مجوزها

طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی + نمونه

  • اشتراک گذاری:
25 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4883 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

مخاطب اصلی طراحان بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی خانم ها و پس از آن آقایان و کودکان هستند. گرافیستی که به طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی می پردازد، باید بخوبی از سلایق افراد در مورد رنگ ها، استایل ها؛ قالب ها و فریم های بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی اطلاع داشته باشد. با این حال می توانند با طرح ریزی بسته بندی خلاقانه و جدید، به جذب مشتری بپردازند. ضرورتِ وجودِ لوازم آرایشی و بهداشتی در افراد مختلف، از صبح که بیدار می شوند تا هنگام شب که برای خواب آماده می شوند، احساس می شود. پس با سهم زیادی در طراحی بسته بندی از انواع محصول در زمینه آرایشی و بهداشتی سروکار داریم که مخاطب آن همه افراد جامعه هستند.
 

Packaging design of Mava cosmetic soap


همیشه بسته بندی محصولات بعنوان معرفِ یک کالا در قفسه های خرید قرار میگیرد. بنوعی تبلیغات خاموش یک محصول بسته بندی آن است. مشتری ممکن است تا به حال از لوازم آرایشی و یا بهداشتی که برای اولین بار است می بیند، تا به حال استفاده نکرده باشد. اما بخاطر سبک خاص طراحی و الگوی به کار رفته در قالب محصول، آن را خریداری می نماید.

محصولی که بخاطر کیفیت بسته بندی به فروش می رسد، انتظار می رود محتویاتش نیز به همان اندازه با کیفیت و رضایت بخش باشد. با این حال بارها شاهد آن بوده ایم، در فروشگاه های بزرگ، قفسه هایی که مربوط به محصولی با طراحی خاص هستند زودتر خالی و جایگزین شده. در اینصورت سطح فروش بالا می رود. اگر خلاف این باشد، نتیجه زحمات طراحی شما در قفسه های فروشگاه برای مدت طولانی باقیمانده و گردو غبار می گیرند. توصیه می کنیم، به عنوان یک طراح بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی مجموعه قوانین ذیل را در نظر بگیرید.

  1. طرح اولیه بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

  2. انتخاب عناصر مورد نیاز در طراحی (رنگ ها، فونت ها و غیره)

  3. کسب اطلاعات مورد نیاز برای توضیحات محصول و نحوه استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نظر

  4. انتخاب جنس و نوع بسته بندی

  5. طراحی را شروع کنید.
     

شناخت مخاطب

قبل از شروع به طراحی باید بدانید مخاطب، چه قشری از جامعه را تشکیل می دهد؟ چه گروه سنی و در چه موقعیت جغرافیایی هستند؟ با این شناخت نصف راه را رفته اید.
 

شناخت برند لوازم آرایشی و بهداشتی متقاضی

به همان اندازه که شناخت مشتری اهمیت دارد، شناخت برند و محصولی که قرار است برایش بسته بندی کنید نیز اهمیت ویژه ای دارد. باید بدانید محصول از نوع آرایشی است یا بهداشتی؟ برای همه نوع پوست مؤثر است یا گروه خاصی از افراد؟ تم کاری این برند مدرن است یا کلاسیک؟ بسته بندی خواسته شده ساده باشد یا لوکس؟ صحبت های اولیه را حتما با سفارش دهنده بسته بندی داشته باشید تا اطلاعات اولیه، راه گشای کارتان باشد.
 

مشتریان حضوری یا اینترنتی

گاهی درخواست طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، برای فروش محصولات بصورت مجازی و اینترنتی است. مسلما "رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون". مشتریان هرچه طراحی بسته بندی را جذاب تر و شکیل تر بیابند، بیشتر اعتماد می کنند و فروش بهتری را به دنبال خواهد داشت. در بسیاری از مواقع، محصولاتی که بیشتر برای شأن مشتری ارزش قائل هستند، بسته بندی های خاص و شیک تر به بازار ارائه می نمایند.

این امر برای خرید های محلی و حضوری نیز صدق می کند. هرچه بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت تر باشد، مخاطب بیشتر اعتماد خواهد کرد. هدف هر محصول، جلب رضایت و اعتماد مشتریان است. در این زمینه توصیه میکنیم مقاله طراحی بسته بندی خلاقانه را مطالعه نمایید.

  • گردآوری کمک رسان های طراحی

  • قبل از طراحی، مجموعه ای از تصاویر، ایده ها، طراحی های بسته بندی لوازم آرایشی مشابه و سایر مواردی که می تواند در الهام گرفتن ایده های خلاق به شما کمک کنند را دسته بندی نمایید.

پک طراحی بسته بندی محصولات لوازم آرایشی مشهد

سبک طراحی بسته بندی

اولین چیزی که بایستی بعنوان عنصر بسته بندی در نظر بگیرید، حالت و شخصیتی است که از مشتری در ذهن دارید. آیا طراحی بسته بندی باید به صورت مینیمالیسیتی انجام شود یا باید طراحی متفاوت تری داشته باشد؟ دانستن اینکه بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی با چه رویکردی می خواهد پیش برود بسیار اهمیت دارد.
 

رنگ ها

در طراحی بسته بندی لوازم آرایشی مانند همه طراحی های گرافیکی دیگر باید رنگ و فونت های مورد نظر ویژه همان گروه سنی و جنسی در نظر گرفته شود. اصولا برای لوازم آرایشی بهداشتی بانوان از رنگ های سفید طلایی، سفید مشکی، بنفش طلایی، سفید صورتی، سفید قرمز و سفید آبی استفاده می شود. این رنگ ها حس لطافت، زنانگی، آرامش را القا می کنند. رنگ هایی که در طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی آقایان استفاده می شوند، پایه تیره دارند. رنگ های مشکی و قهوه ای تیره هدف هستند. گاهی رنگ چهارم نیز بکار برده می شود و بصورت برجسته و یا حک شده روی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی آقایان دیده می شود. این سبک رنگ ها نشان از قدرت، نفوذ ناپذیری و پایداری دارند. طراحی بسته بندی لوازم بهداشتی کودکان از رنگ های روشن و عکس های کودکانه استفاده می شود. روانشناسی رنگ کودکان حس های عاطفی، لطافت و ملایمت را منتقل می کنند.
 

فونت ها

فونت های بسته بندی بهتر است بدور از پیچیدگی باشد. در یک نگاه سریع درک شود و خواندن آن دشوار نباشد. فونت های فانتزی و پفکی بیشتر برای کودکان کار برد دارد. فونت های رسمی ساده در نمونه طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی آقایان بکار می رود. فونت هایی که برای بانوان استفاده می شود، از نمونه های منعطف، دایره ای و طراحی شده است. شناخت سلایق و علاقه مندی های مخاطبان را جدی بگیرید. با شناخت کافی، قدم های موفقی در زمینه طراحی بسته بندی برخواهید داشت.

طراحی حرفه ای بسته بندی کرم، لوازم آرایشی و بهداشتی در مشهد

اطلاعات و دستورالعمل ها

طریقه مصرف، مواد تشکیل دهنده و خواص لوازم آرایشی بهداشتی بر روی بسته بندی حتما باید ذکر شوند. بهتر است از فونت های رویا، آریال و نازنین استفاده کنید. نوشته ها خوانا و در کادرهای مشخص باشد. آشفتگی و عدم رعایت تعادل در طراحی باعث عدم اطمینان و سردرگم شدن مخاطب خواهد شد.
 

جنس (متریال) بسته بندی

متریال مورد استفاده، در طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار اثرگذار خواهد بود. بسته بندی می تواند، کاغذی، پلاستیکی، فلزی و شیشه ای باشد. این شمایید که باید بدانید رنگ ها، چیدمان و کادرها را چطور باید قرار داد، تا نتیجه خوبی در چاپ و خروجی داشته باشید. این امر با تجربه، مطالعه و یادگیری امکان پذیر خواهد بود.

طراحی بسته بندی سی سخت کهکیلویه بویر احمر

طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

حال با این اطلاعات به راحتی می توان بسته بندی را شروع کرد. تایید کننده نهایی صاحبان برند و محصولات آرایشی و بهداشتی هستند. با جلب رضایت ایشان و تفسیر طرح بسته بندی، طراحی را نهایی نموده تا برای چاپ ارسال شود.
 

کلام آخر

مجموعه حرفه ای ظریف گرافیک، در زمینه طراحی بسته بندی هرگونه لوازم آرایشی و بهداشتی از جعبه کرم، صابون، انواع دارو و.. آماده ارائه خدمات خود در سراسر کشور می باشد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288