکنید

طراحی-کاراکتر-بسته-بندی-زعفران

تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک با فعالیت در کنار برندهای معتبر ایرانی و بسیاری از کشورهای خارجی مشغول به فعالیت حرفه‌ای است. می توانید از نمونه طراحی بسته بندی محصولات بهداشتی، دارویی، غذایی و سایر محصولات از نمونه کارهای ظریف گرافیک دیدن نمایید و جهت سفارش چاپ و طراحی جعبه و لیبل بسته بندی در اصفهان با قیمت مناسب با ما تماس بگیرید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288