مجوزها

طراحی کاتالوگ حرفه ای: صفر تا صد + نمونه کار

  • اشتراک گذاری:
27 بهمن 1399 (آخرین بروزرسانی در 8 فروردین 1403 ) 9006 21 طراحی کاتالوگ
آنچه در این مطلب می خوانید:

در دنیایی که کسب و کاران غرق در برندینگ و مارکتینگ شده‌اند، کاتالوگ بعنوان یک المان شگفت انگیز میدرخشد که ماجرای متفاوتی از هویت و محصولات برند روایت می‌کند. میان تمامی عناصر بصری یک برند، کاتالوگ، در داستان‌سرایی بی‌شک قدرت بیشتری دارد. چراکه طراحی کاتالوگ تنها لیست کردن بخشی از محصولات یا خدمات یک برند نبوده؛ بلکه شاید بهترین شانس‌تان برای بازگو کردن داستان برند شما باشد.

به طور کلی طراحی کاتالوگ یک روش برای نمایش مجموعه‌ای از محصولات یا خدمات شما است که به صورت چاپی یا دیجیتال ارائه می شود. در این کاتالوگ، اطلاعات کامل درباره محصول شامل تصاویر، توضیحات، قیمت‌ها و سایر جزئیات، جمع‌آوری شده و به صورت منسجم در یک کتابچه نمایش داده می‌شود.

کاتالوگ-جواهرات-با-پاورپوینتطراحی-لوگو-زیبایی

کاتالوگ باید به طور دقیقی نیازهای شما و مخاطبتان را درک کرده و با استفاده از طراحی حرفه‌ای و خلاق‌، به طور کامل و کارآمد محصولات و خدمات شما را به نمایش بگذارد. در چنین طراحی، بسیار مهم است که از تکنیک‌های خلاقانه و نوین استفاده شود. طراحی کاتالوگ حرفه‌ای، می‌تواند به شما کمک کند تا به صورت موثر و جذاب، محصولات و خدمات خود را به مشتریان جدید معرفی کنید و از کمپین‌های مارکتینگ خود بازخورد خوبی کسب کنید.

دقت داشته باشید که این یک آموزش تکنیکی طراحی کاتالوگ در فتوشاپ نیست بلکه قرار است شما - بعنوان کارفرمایی که به طراحی هویت بصری محصول خود اهمیت میدهد - را با اصول اولیه طراحی یک کاتالوگ چاپی و دیجیتالی جذاب آشنا کنیم. اما قبل از آن (برای راحت کردن خیالتان هم که شده) بیایید یک بار برای همیشه به این سوال پاسخ دهیم:
 

چرا طراحی کاتالوگ؟

فرض کنید یک سالن زیبایی می‌خواهد کاتالوگ خود را با تمرکز بر رنگ‌های موی مشتریان طراحی کند. با طراحی مناسب کاتالوگ، می‌توان با بکارگیری رنگ‌های مختلف، هر مشتری را به گروهی از محصولات خاص جذب کرد. به طور مثال، با استفاده از نمونه‌هایی از رنگ‌های موی متفاوت و تاثیر آن در جذب نگاه مشتری، می‌توان به مشتریان خود بهترین پیشنهاد را ارائه داد.

انسان به طور ناخودآگاه به چیزهای ملموس و محسوس متکی شده و به آن اطمینان بیشتری دارد. از حس کردن کاغذ روغنی با نوک انگشت‌شان گرفته تا جذابیت‌های بصری بروشور و کاتالوگ‌ که با یک چاپ خوب توانسته باشد از اسکرین گوشی جلوه به مراتب بهتر و واقعی‌تری را به نمایش بگذارد. یک کاتالوگ حرفه ای همیشه و در همه جا می تواند تجربه‌ای چند بعدی، قابل اعتماد و در عین حال متفاوت را به مشتری القا کند. کاتالوگ فرصتی استثنایی برای شماست تا برخلاف دیگر رقبا بتوانید با معرفی دقیق برند و محصولات خود ارتباطی عمیق و جزئی با مشتریان خود بسازید.
طراحی-کاتالوگ-معماری-در-فتوشاپ-تبلیغاتی

مشتری را با احساسات درگیر می‌کند.

کاتالوگ احساسات که اصلی‌ترین عامل فروش محصول هستند را بهتر از هر ابزار دیگری هدف می‌گیرد. طبق تحقیقات انجام شده جرالد زالتمن – یکی از مطرح‌ترین پروفسورهای دانشگاه هاروارد – 95% انتخاب‌های خرید مشتریان در سراسر جهان بر پایه احساسات است و کاتالوگ بیش از هر چیز دیگری قدرت این را دارد که با تحریک و ترغیب شما خواسته و میل‌تان را نسبت به یک محصول به بازی گرفته و شما را تا مرز خریدهای مجدد آن هم پیش ببرد. هر چقدر هم که محصولات شما ارزش خرید داشته باشند، زمانی که نتوانید محصول را به خوبی ارائه کنید، در فروش آن نیز موفقیت چندانی نخواهید داشت.
حالا که مراحل آماده سازی محصول، برندسازی و حتی طراحی بسته بندی شما به پایان رسیده است زمان آن رسیده تا کالاها یا خدماتی که ارائه می‌دهید را به نمایش بگذارید. در اینجاست که یک کاتالوگ حرفه‌ای وارد بازیِ فروش رقابتی شما شده و اگر بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند، هر نوع محصولی را به سادگی خواهد فروخت.

 

مطالب بیشتر: خدمات طراحی کاتالوگ در مشهد + نمونه کاتالوگ


 

طراحی کاتالوگ و بروشور متفاوت هستند!

دلیل دیگر نیاز هر کسب و کاری به کاتالوگ، ماهیت غنی و کاربردی آن است. در نظر داشته باشید که وظیفه کاتالوگ معرفی ساده و سطحی محصولات و برند نیست. برای این کار بروشور کارساز است!

طراحی-کاتالوگ-رستوران-فست-فودکاتالوگ-دیزاین-موادغذایی

تفاوت کاتالوگ و بروشور به نوع مشتریان هدف بستگی دارد. بروشور اصولا برای مشتریان جزﺀ طراحی می شود و رسانه ای است که برای معرفی اولیه محصولات یک برند به مشتریان نهایی کاربرد دارد. اما کاتالوگ برای معرفی کالاها و خدمات یک برند به توزیع کنندگان بزرگ کالا می باشد. درست است که جذابیت و طراحی صحیح برای هر یک از این دو نوع رسانه ی تجاری اهمیت زیادی دارد اما در کاتالوگ شما مجبور نیستید خود را به معرفیِ سرسری چند محصول محدود کنید. مشخصات جزئی، وزن، رنگ، تعداد، نحوه مصرف و نگه داری، قیمت ، مزیت‌های رقابتی محصول، همه و همه میتوانند در کاتالوگ شما بدون گیج کردن مخاطب جای بگیرند. از همه مهمتر نقش معرفی برند در کاتالوگ است که آن را از طراحی بروشور تبلیغاتی تا این حد متمایز میکند. در حالیکه بروشور به شرح کوتاه و مواردی مثل دستاوردهای شرکت بسنده کرده، کاتالوگ بعنوان یک مستند جامع از برند شما خود را معرفی می‌کند که با جزئیات و توضیحات دقیق و کامل خود به کاربران کمک می‌کنند تا به درک عمیق‌تری از برند یا محصولات شرکتی برسند.

 

اصول طراحی کاتالوگ حرفه ای چیست؟

طراحی کاتالوگ تقریبا برای هر نوع محصول و خدمت در حوزه های مختلف کاربردی است. پس با وجود انواع مختلف آن به هیچ وجه نمی‌توان برای طراحی کاتالوگ در همه صنایع تنها یک نسخه پیچید. اما در ادامه شما را با چند مورد حیاتی از نکات و اصول طراحی کاتالوگ آشنا خواهیم کرد.
 

1.  قبل از هرچیز هدف کاتالوگ خود را مشخص کنید.

شاید در نگاه اول این قدمِ پیش پا افتاده‌ای به نظر برسد اما حقیقت این است که شما قبل از اینکه حتی به فکر سپردن طراحی کاتالوگ محصولات خود به کسی باشید، باید هدف از آن را بدانید. تنها دانستن اینکه کاتالوگ شما باید مخاطب را ترغیب و آن را به مشتری تبدیل کند لزوما کافی نیست. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که کاتالوگ شما کار خود را به درستی انجام می‌دهد، باید مسیر آن را مثل کف دستتان بشناسید!

بسته بندی زعفران طراحی

شاید شما در کاتالوگ قصد معرفی و فروش مجموعه‌‌ای از خانواده محصولات را دارید؛ شاید طراحی کاتالوگ صنعتی برای محصولاتی با مخاطبین هدف خاصی دارید یا شاید هم میخواهید جذابیت یا دیدنی‌های مجموعه تفریحی خود را برای مخاطب به نمایش بگذارید. در هر صورت دانستن این که کاربرد و وظیفه کاتالوگ شما چیست رابطه مستقیمی در طراحی و میزان فروش شما دارد. چراییِ کاتالوگ شما به چرایی برند و ماموریت آن برمی‌گردد. اما فراموش نکنید که مخاطب شما نیز در اینجا اهمیت زیادی دارد.
 

2.  در نوع تایپ و فونت خود محدودیت ایجاد کنید.

استایل رنگ و فونت‌های بیش از حد در کاتالوگ تاثیر معکوس داشته و حتی مخاطب را کلافه کند؛ لذا محدود ساختن اجزای بصری محتوای کاتالوگ را مفهومی و خواناتر میکند و در عمل تاثیر بهتری در فروش خواهد داشت. اگر مجموعه و سازمان شما دارای فونت اختصاصی می باشد یا فونتی در هویتی شما تعیین شده، باید از همان فونت در طراحی کاتالوگ خود نیز استفاده کنید اما اگر این موارد قبلا مشخص نشده اند کافیست که از یک، دو یا نهایت سه خانواده فونت استفاده کنید تا به کلیت طراحی کاتالوگ خود هویت خاصی بدهید. اگر قصد عوض کردن فونت برای بخش‌های مختلف را دارید باید اینکار را اصولی انجام دهید و در این‌کار زیاده‌روی نکنید. برای مثال می‌توانید سرتیترهای محتوا را با فونت بولد ایران یکان بکار بگیرید و از ایران سنس لایت برای متن اصلی محتوا استفاده کنید.

کاتالوگ-برند-ایسان-رز

فراموش نکنید که هدف شما از تمام این کارها آسان‌تر کردن پروسه ارتباط با مشتری و ترغیب او به خرید است و فونتی ناخوانا با پیچ و تاب‌های عجیب نمی تواند این کار را به درستی انجام دهد. با محدودسازی درست المان‌ها به طراحی کاتالوگ خود استایل خاص خودش را می‌دهید که در قالب نوعی برندسازی می تواند تفاوت شما را نسبت به دیگر رقبا به وضوح نشان دهد.
 

3.  عکس‌ها همه چیز هستند.

طراحی کاتالوگ و بروشور بدون عکس به اندازه جزوه‌های دانشگاهی که هیچوقت خوانده نمیشد، کسل کننده است. عکس‌ها به طور کلی می‌توانند زیبایی قابل باوری به طرح شما بدهند اما مثل هر چیز دیگر، عکس‌های کاتالوگ نیز یکسان نیستند. در اینجاست که شاید علامت سوال بزرگی با عنوان زیر در ذهنتان شکل بگیرد:

برای طراحی کاتالوگ به چه نوع عکس‌هایی نیاز داریم؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا به درک خوبی از هدف و کاربرد کاتالوگ برسید تا بتوانید نسبت به آن عکس‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.
پیشنهاد میکنیم تصور اینکه بتوانید با دوربین گوشی هوشمند خود، عکاسی صنعتی و حرفه ای خود را داشته باشید یا اینکه از عکسهای کم کیفیت و از قبل گرفته شده استفاده کنید را از ذهن خود بیرون کنید؛ شما برای طراحی یک کاتالوگ حرفه ای نیاز به عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی به صورت اختصاصی دارید که با توجه به مخاطب و بازار هدف گرفته شده باشد. عکس ها باید جذاب و ترغیب کننده باشند. (البته در کاتالوگ‌هایی که هدف آن نمایش ظاهر، ابعاد و جنس بسته بندی است می توانید با کمک گرفتن از یک تیم طراحی این کار را بدون عکاسی انجام دهید)
هرچند این موضوع همیشه قرار نیست به این سادگی باشد. در بسیاری از مواقع شما باید برای کاتالوگ خود به فکر عکاسی اختصاصی و حرفه‌ای باشید. خواه و ناخواه این موضوع قرار است ارتباط مستقیمی با کیفیت کاتالوگ شما و حتی افزایش فروش‌تان داشته باشد و برای همین به هیچ وجه نمی‌توان از آن به سادگی عبور کرد.

عکس‌هایی با نورپردازی خوب، حالت درست سوژه، پس زمینه گیرا و جذاب؛ میتوانند بیش از هر المان دیگری به کاتالوگ شما زیبایی خاصی ببخشند. نیازی به گفتن نیست که کیفیت بالای عکس در کاتالوگ تا چه حد ضروری بوده و در جلوه کلی طرح موثر است اما یادتان باشد که برای عکاسی کاتالوگ از حداقل رزولوشن 300dpi در طراحی استفاده شود.
نا گفته نماند برای اینکه بتوانید مخاطب را در همه حال به مطالعه کاتالوگ جذب کنید باید از عکس‌هایی نه تنها جذاب بلکه مرتبط با محتوای همان بخش کاتالوگ استفاده کنید. عکس‌های بی ربط و بدون تعلقی به محصولات شما، فقط مخاطب را گیج و نسبت به شما بی اعتماد خواهد کرد.

 

4. با شناخت مخاطب در لحظه جلب توجه کنید!

در جهانی که همه بدنبال تبلیغ و برندسازی هستند، "جلب توجه" یک صنعت چند صد میلیارد دلاری به حساب می آید؛ همین امر باعث شده تا دریافت توجه مخاطب بسیار ارزشمند باشد. البته نکته ای که در این راه اهمیت دارد، جلب توجه "مخاطب هدف برند" است. اکثر کسب و کارها برای معرفی و تبلیغ خود بدون حرفی از نیاز مشتری، بلافاصله شروع به تعریف و تمجید از محصول می‌کنند و با نادیده گرفتن تقاضای مشتری به سادگی شانس خود را برای جلب توجه او از دست می‌دهند.

کاتالوگ-خرما

قبل از اینکه حرفی از محصولتان بزنید شما باید احساس، خواسته و نیاز مخاطب را به او یادآور شده و سپس برای رفع این نیاز، او را همراهی و با او ارتباط برقرار کنید. تنها پس از آن است که می‌توانید محصولتان را به عنوان راه‌حل نهایی برای او ارائه دهید.
از آنجایی که کاتالوگ قبل هر چیز یک ابزار ارتباط موثر با مشتری است، کاتالوگ شما نیز باید با شناخت نیازهای اصلی مخاطب طراحی شود تا بتواند حس متفاوت و متمایزی را به مخاطب داده و بلافاصله توجه او را به خود جلب کند. استفاده از تیترهای جذاب، ساده و مستقیم یکی از بهترین روش‌های تحریک احساس مخاطب در عمل است. اگر می خواهید همواره در مرکز توجه مخاطب خود بمانید باید از این شیوه با هوشمندی و خلاقیت خاصی استفاده کنید.

 

5.  محتوا را کوتاه، ساده و جذاب نگه دارید.

حالا که در مورد اشاره شده قبلی توجه مخاطب را برای چند لحظه‌ای جلب کردید، باید تمام تلاش‌تان را برای نگه داشتن این توجه انجام دهید. شاید شما بعنوان یک فروشنده و صاحب کاتالوگ با افتخار به آن خیره و غرق محتوای آن شوید. اما حقیقت این است که کاتالوگ هرچند جذاب شما در نهایت وقت زیادی برای جلب نظر مشتری ندارد.
کاتالوگی که در دستان مشتری شماست نباید با انباشته کردن متن و عکس و اطلاعات اضافی مخاطب شما را گیج کرده یا بدتر از آن حوصله‌اش را سر ببرد و در اینجاست که خلاصه سازی، فاصله گذاری استاندارد و مرتب کردن محتوای کاتالوگ شما اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. اگر با اطلاعات بیش از حد سعی کنید وقت مخاطب خود را بگیرید در نهایت با دور کردن او از مطلب اصلی طراحی کاتالوگ، تمایل و علاقه‌اش را از دست خواهید داد. اگر می‌توانید از طراح بخواهید تا عرف و معماری طراحی کاتالوگ شما را تغییر دهد.

برای کاتالوگ‌های حجیم درج فهرست موضوعات، ساده‌ترین راه برای سازماندهی آن و جلب توجه کاربران است. همچنین، فهرست موضوعات کمک می‌کند تا کاربران بتوانند به سرعت به بخش مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند و به جستجوی محتوای مناسب برای خود بپردازند. خلاقیت در حین سادگی یک حس جدید و شفاف به کاتالوگ شما می‌بخشد که نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد.

البته متن کوتاه با معماری ساده و منظم به تنهایی در طراحی کاتالوگ محصولات نمی تواند مخاطب را کنجکاو کند (کاری که برای فروش محصولتان باید انجام دهید). در چنین موقعیتی است که نیاز به مهارت تبلیغ نویسی (Copywriting) بیش از همیشه احساس می‌شود. به طور خلاصه یک کپی رایتر ماهر می تواند کاری کند که مشتری محصول شما را بعنوان راه‌حل نهایی خود دیده و خود را در عکس‌های جذاب کاتالوگ تصور کند.

از سویی دیگر هیچ چیز بدتر از اشتباهات تایپی و نگارشی، مخاطب را از شما نمی‌راند پس به یاد داشته باشید که قبل از چاپ یا انتشار طرح آن را دوباره چک و بررسی کنید.
طراحی کاتالوک شرکتی محصولات و تولیدات شیمیایی
طراحی کاتالوگ صنایع و تولیدات شیمیایی در مشهد

6. جلد کاتالوگ، سرنوشت کاتالوگ شماست!

شاید تنها چیزی که باعث می‌شود مخاطب با کاتالوگ شما مثل یک روزنامه رفتار نکند، جلد آن باشد. طراحی جلد کاتالوگ در واقع اولین چیزی است که مشتری پتانسیل شما از کاتالوگ مشاهده می‌کند. چیزی که پس از لحظه‌ای نگاه به آن تصمیم میگیرد که به وارسی محتوای کاتالوگ ادامه دهد و یا بی‌علاقه آن را کنار بگذارد. برای همین است که طراحی این بخش، تأثیر قابل توجهی بر برداشت مخاطبان از شرکت شما و کیفیت برند دارد. طراحی جلد کاتالوگ باید با جسارت خاصی ویژگی‌های منحصر به فرد داشته باشد و برای جلب توجه مخاطبان، طراحی شده باشد. در طراحی این بخش از کاتالوگ، استفاده از بهترین تصاویر محصولات و نمای شرکت شما، شعاری کوتاه و تاثیرگذار، المان‌های بزرگ و برجسته میتوانند مناسب باشند.

البته جلب توجه همیشه هدف اصلی نیست. شاید شما با طراحی جلد کاتالوگی جالب، مخاطبان تمایل زیادی را به بررسی کاتالوگ ترغیب کرده باشید اما اگر این طرح با هویت و شخصیت کسب و کار شما همخوانی نداشته باشد، دیگر جلب توجه اهمیتی نخواهد داشت؛ چراکه در این وضعیت دیر یا زود مخاطب علاقه خود را از دست میدهد.


7. استایل و تم رنگی کاتالوگ خود را تعیین کنید.

شاید تا به حال متوجه این موضوع نشده باشید اما شما همیشه در حال انتخاب رنگ‌ها هستید. رنگ‌ها بیش از هر چیز دیگری احساسات خاموش انسان را وادار به تحرک کرده و حتی می توانند به کلی یک تصمیم منطقی را عوض کنند. اما از سویی دیگر قرار نیست همه نسبت به یک رنگ حس یکسانی داشته و الگوی رفتاری مشابهی را بروز دهند. در اینجاست که می‌توان به ارزش واقعی شناخت مخاطب برای بکارگیری رنگ‌های درست پی برد. تنها به همین دلیل است که رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین و همچنین چالش برانگیزترین المان‌های طراحی کاتالوگ شما هستند و باید در انتخاب آن، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
 

• محصول/محصولات شما: فراموش نکنید که محصول تنها دلیل خرید مشتری است و شما باید بسته به جنس، کیفیت، خصوصیات و البته رنگ و لعاب محصول‌تان رنگ‌هایی را انتخاب کنید که بتواند حس و حال آن محصول خاص را به مخاطب تداعی کنند.

• موقعیت و نیاز فعلی مشتری: با بکارگرفتن ترکیبی از درک مخاطب و رنگ‌ها، شما قادر خواهید بود به رنگ‌هایی برسید که نه تنها توجه مخاطب را به سرعت جلب می‌کند بلکه خرید محصول را برای او خاطره انگیز و به یادماندنی می‌کند.

• رنگ سازمانی و برند: صرف نظر از محصول و مخاطب، شما هویتی برای کسب و کار و برند خود دارید که باید آن را علاوه بر محصول به مخاطب معرفی کنید. چه این رنگ تلفیقی از موارد بالا باشد و چه نباشد، هویت برند شما باید در کاتالوگ کاربرد داشته باشد.
 

در طراحی کاتالوگ شما می توانید با استفاده از رنگ‌ها مخاطب مورد نظرتان را جذب کنید اما این هویت سازمانی شماست که در نهایت تعیین کننده فروش محصولتان است و شما را از دیگر کسب و کارهای رقیب متمایز کند. به عنوان مثال، اگر یک کاتالوگ مواد غذایی با رنگ‌های روشن، مثل آبی و سبز، طراحی شود، این رنگ‌ها می‌توانند احساس تازگی و سلامتی را به مخاطبان القا کنند. از طرف دیگر، اگر از رنگ قرمز و نارنجی برای یک کاتالوگ محصولات غذایی فراوری شده استفاده شود، این رنگ‌ها می‌توانند احساس گرما و انرژی را به مخاطبان القا کنند و توجه آن‌ها را جلب کنند. فراموش نکنید که گذشته از این موارد رنگ های استفاده شده همانند یونیفرم کاتالوگ شما به آن نظم و ساختار منحصر به فردی می‌دهد که جذبه زیادی برای مخاطب خواهد داشت.

کاتالوگ دکوراسیون با کاشی هفت رنگ پارسی
کاتالوگ-کاشی-ایرانی-دکوراسیون-داخلی

8.  در انتخاب جنس کاغذ کاتالوگ سختگیر باشید!

صفحات کاتالوگ بصورت متعارف از جنس گلاسه 300 گرم تا گلاسه 175 گرم در انواع براق، سلفونی براق، مات و غیره استفاده می شود. براق و یا مات بودن هر کاتالوگ بسته به طراحی و بازار هدف مشخص می شود.
نمی‌توان به طور مشخص برای یک صنف، جنس خاصی را در نظر گرفت اما در نگاه کلی، کاتالوگ‌های تبلیغاتی و معرفی محصول بیشتر از نمونه های براق و شفاف استفاده می کنند و کاتالوگ‌های تبلیغاتی که نیاز به حفظ حس اصالت و لوکس بودن محصولات و برند خود را دارند، طراحی از نوع مات و یا مات برجسته استفاده می نمایند.
اما باز هم قابل ذکر است که این موضوع همیشه در همه موارد صدق نمی کند، گاهی مشتری بر اساس علاقه و سبک دلخواه خود، مات یا براق بودن کاتالوگ را انتخاب می کند. بسته به حجم معرفی محصولات، تک محصوله و یا چند محصوله بودن هر کاتالوگ تعداد صفحات متفاوتی دارد مثل (16، 20، 24) که باید چیدمان و صفحه آرایی آن با دقت زیادی انجام شود.

 

9.  برندینگ را فراموش نکنید تا فراموش نشوید!

اگر بتوانید کاتالوگ محصولاتتان را به خوبی ارائه کنید، مسلما فروش خوبی در انتظارتان است اما قبل از رسیدن به آن مرحله شما باید مخاطب را با برندتان آشنا کنید. توجه داشته باشید که ادعاهای هر چند باورپذیر شما از مزایای محصولات‌تان به تنهایی موثر نخواهند بود.
در اینجاست که مهم‌ترین عامل خرید مشتری معنا و ارزش واقعی خود را نشان می‌دهد: اعتماد.

شاید بتوانید با معرفی درست محصول خود در کاتالوگ توجه مخاطب را جلب کرده و آن را بفروشید اما اگر به دنبال کسب اعتماد و حتی وفاداری مشتری هستید، باید روی برندسازی خود کار کنید و نقش کاتالوگ را در آن دست کم نگیرید.

طراحی کاتالوگ ایندیزاین شیک و کاربردی زعفران
طراحی کاتالوگ ایندیزاین آجیل و خشکبار زرین

10.  روی چاپ باکیفیت حساب باز کنید.

پروژه طراحی کاتالوگ محتوای گیرا، عکس‌های زیبا و طراحی هرچند جذاب همه و همه در این مرحله از کاتالوگ شما نهایی می‌شوند. تا زمانی که به کیفیت چاپ خود اهمیت ندهید، حتی با جذاب‌ترین طراحی گاتالوگِ ممکن نیز شانسی برای جذب مخاطب نخواهید داشت. 
اما فارغ از کیفیت چاپ؛ باید به انواع مختلف چاپ برای کاتالوگ توجه داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است به سادگی از فرصت‌های خوب بگذرید و یا حتی متضرر شوید.
خبر خوب اینجاست که در چاپ کاتالوگ دست شما کاملا باز است. انواع لمینت‌های مات و براق، چاپِ برجسته، سلفون‌های مات و براق، استفاده از فیبر در داخل بافت، خدمات UV، سلفون حرارتی و... تنها بخشی از گزینه‌های شما در چاپ کاتالوگ است.


برای همین قبل از تایید طرح برای چاپ موارد زیر باید حداقل 2بار چک شوند:

•  کادر چاپ: قبل از هرچیز طراح باید از چینش کاتالوگ خود مطمئن شده و استاندارد خط برش احتمالی را رعایت کند. بنابراین کادر چاپ شما در اینجا قرار است نقش مهمی را در یک خروجی چاپ حرفه ای کاتالوگ اجرا کند.
•  رنگ صحیح چاپی: اطمینان از تنظیم فرمت CMYK برای طرح چاپی و بررسی طرح در مانیتوری متفاوت از اولین‌ کارهایی‌ست که شما باید قبل از چاپ انجام داده باشید تا پس از چاپ با رنگ‌هایی متفاوت سورپرایز نشوید.
•  کیفیت و رزولوشن مناسب: برای طراح و کارفرما هیچ تجربه‌ای بدتر از چاپی با عکس‌ها و المان‌های بی‌کیفیت نیست. برای اینکه مطمئن شوید چنین کابوسی برای شما اتفاق نیوفتد از حجم و کیفیت فایل کلی، عکس‌ها و البته از رزولوشن dpi 300 طرح قبل از چاپ مطمئن شوید.

ایسان-رز-طراحی-کاتالوگ-حرفه‌ای

دقت داشته باشید که مرحله نهایی چاپ کاتالوگ شما از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و زمانی که طرح مورد تایید شما به اصطلاح زیر چاپ برود، راه بازگشتی باقی نمی‌ماند.


11. با فناوری‌های تعاملی کاربر را بدزدید

فناوری تعاملی به مواردی در کاتالوگ گفته می‌‎شود که فراتر از معرفی، آشنایی از شرکت و محصولات رفته و مخاطب را به تعامل یا خرید نزدیک میکند. برخی از روش‌های استفاده از فناوری‌های تعاملی در کاتالوگ عبارتند از:
 

واقعیت افزوده (AR)

فرض کنید در خانه جدید خود چندوقت است که نیاز به یک دست مبلمان جدید را حس میکردید اما هربار مسئله را موکل میکردید. تا اینکه امروز بالاخره تصمیم گرفتید این نیاز را بدون دردسر و اتلاف وقت حل کنید. اما با تنوع زیاد محصولاتی که به توضیحات کلی و چند عکس در اینترنت خلاصه می‌شود بیشتر از همیشه گیج و نامطمئن می‌شوید. کار به جایی میکشد که میخواهید از خیرش بگذرید تا اینکه برحسب اتقاق با کاتالوگی مواجه می‌شوید که به شما اجازه میدهد با اسکن کردن واقعیت افزوده (AR) هر یک محصولات میز و مبل آن را به شکل 3 بعدی در هر جایی از خانه خود که دوست دارید قرار دهید و با مقایسه سلیقه لحظه‌ای، تصمیم بگیرید کدام مبل بهتر در خانه جدید شما جا میگیرد. پس از آن تنها با اسکنی دیگر به صفحه محصول رفته و ظرف چند دقیقه آن را خریداری می‌کنید.
شاید تصور کنید چنین چیزی در خواب و خیال بوده یا شاید تا چند دهه دیگر محال نباشد اما شرکت‌های زیادی در سرتاسر جهان با بکارگیری و طراحی کاتالوگ هوشمند محصولات خود را ارائه کرده و آسان تر از همیشه به فروش برسانند.

افزوده-در-بازاریابی-و-فروش-AR

کاتالوگ-هوشمند-واقعیت-افزوده


اسکن کد QR

وقتی کاربران کد QR را اسکن می‌کنند، آنها ممکن است به صفحه وب محصول مرتبط، ویدئوی آموزشی، بروشور یا هر منبع دیگری که شما طراحی کرده‌اید، هدایت شوند. این کد‌ها می‌توانند با صرفه‌جویی در زمان و جهش به طور مستقیم به مشتریان اطلاعات کامل تر و ترغیب‌کننده‌تری را درباره محصول یا خدمت شما ارائه دهند و جایگزین مناسبی نسبت استفاده از لینک مستقیم باشند. 
به عنوان مثال، شما می‌توانید کدهای QR را در کاتالوگ خود در کنار هر یک از محصولات قرار داده و با اسکن آنها، مشتریان را به صفحات وب مرتبطی هدایت کنید. مانند صفحه محصول با جزئیات بیشتر، نظرات کاربران، راهنمایی‌ها یا حتی لینکی برای فرم سفارش.

 

بازخورد کاربر

بازخورد کاربر در کاتالوگ شرکتی، صنعتی و... به مشتریان این امکان را می‌دهد تا نظرات، امتیازات و بررسی‌های خود را درباره محصولات شما به اشتراک بگذارند. این روش برای فراهم کردن شفافیت و اطمینان از کیفیت محصولات شما و انگیزه خرید مشتریان مفید است. همچنین تولید کننده یا فروشنده میتواند نسبت به نظرسنجی و رای اطلاعات مفیدی از کاربر دریافت کرده و آن را در کمپین‌های فروش بکار بگیرد.

 

طراحی انواع کاتالوگ: چاپی یا دیجیتال؟

بازاریابی با استفاده از کاتالوگ روشی موثر برای ایجاد انگیزه در خریداران با نمایش نکاتی است که باید ارائه دهید. اما وقتی از خود می‌پرسید که بین کاتالوگ‌های چاپی در مقابل کاتالوگ دیجیتال کدام گزینه بهتر است، ممکن است هنوز پاسخی نداشته باشید. به همین علت قصد داریم تا در ادامه این مشکل را حل کنیم.
گاهی اوقات، مشتریان به کاتالوگ‌های چاپی قابل لمس علاقه بیشتری نشان میدهند و برخی دیگر، کیفیت بالا و دسترسی آسان‌تر کاتالوگ دیجیتال را ترجیح میدهند. حقیقت این است که کاتالوگ چه دیجیتال و چه چاپی همچنان سهم بزرگی در بازاریابی و فروش محصولات شما خواهند داشت. به هر حال، کاتالوگ‌ها محتوایی دارند که برندها را قادر می‌سازند تا با نشان دادن همه محصولات خود با ویژگی‌ها و توضیحات برجسته، با مشتریان احتمالی خود ارتباط عمیقی برقرار کنند.

 

مزایای کاتالوگ چاپی

ماهیت لمسی کاتالوگ‌های چاپی، آن را به سادگی در معرض برند شما قرار می‌دهد؛ زیرا مردم نه تنها با نگاه کردن به آن، بلکه از طریق لمس کردن کاتالوگ شما، برندتان را به یاد میاورند. هنگامی که کاتالوگ‌های چاپی را انتخاب می‌کنید، افراد به احتمال زیاد نام برند شما را به راحتی به خاطر می‌آورند، طراحی زیبای کاتالوگ همچنین تاثیری در متقاعد کردن مشتریان شما برای خرید کالا دارد.
بسته بندی زعفران طراحی
کاتالوگ مواد غذایی و زعفران

توزیع کاتالوگ‌های چاپی می‌تواند از طریق کانال‌های مختلفی مانند مراکز خرید، روزنامه‌ها، نمایشگاه‌های تجاری، غرفه‌های نمایشگاهی یا از طریق پست مستقیم باشد. این فرصتی است برای شرکت‌ها تا تجربه‌ای از برند خود را در زندگی روزمره خوانندگان ایجاد کنند.
روانشناسان معتقدند که افراد هنگام خواندن یک کاتالوگ چاپی راحت‌تر و بهتر تمرکز می‌کنند. مطمئناً هیچ پیامک یا نوتیفیکیشن مزاحم هنگام مطالعه ظاهر نمی‌شود. اگر کاتالوگ چاپی شما با کیفیت بالا، چشم‌نواز و حرفه‌ای طراحی شده باشد، مشتریان به احتمال زیاد آن را به عنوان یک سرگرمی هم که شده مطالعه می‌کنند.

 

مزایای کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ‌های دیجیتال یا همان کاتالوگ الکترونیکی به عنوان کتابچه متحرک نیز شناخته می‌شوند. تحقیقات نشان ‌می‌دهد قشر زیادی از مردم هم‌اکنون خرید آنلاین را به خرید در فروشگاه‌ها ترجیح می‌دهند و کاتالوگ دیجیتال در فروش آنلاین شما می‌تواند نقش موثری داشته باشد. با این حال، دلایل بیشتری وجود دارد که چرا مردم کاتالوگ‌های دیجیتال را انتخاب می‌کنند. در اینجا قصد داریم به برخی از این موارد اشاره کنیم:

  • چند رسانه‌ای: کاتالوگ‌های دیجیتال به تصاویر و متون محدود نمی‌شوند. آنها به شما فرصتی می‌دهند تا اطلاعات مفیدتری مانند گیف یا ویدیوهایی که نصب یک محصول یا معرفی برند را نشان می‌دهند را به کاتالوگ خود اضافه کنید.

  • اشتراک‌گذاری آسان: شما می‌توانید هر اطلاعاتی را به راحتی با کاتالوگ‌های دیجیتال به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید و محصولات را سریعتر و موثرتر مقایسه کنید. این قابلیت فرصت طلایی شما برای وایرال کردن کاتالوگ‌تان نیز می‌باشد.

  • دسترسی سریع: مشتریان در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید یا جستجوی اطلاعات محصول، تجربه‌ای راحت، سریع و بدون زحمت را دوست دارند. کاتالوگ‌های آنلاین یک تجربه خرید استثنایی را ارائه می‌دهند، زیرا در هر مکان و در هر زمان در دسترس هستند.

  • کاهش هزینه: کاتالوگ‌های دیجیتال مقرون به صرفه هستند. چاپ باکیفیت کاتالوگ میتواند خرج زیادی روی دست کارفرما بگذارد. پس کاتالوگ دیجیتال به خصوص برای کسب و کاری که تازه شروع به کار کرده باشد و به دنبال هزینه‌ی زیاد برای چاپ کاتالوگ‌ها نیست، بسیار مناسب خواهد بود.

  • خطاپذیری: اگر به هر دلیلی محتوا یا طراحی کاتالوگ شما پس از چاپ نیاز ویرایش داشته باشد، جز متحمل شدن به هزینه‌های اضافی چاره‌ای نخواهید داشت. در حالی که، با کاتالوگ‌های دیجیتال، اصلاح هر خطایی به آسانی چند کلیک خواهد بود.

  • آنالیز داده: تجزیه ‌و تحلیل یک ویژگی بسیار مهم فروش و بازاریابی است و شما با داشتن کاتالوگ دیجیتال نه تنها به مخاطب خود اطلاعات می‌دهید، بلکه از او اطلاعات هم دریافت خواهید کرد. با استفاده از ابزارهای تحلیلی، می توانید محصولاتی را که مشتریان شما روی آنها کلیک کرده‌اند، مدت زمانی که آنها را مشاهده کرده‌اند و موارد دیگر را مشاهده و بررسی کنید. در حالیکه در نسخه چاپی هیچ اطلاعاتی ندارید که کدام تصاویر یا بخش‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند. تجزیه و تحلیل این موارد شما را قادر می‌سازد تا دریابید که کدام بخش از کاتالوگ شما بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند و کدام بخش‌ها عملکرد ضعیفی داشته و نیاز به بهبود دارند. پس از جمع آوری این نوع اطلاعات می‌توانید در مورد استراتژی‌های متفاوت تصمیم بگیرید و تغییرات لازم را به راحتی اعمال کنید.

  • سهولت استفاده: کاتالوگ دیجیتال یعنی داشتن کاتالوگ آنلاین و همیشه فعال. از طریق کاتالوگ‌های آنلاین، کاربران می‌توانند محصولات را بلافاصله با یک کلیک ساده سفارش دهند. آنها می‌توانند با استفاده از گزینه جستجو در کاتالوگ حرکت کنند و بدون نیاز به نرم افزار خاصی صفحات کاتالوگ خود را با گوشی یا تلفن همراه خود بدون اتلاف وقت پیدا کنند. با وجود کاتالوگ دیجیتال، دسترسی به اطلاعات بسیار ساده‌تر شده و فروش کالا در خارج از ساعات کاری نیز امکان پذیر خواهد بود.

  • پتانسیل کسب رتبه: از آنجایی که کاتالوگ‌های دیجیتال اغلب در وب سایت‌ها منتشر می‌شوند، برای اهداف بهینه سازی جستجو مفید هستند. اگر کاتالوگ هوشمند شما محتوای اصولی و با کیفیت برای خوانندگان ارائه دهد، ممکن است در نتایج جستجو بالاتر نشان داده شود و این کار باعث گسترش مخاطبان می‌شود.

عکس-بروشور-دست-ساز

دیزاین-کاتالوگ-مواد-غذایی

اما در نهایت چه تصمیمی بگیریم؟ کاتالوگ دیجیتال یا چاپ شده؟

بسیاری از شرکت هایی که کاتالوگ برای آنها ضروری است تصمیم به ایجاد دو هر نسخه (چاپی و دیجیتال) می‌گیرند. چرا که استفاده همزمان از کاتالوگ چاپی و دیجیتال مزایای بیشتری نسبت به کار با یکی می‌دهد. ناگفته نماند که هر نوع از کاتالوگ مخاطبان وفادار خود را دارد. اگر داشتن کاتالوگ چاپی برای شما یک ضرورت است اما در چاپ آن عجله‌ای ندارید میتواند ابتدا با انتشار نسخه دیجیتال کاتالوگ خود آن را در مرحله آزمون و خطا قرار دهید و به ندرت با رفع اشکالات، آپدیت و بهبود کاتالوگ، در نهایت آن را به چاپ برسانید. وقتی از کاتالوگ‌های دیجیتال صحبت می‌کنیم، عموما منظورمان PDF هایی است که برای مشاهده و دانلود به صورت آنلاین قرار می‌گیرند. اما کاتالوگ دیجیتال میتواند در فرمت صفحات کتابچه مجازی در سطح وب نیز وجود داشته باشد. در ‌نهایت میتوان گفت که تصمیم‌گیری بین کاتالوگ چاپی یا دیجیتال احتمالاً به آنچه می‌فروشید، مخاطبان شما، تجربه‌ای که می‌خواهید ایجاد کنید بستگی خواهد داشت.

همچنین توجه داشته باشید هنگامی که شما به عنوان یک شرکت در صنعت خود حرفه‌ای عمل می‌کنید، باید نشان دهید که قابلیت ارائه خدمات حرفه‌ای، دانش، تجربه و استفاده از ابزارهای پیشرفته را دارید. زمان و تلاش که برای طراحی کاتالوگ رایگان صرف می‌کنید، ارزش آنرا ندارد. بهتر است هویت بصری و کاتالوگ شرکت خود را به یک طراح حرفه‌ای بسپارید تا در نتیجه آن، یک نمونه کاتالوگ با کیفیت و حرفه‌ای ایجاد شود که به نمایندگی از شرکت شما و محصولات یا خدمات شما باشد.
 

تعرفه‌ها و قیمت طراحی کاتالوگ

با وجود انواع مختلف طرح‌ها و اندازه‌های ممکن در طراحی یک کاتالوگ نمی‌توان به هیچ وجه برای آن قیمت ثابتی تعیین کرد. همچنین نرخ طراحی جلد کاتالوگ و صفحات داخلی آن بصورت جدا محاسبه می‌شود. برای اطلاع دقیق از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ می توانید با شماره های موجود در بخش تماس با ما ارتباط بگیرید تا علاوه بر دریافت مشاوره رایگان برای خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ، بسته به خواسته و نیازهای خود به قیمت درست و دقیقی برسید.
 

چرا ظریف گرافیک انتخاب شایسته‌ای برای طراحی کاتالوگ من است؟

فعالیت ما در ظریف گرافیک بصورت متمرکز به طراحی هویت بصری و نقاط تماس برند است. با این حال ظریف گرافیک تنها در سه رشته اصلی از آن تخصص دارد: طراحی لوگو، بسته بندی و البته طراحی کاتالوگ. اما این موضوع نباید دلیل انتخاب شما باشد. مشتریان ما ظریف گرافیک را به دو دلیل اصلی انتخاب می‌کنند:


1.  کیفیت برای ما اولویت است.

همانطور که از نمونه کارهای طراحی کاتالوگ ما مشخص است، کیفیت طراحی برای ما در ظریف گرافیک حیاتی است. اگر نتوانیم کاتالوگی تحویل دهیم که در نهایت مخاطب را به مشتری تبدیل کند، مزیت و دیگر امتیازها بی‌ارزش خواهند بود. اکنون خوشحالیم که با افتخار اعلام کنیم که ارزش و کیفیتی که برای آن زحمت کشیده‌ایم به بیش از 200 کسب و کار و برند مختلف ثابت شده است.


2.  روی حرف خودمان هستیم.

کیفیت ضروری است و ما نیز آن را ملزومه کار خود می‌دانیم. اما وقتی که نیاز شما در زمان مقرر شده تحویل داده نشود، دیگر کیفیت هر چند بالا اهمیت نخواهد داشت. در اینجاست که ارزش تنها کیفیت ترجمه نشده بلکه رابطه‌ای صادق میان ما و کارفرما اهمیت پیدا می‌کند. ما برای این رابطه و اعتماد ارزش زیادی قائل هستیم و هرگز با بدقولی آن را خدشه‌دار نمی کنیم.

کاتالوگ-هدیه-نوروزی-مصطفویکاتالوگ-زعفران-نوروزی

خدمات طراحی کاتالوگ در ظریف گرافیک

ما در ظریف گرافیک یک گروه از طراحان خلاق در زمینه طراحی هویت بصری و بسته بندی هستیم که هر روز سعی می کنیم اطلاعات خود را بروز کنیم و طرح ها و ایده های جدیدی را ارائه دهیم. هر چند تمرکز اصلی ما همیشه در سه شاخه طراحی لوگو، بسته بندی و کاتالوگ بوده و می‌دانیم که بیشترین تمرکز و تجربه را در آنها داریم. برای همین است که ما در ظریف گرافیک با اطمینان به سطح کارمان؛ می توانیم خدمات طراحی و چاپ کاتالوگی با کیفیت را به شما بدهیم.

ابتدا، بر اساس نیاز شما و نیز خدمات و محصولات شما، شیوه و ساختار طراحی تعیین می شود. سپس، در عملکرد تیم طراحی ما، از روش‌های طراحی نوین، تجربه کاربری اصولی، المان‌های مختلف و در عین حال اختصاصی برای برند استفاده می شود تا برای طراحی کاتالوگ شما، مناسب ترین قالب خروجی را ارائه دهیم.

با تجربه طراحی کاتالوگ در بسیاری از صنایع و نیز با موفقیت های گسترده، تیم طراحی ما در ظریف گرافیک، بهترین کیفیت و سرعت در ارائه خدمات طراحی کاتالوگ را تضمین می کند. در صورتی که نیاز به سفارش طراحی کاتالوگ دارید می توانید با ما تماس بگیرید و در کمترین زمان ممکن یک کاتالوگ فوری و حرفه‌ای را دریافت کنید.

سوالات متداول شما

طرحی گرافیکی در قالب کتابچه یا دفترچه که با هدف ارائه محصولات یک برند به مخاطب توسط طراحان گرافیک طراحی می‌شود.
سند و فایل دیجیتالی است که بر خلاف عرف کاتالوگ به چاپ نرسیده و تنها در پلتفرم‌های دیجیتالی برای مخاطب قابل دسترس می باشد.
یک کاتالوگ جذاب می‌تواند بهتر از هر فرد یا ابزار فروش دیگری محصول شما را عرضه کرده و به فروش برساند. با طراحی ساختار درست چنین کاتالوگی نه تنها مخاطب را ترغیب به خرید محصول می‌کند بلکه او را با محصولات دیگر برند نیز آشنا می‌سازد.
کاتالوگ مورد نیاز شما چند صفحه دارد؟ چه سبک طراحی را ترجیح می‌دهید؟ آیا داشتن عکاسی اختصاصی برای شما الزامی است؟ آیا عکسهای موجود در آرشیو شما نیاز به ادیت و طراحی دارند؟ تا زمانی که برای این سوالات پاسخ کامل و دقیقی نباشد، نمی‌توان مبلغ خاصی برای طراحی و چاپ کاتالوگ شما تخمین زد. اما خبر خوب اینجاست که شما می توانید با استفاده از خدمات رایگان مشاوره ما علاوه بر کسب راهنمایی‌های لازم، تخمینی از قیمت طراحی کاتالوگ خود به دست آورید.
در پاسخی سریع می توان گفت 1 تا 20 روز. درست مثل تعرفه کاتالوگ، زمان طراحی، چاپ و تحویل کاتالوگ شما نیز بسته به خواسته و نیاز شما متغیر است.
در کاتالوگ باید با استفاده از تصاویر، آیکون‌ها و متن تمامی محصولات و خدمات شرکت شما به صورت جزئی معرفی شوند. همچنین، شما می‌توانید از نقل قول‌هایی از مشتریان وفادار خود استفاده کنید تا اعتماد به برند را در کاتالوگ بهتر تداعی کنید.
بله، استفاده از تصاویر حرفه‌ای کیفیت کاتالوگ شما را بهبود می‌بخشد. تصاویر با کیفیت بالا باعث جلب توجه مخاطبان شما می‌شود و همچنین نشان دهنده حرفه‌ای بودن شماست. اگر چنین عکس‌هایی را از محصول و خدمات خود ندارید، باید به سمت تصویرسازی و عکاسی صنعتی بروید که ظریف گرافیک در آن مراحل نیز همراه شماست.
شما باید تصاویر با کیفیت و با اندازه مناسب برای کاتالوگ تهیه کنید. عکس‌های شما حتما باید در رزولوشن 300 یا بیشتر نشان داده شوند. همچنین طرح‌ها و تصاویر چاپی باید با فرمت CMYK به چاپخانه سپرده شود.
کاتالوگ دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که آن را به راحتی از روی کامپیوتر، تبلت و یا گوشی هوشمند خود معمولا در فرمت پی دی اف (PDF) مرور کنید و در نتیجه، علاوه بر حذف محدودیت‌های کاتالوگ چاپی، میتواند در همه جا قابل دسترس باشد. درحالی که کاتالوگ چاپی می‌تواند یک وسیله تبلیغاتی ملموس باشد که با فرمت فیزیکی خود، احساس واقعی محصولات شرکت شما را به مخاطب منتقل کند.
رنگ می‌تواند طرحی منحصر به فرد را در کاتالوگ القا کند. رنگ‌های اصلی و رنگ‌های تحریک آمیز معمولاً در بخش‌هایی از کاتالوگ که می‌خواهید به آنها توجهی بیشتر شود، استفاده می‌شود. همچنین، تم بر روی کاتالوگ شما می‌تواند به حس واقعی و ارزشمند بودن برند و محصولات شما کمک کند.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (21)

  • سلام. ممنون از محتوای کاملتون. طراحی کاتالوگ صنعتی هم انجام میدید؟

    ثبت پاسخ
    • سلام. جناب شریفی عزیز. بله لطفا با شماره های موجود در بخش "تماس با ما" ارتباط بگیرید.

  • مثل همیشه عالی و مفید بود. طراحی کاتالوگ با چه نرم افزاری انجام میشه؟ فتوشاپ یا کورل؟

    ثبت پاسخ
    • وقت بخیر. در پروسه طراحی ما ابزارهای گرافیکی و غیرگرافیکی زیادی استفاده میشه. ما اینجا یادگرفتیم خودمون رو به یک ابزار یا نرم افزار محدود نکنیم :)

  • خواستم یاد بگیرم که طراحی کاتالوگ خودمو با گوشی انجام بدم ولی مطالبی که خوندم بخصوص مقاله شما بهم یاد داد که یک کاتالوگ جذاب نمیتونه به این سادگی انجام بشه. ممنون

    ثبت پاسخ
  • نمونه های عالی دارید. کاتالوگ دکوراسیون داخلی هم انجام میدید؟

    ثبت پاسخ
    • سلام. بله تماس بگیرید در خدمت هستیم

  • با سلام خدمت شما لطفا قیمت دیزاین کاتالوگ را بفرمایید

    ثبت پاسخ
    • برای برآورد تعرفه کاتالوگ ما باید ابتدا از نوع و استایل کاتالوگ مدنظر، حوزه فعالیت و تعداد صفحات کاتالوگ شما مطلع شویم. لذا پیشنهاد میکنیم با ما تماس بگیرید 09331003288

  • ولی طراحی کاتالوگ با هوش مصنوعی و استفاده از سایت های واسط خیلی آسون و واقعا کاربردی شده. این روزا با همه گیر شدن هوش مصنوعی تعجبی نمیکنم اگر مفهوم طراحی به کل از بین بره

    ثبت پاسخ
    • طراحی کاتالوگ با استفاده از هوش مصنوعی یا سایت‌های ساخت کاتالوگ آنلاین به نظر ممکن می‌آید، اما در حقیقت این امر به صورت کامل امکان‌پذیر و کاربردی نیست. طراحی کاتالوگ یا هر طراحی که قرار است به ترغیب کاربر منجر شود نیازمندی‌های مختلفی دارد که شامل درک و نگرش انسانی برای صحیح و قابل فهم شدن بودن طرح و متن، مهارت در انتخاب و استفاده از رنگ، تصویر و فضا و همچنین درک از روش‌های جذب نظر مخاطب است؛ و به سادگی میتوان گفت که هوش مصنوعی با تمام رشد خود قادر به استفاده هوشمند از این شیوه‌ها نیست.

  • نمونه کاتالوگ تبلیغاتی واقعیت افزوده جالبه ولی تو ایران ندیدمش واقعا خصوصا واسه دکوراسیون

    ثبت پاسخ
  • خدمات چاپ کاتالوگ هم دارید آیا؟

    ثبت پاسخ
    • بله - برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.

  • برای طراحی کاتالوگ معماری به نظر شما عکاسی صنعتی مناسب هست یا تبلیغاتی؟

    ثبت پاسخ
    • با سلام برای پاسخ به سوال شما نیاز به داده بیشتری داریم. باید بدانیم کاتالوگ شما با چه هدفی طراحی و به چه مخاطبی عرضه میشود. برای مشاوره رایگان میتوانید تماس بگیرید - 09331003288

  • کاتالوگ برای رنگ مو میخواستم. قصد دارم خیلی خلاصه رنگ موهای قهوه ای، قرمز، بلوند و... با تصویر توی یک طرح کاتالوگ مینیمال معرفی بشه.

    ثبت پاسخ
    • سلام با شما تماس میگیرم.

  • کاشکی یک نرم افزار برای طراحی کاتالوگ با گوشی وجود داشت :(

    ثبت پاسخ
  • طراحی کاتالوگ با پاورپوینت هم میشه با فتوشاپ هم میشه، مهم خلاقیت و ذهن طراحی هست. کیفیت و جذابیت عکس ها هم خیلی مهم هستن

    ثبت پاسخ
    • ممنونیم که تجربه خودتون رو به اشتراک میذارید.

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288