مجوزها

چگونه یک طراحی بسته بندی لبنیات میتواند محصول را به فروش برساند؟

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 19 آذر 1402 ) 3497 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی بسته بندی لبنیات از تنوع بسیاری برخوردار است که برای هر یک از محصولات لبنی باید قالب، طراحی و بسته بندی خاصی در نظر گرفته شود. همانطور که شاهد هستیم محصولات لبنی برندهای مختلف در طراحی بسته بندی، تنوع محصول و نوع تبلیغات خود رقابت تنگاتنگی دارند و هر بار با ایده و طرحی جدید وارد بازار داغ تبلیغاتی می شوند.

طراحی بسته بندی مواد غذایی

طراحی بسته بندی لبنیات ایده ی جالبی بود که حتی ذهن فروشندگان سنتی لبنیات را درگیر کرد. با استفاده از بسته بندی لبنیات می توان محصولات لبنی را در وزن و ابعاد متفاوت و در قالب های متنوع بصورت کاملا بهداشتی به مشتریان ارائه نمود.

مزیت استفاده از طراحی بسته بندی لبنیات

استفاده از لبنیات فله، با عدم اطمینان خاطر مشتریان از سلامت، تاریخ مصرف و یا بهداشتی بودن تولیدات مواجه است که با طراحی بسته بندی لبنیات این مشکل حذف شده است. محافظت محصول از عوامل خارجی مانند آب، هوا، گرد و غبار و میکروب های موجود در محیط مزیت اصلی استفاده از بسته بندی لبنیات است. می توان با ارائه ی طرح های شکیل و تبلیغات ویژه به طراحی بسته بندی لبنیات پرداخت.

در طراحی بسته بندی لبنیات چه مواردی را باید مد نظر قرار داد؟

  1. بسته بندی باید از موادی تولید شود که برای محتویات آن ضرری نداشته باشد.
  2. طراحی روی بسته بندی لبنیات به گونه ای انجام شود که مخاطب به خوبی برند، نوع محصول و یا طعم مورد نظر را تشخیص دهد.
  3. در بسته بندی لبنیاتی مانند پنیر فضایی برای مایع نگهدارنده در نظر گرفته شود.
  4. درب بسته بندی لبنیات باید از پلمپ و پوشش مناسبی برخوردار باشد تا محصول را قبل از خرید و در طول دوره مصرف بخوبی نگهداری کند.

بهترین شرکت طراحی بسته بندی در تهران مشهد اصفهان

اهمیت خلاقیت در طراحی بسته بندی لبنیات

با استفاده از بسته بندی های خلاقانه و جدید می توان به معرفی محصولات جدید به مخاطبان پرداخت. از طرفی طراحی بسته بندی خلاقانه زمانی محبوب و پر مخاطب خواهد بود که محصول نیز همانند بسته بندی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. بسته بندی های خلاقانه مصرف کننده را به سمت خود جذب می کند، هنگامی که این جلب توجه منجر به خرید مشتری شود بازاریابی خاموش در فروش روی داده است. در طراحی بسته بندی لبنیات می توان ایده هایی برای نشان دادن طعم محصول، نوع و کار آیی آن استفاده کرد. خاص بودن یعنی مثل همه نبودن و محصولات به گونه ای در فروشگاه ظاهر شوند که نظرها را به خود جلب نماید و حس کنجکاوی افراد را برانگیزد. خلاقیت نه تنها در بسته بندی بلکه در طراحی لیبل می تواند در نوع باز شدن درب ، فرم بطری یا شیشه و شکلی که برای جعبه در نظر گرفته می شود، اجرا کرد.

ایده های جالب برای طراحی بسته بندی لبنیات

  1. لبنیات طرفداران و مخاطبان زیادی دارد و ممکن است در طبیعت، محیط اداری، منازل و یا هر جایی استفاده شود. گاه می توان با درب های ضامن دار آن ها را پلمپ کرد تا بدون وسیله و ابزار خاص قابل باز شدن باشند. استفاده از چاقو، قاشق و مواردی از این قبیل که در مصرف لبنیات لازم است را به شکل پلاستیکی یا موادی که دوستدار طبیعت هستند، ضمیمه ی بسته بندی نمود. با این روش به مشتریان خود نشان خواهید داد که برند مورد نظر راحتی و سهولت مصرف محصول توسط مخاطب را مد نظر قرار داده است.
  2. برای محصولات وزن های متفاوت در نظر بگیرید. پنیر، ماست، شیر، کره و غیره را در ابعاد یک نفره، خانواده و متوسط یا بزرگ ، بسته بندی نمایید تا برای مصارف کم یا عمده به راحتی بتوان  محصولات برند مورد نظر را برای تعداد افراد متفاوت تهیه نمود.
  3. شکل و فرم بسته بندی لبنیات نباید مانع برداشتن یا ریختن راحت محتویات شود. خلاقیتی که باعث سختی کار مصرف کننده شود زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرد.

بکار گیری فونت مناسب در طراحی بسته بندی لبنیات

قدرت نوشتار در انتقال اطلاعات جدی بگیرید، انتخاب نوع فونت، اندازه و ساختار آن باید مطابق با استانداردهای بکارگیری فونت در طراحی بسته بندی باشد. به عنوان مثال: نام برند حتما درشت و خوانا در وسط یا بالای طرح قرار گیرد و در رنگ و زوایای آن هیچ دخل و تصرفی نشود. توضیحاتی مانند طریقه ی مصرف باید خلاصه، کوتاه و قابل فهم باشند. ارزش غذایی، درصد چربی و ترکیبات لبنیات نیز از اهمیت ویژه ای در زمان انتخاب محصول برخوردار است.

بکارگیری تصاویر و رنگ در طراحی بسته بندی لبنیات

رنگ ها اثر زیادی در تبلیغات دارند و می توانند به عنوام پیام رسان و انتقال دهنده ی اطلاعات عمل کنند. می توان طعم و نوع محصول را با استفاده از آن مشخص نمود تا مخاطب به راحتی  و حتی بدون مطالعه اطلاعات روی بسته بندی تشخیص دهد. همچنین با کاربرد اصولی رنگ در طراحی بسته بندی می توان در جذاب و اشتهاآور شدن یک محصول اثر  گذاشت. برای استفاده از تصاویر، بهتر است از عکاسی صنعتی در طراحی بسته بندی استفاده نمایید. عکاسی صنعتی خدمات ویژه ای را در عرصه ی تبلیغات به کسب و کارهای مختلف می دهد، متاسفانه عکاسی صنعتی هنوز جایگاه خاص خود را در فروش دریافت نکرده است. از عکاسی صنعتی می توان در طراحی کاتالوگ تبلیغاتی، پوستر و تبلیغات فضای مجازی نیز بهره مند شد.

طراحی بسته بندی در مشهد تهران اصفهان

طراحی بسته بندی لبنیات

تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک با داشتن تجربه ی فعالیت و همکاری با برندهای نام آشنای داخلی و خارجی می تواند گزینه ای مناسب برای طراحی بسته بندی لبنیات و سایر مواد غذایی باشد. با مشاهده ی کارهای طراحی بسته بندی ما در منوی نمونه کارها می توانید میزان تخصص و حرفه ای بودن این تیم را بررسی و در صورت تمایل به همکاری از راه های ارتباطی ذکر شده در منوی تماس با ما استفاده نمایید

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288