مجوزها

4 نکته در بسته بندی خرما صادراتی که حتما باید بدانید!

  • اشتراک گذاری:
24 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 5027 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

خرما یکی از محصولات صادراتی ایران می باشد که همواره مورد توجه بسیاری از کشور های جهان قرار گرفته است. از این رو تولید کنندگان خرما باید برای جذب بیشتر مشتری، توجه ویژه ای به طراحی بسته بندی و طراحی جعبه خرمای صادراتی خود داشته باشند.

بسته بندی علاوه بر جلوگیری از کاهش کیفیت خرما در زمان ارسال به کشورهای دیگر، می تواند با دیگر کشورهای تولید کنند خرمای جهانی رقابت کند و سهم عمده فروش در بازار جهانی را از آن خود کنند. از این رو قصد داریم در این مقاله از ظریف گرافیک به طور جامع به بسته بندی خرما صادراتی و چگونگی طراحی جعبه خرما صادراتی بپردازیم تا تولیدکنندگان با آگاهی کامل طراحی و بسته بندی خرما را به کشورهای دیگر انجام دهند و به راحتی بتوانند درآمد خود را به طور چشم گیری افزایش دهند، همچنین خرمای ایرانی را بهتر به دیگر ملت ها معرفی نماید. همان طور که می دانید طراحی خلاقانه بسته بندی در محصولات صادراتی باعث می شود توجه مشتریان با سلایق و فرهنگ های مختلف را بیشتر به خود جلب کند.

طراحی بسته بندی خرما

بسته بندی خرما صادراتی

در هنگام بسته بندی محصولات صادراتی به خصوص خرما باید نکاتی را مد نظر قرار داد تا محصولی خوب و درجه یک را ارائه نمود. از این رو در این بخش به اصول بسته بندی خرما صادراتی می پردازیم تا تولیدکنندگان بتوان با این اصول و قواعد، بسته بندی خرمای خود را حتی به دورترین نقطه جهان صادر کنند.

بسته بندی خرما صادراتی

  1. حفاظت خرما

حفاظت خرما یکی از اهداف اصلی بسته بندی خرما می باشد، زیرا بسته بندی اصولی خرما موجب می شود دما، رطوبت، فشار منفی و دیگر عوامل روی آن تأثیر نگذارد. از این رو تولیدکنندگان برای بسته بندی خرما صادراتی باید در انتخاب جنس بسته بندی دقت کنند تا در مسافت های طولانی به کیفیت خرما لطمه ای وارد نشود.

  1. ارائه اطلاعات

خرما محصولی خوراکی است و از این رو شرایط نگه داری و مدت زمان مصرف آن از اهمیت بالایی برخوردار است که این موارد باید در بسته بندی خرما صادراتی درج شود تا مصرف کننده بداند خرما را در چه دمایی نگه داری کند و در چه مدتی می تواند مصرف کند. ارائه اطلاعات مصرفی یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود که تنها شامل مدت مصرف نمی شود و به طور جامع باید اطلاعات محصول مانند میزان کالری و قند موجود ارائه شود. این کار باعث می شود مشتریان به محصول اطمینان کرده و با خیال آسوده آن را خریداری کنند.

  1. بازاریابی خرما

همان طور که گفتیم علاوه بر ایران، کشورهای عربی نیز صادرات خرما را انجام می دهند و تولیدکنندگان ایرانی برای آن که بتوانند خرمای خود را قدرتمند در بازار جهانی عرضه کنند باید در بخش بازاریابی بهترین عملکرد را داشته باشند. بسته بندی یکی از روش های مهم در بازاریابی محسوب می شود. اگر طراحی بسته بندی را مطابق با ساختار بسته بندی روز دنیا و طرح های خاص و منحصر به فرد در بازارهای بین المللی عرضه شود. می توان مشاهده کرد که به این نوع بسته بندی ها بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می گیرند.

  1. علائم مخصوص بسته بندی

خرما صادراتی به کشورهایی می رود که زبان آن ها با ایران متفاوت است و برای آن که باربران متوجه شوند که کالا را چگونه جابجا کنند بهتر است علائم اختصاری مناسب روی بسته بندی درج شود. به طور مثال علامت چتر یکی از مواردی است که روی بسته بندی خرما صادراتی قرار می گیرد که نشان دهنده این است که باید بسته دور از رطوبت باشد. درج علائم روی بسته بندی خرما صادراتی به جهت خوراکی بودن آن از اهمیت بیشتری برخودار بوده و تولیدکنندگان باید به آن توجه داشته باشند.

طراحی حرفه ای بسته بندی خرما

ویژگی های بسته بندی خرما صادراتی

بسته بندی هر محصولی با توجه به نوع آن و مقصدی که ارسال می شود دارای ویژگی ها و خصوصیاتی است که باید تولیدکنندگان آن را مد نظر داشته باشند. خرما صادراتی از آن جا که قرار است مسافت بسیاری را طی کند تا به دست مصرف کننده برسد باید ویژگی های منحصر به فردی را در بسته بندی خود داشته باشند که این ویژگی ها عبارتند از:

  • ابعاد: ابعاد بسته بندی خرما بسیار حائز اهمیت است، تا بتوان آن را به راحتی حمل و جا به جا کرد. این ابعاد باید استاندارد باشد تا علاوه بر حمل آسان، محتویات کمتر دچار آسیب شوند.
  • چاپ طرح گرافیکی و برند: همان طور که در بخش قبل بیان شد بسته بندی خرما صادراتی نقش مهمی در بازاریابی آن دارد، از این رو باید بسته بندی طوری انتخاب شود تا بتوان روی آن طرح گرافیکی جذاب و نام و نشان برند را با کیفیت چاپ کرد.

طراحی حرفه ای بسته بندی خرمای ایرانی

طراحی جعبه خرما برای صادرات

خرما یک ماده غذایی پرطرفدار و شیرین است که در بیشتر کشورهای خاورمیانه تولید می شود از این رو می توان گفت در سطح تجارت بین الملل مردم خرماهای متنوعی از کشورهای خاورمیانه را شاهد هستند. حال این سوال پیش می آید که چه عاملی باعث می شود مردم خرمای یک کشور یا برند خاص را خریداری کنند؟ قطعا ظاهر زیبا و جذاب بسته بندی می تواند در انتخاب مشتریان تأثیرگذار باشد. شاید این سوال مطرح شود که چه نوع طراحی جعبه خرما صادراتی بیشترین مخاطب را مجذوب خود می کند؟ باید گفت کارتن لمینتی، جعبه طلق دار، جعبه‌های قفلی، کشویی و کتابی از نمونه های مختلفی از طراحی جعبه خرما صادراتی می باشد که عموماً در ابعاد و اندازه های متنوعی در بازار عرضه می شود و این به تولیدکنندگان بستگی دارند که می خواهند در چه ابعادی خرما را در بازارهای بین المللی عرضه کنند. طراحی جعبه خرما برای صادرات مقوله ای است که باید توسط افراد حرفه ای انجام شود.

تیم های طراحی که بازار هدف و مشتریان جهانی خرما را به خوبی می شناسد، می داند چه طرحی موجب می شود توجه مخاطبان به آن محصول جلب شود. جالب است بدانید که یک طرح حرفه ای حتی کمک می کند تا برند تجاری جایگاه بالایی را در میان رقبای قدر و قدیمی به دست آورد به همین دلیل انتخاب طراح جعبه خرما صادراتی اهمیت دارد. در کنار این موارد ظریف گرافیک به علاقمندان پیشنهاد می کند طراحی جعبه های سایر برندها را بررسی کنید تا ایده بگیرید و بتوانید طراحی منحصر به فردی را نسبت به دیگر رقبا داشته باشید و از آن ها پیشی بگیرید. همچنین طرح جعبه خرما باید بگونه ای باشد که بتواند توجه هر فردی را در هر جای دنیا به خود جلب کرده، زیرا هر جامعه ای، فرهنگ و نگرش خاص خود را دارد و اگر در طراحی مواردی را به کار ببرید که از دید مردم آن کشور غیر قابل قبول باشد ممکن است بدون توجه به کیفیت محتویات، بسته بندی را نادیده بگیرند.

طراحی و بسته بندی خرما

طراحی و بسته بندی خرما صادراتی در ظریف گرافیک

با توجه به اهمیت طراحی و بسته بندی خرما صادراتی که به آن اشاره شد، احتمالاً طراحی و بسته بندی دغدغه بسیاری از تولیدکنندگان خرما شده است. به همین خاطر این سوال پیش می آید که طراحی و بسته بندی خرما صادراتی را به چه کسانی بسپاریم؟ شرکت های بسیاری در سراسر کشور در حال طراحی بسته بندی های صادراتی هستند. اگر به دنبال طرحی ویژه و خلاقانه برای صادرات خرما هستید باید بگوییم تیم طراحی ما در ظریف گرافیک قادر است طراحی و بسته بندی جذابی را برای خرما طراحی نماید که علاوه بر ویژگی هایی که در مقاله به آن اشاره شد، بتواند ارزش برند تجاری را ارتقاء دهد که باعث فروش بیشتر و ماندگاری در ذهن مخاطب شود.

تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک طرحی را برای بسته بندی محصول صادراتی شما ارائه می دهد که اگر سال های سال بازهم برای مشتریان برند جذاب باشد که این امر موجب ماندگاری بیشتر نام تجاری می شود. این مهم به ویژه در طراحی و بسته بندی خرما صادراتی مورد توجه است، زیرا در حال حاضر برندهای قدرتمند از خاورمیانه در بازار جهانی فعالیت می کنند. با این حال اگر می خواهید جایگاه خوبی در بازاهای بین المللی به دست آورید در صورت تمایل می توانید طراحی و بسته بندی خرما صادراتی خود را به ظریف گرافیک بسپارید تا در کمترین زمان بهترین طراحی را برای خرما داشته باشید.

Creative packaging date designs

در این مقاله سعی داشتیم تولیدکنندگانی را که در عرصه جهانی فعالیت می کنند و یا تمایل دارند وارد بازارهای جهانی شوند را با طراحی و بسته بندی خرما صادراتی آشنا کنیم تا بتوانند با طراحی این محصول ناب و ارزشمند، سود کلانی را از آن خود نمایند. شاید قبل از مطالعه بسیاری باور داشتند که طراحی برای خرما تأثیر چندانی بر فروش ندارد، زیرا اغلب این افراد فکر می کنند که در حال حاضر کشورهای بسیار قدری در حوزه صادرات خرما فعال هستند و گرفتن گوی سبقت از آن ها کاری بس دشوار است. به این دسته از عزیزان توصیه می کنیم با کارشناسان تیم طراحی ظریف گرافیک تماس حاصل نموده تا بتوانند طرحی نو و خلاقانه را برای برند تجاری خود انتخاب نمایند تا حضوری پر رنگ در فروش بین المللی خرما داشته باشند.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288