مجوزها

مهم ترین نکاتی که برای موفق شدن در طراحی گرافیک لازمه بدونین (بخش سوم)

  • اشتراک گذاری:
6 بهمن 1396 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1611 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

رسیدن به موفقیت چه در طراحی گرافیک و چه هر هنر و کسب و کار دیگه، مستلزم تلاش، پشتکار، برنامه ریزی و رعایت اصول انجام اون کار هست. در مطالب قبل برخی از اصولی که یک طراحی گرافیک یا شخصی که به تازگی پا به عرصه ی طراحی و تبلیغات گذاشته رو گفتیم. در این مطلب قصد دارم بقیه ی نکات ضروری برای رسیدن به موفقیت در طراحی گرافیک و تبلیغات رو بگیم. پس با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی گرافیک

برای موفق شدن در طراحی گرافیک، این نکات رو رعایت کنین

در این مطلب فرض رو بر این میزاریم که بخش اول و دوم نکات مهم برای موفق شدن در طراحی گرافیک رو خوندین و حالا ادامه ی بحث های قبلی رو میگیم.

  • در انجام کارهای تبلیغاتی و طراحی گرافیک، سعی کنید همزمان روی چند پروژه فعالیت نداشته باشین. ذهن یک طراح گرافیک برای اینکه بتونه خروجی خوبی برای طراحی داشته باشه، نیاز به تمرکز داره. با جا به جا شدن مداوم بین پروژه های مختلف، ممکنه ذهن نتونه خوب تمرکز کنه و در نتیجه کار طراحی تون نتیجه ی خوبی نداشته باشه.

  • سعی کنید گاهی اوقات خلاف اصول طراحی پیش برین. مثلا اگه طراحی لوگو یا طراحی پوستر اصول خاصی دارن، سعی کنین محدودیت ها رو کنار بزارین و طبق سلیقه و نظر خودتون پیش برین. البته این که میگیم اصول طراحی رو گاهی اوقات رعایت نکنین، حد و اندازه داره. در حدی اصول رو کنار بزارین که استانداردها حفظ بشن.

طراحی لوگو

  • در حین کار، از تمام مراحل طراحی تون آرشیو تهیه کنین و روند پیشرفت کار رو بررسی کنین. گاهی اوقات با بررسی روند پیشرفت و مقایسه ی طرح های قبلی متوجه سیر نزولی کار میشین و میتونین جلوی این روند رو بگیرین.

  • در حین طراحی به سطح سواد بصری و فرهنگی مخاطب نهایی تون دقت کنین. ممکنه شما در طراحی گرافیک و تبلیغات درست پیش رفته باشین، اما مخاطب نتونه منظورتون رو بدرستی متوجه بشه و با خروجی کار طراحی تون ارتباط برقرار نمی کنه و این به نوعی میشه گفت شکست شما در طراحی گرافیک.

  • درسته که تصاویر به طرح زیبایی میدن، اما محدودیت در ابعاد طرح گاهی مانع از قرار گرفتن تصاویر در طرح میشن. در این شرایط بهتره از فوت ها به صورت هوشمندانه استفاده بشه.

طراحی بسته بندی

  • بعد از یک مدت کار و طراحی متوجه میشین که کدوم فونت های فارسی و انگلیسی با هم تناسب دارن و ترکیب خوبی میشه ازشون ایجاد کرد. این فونت ها رو دسته بندی کنین و در پروژه های بعدی استفاده کنین. این تناسب بین فونت در بسیاری از کارهای طراحی مثل طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت، طراحی پوستر و طراحی بسته بندی میتونه مفید باشن.

  • برای جلوگیری از دستکاری و تغییر در آثارتون، سعی کنین طرح اورجینال رو به مشتری تحویل ندین.

  • دید و آگاهی تون از تمام زیرشاخه های گرافیک رو گسترش بدین. یک طراح گرافیک باید بتونه همزمان در طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، پوستر، طراحی کاتالوگ و بروشور و طراحی های مربوط به تبلیغات محیطی نظر بده و براحتی طراحی کنه.

  • سبک ثابت و مشخصی برای کار طراحی نداشته باشین. سعی کنین متفاوت کار کنین. داشتن یک سبک مشخص باعث میشه بعد از یه مدت طراحی، خسته بشین و دیگه از کار و هنرتون رضایت کافی نداشته باشین. تنوع و تازگی در هر کاری لازمه، به ویژه در کارهای طراحی گرافیک که با ذوق و روح آدما در ارتباط هستن.

تبلیغات محیطی

  • سعی کنین از پذیرفتن کارها و پروژه های نیمه تمام خودداری کنین. به اتمام رسوندن کار یک طراح گرافیک دیگه میتونه تبعات منفی برای شما، طراح قبل و سفارش دهنده همراه داشته باشه.

  • ارائه ی طرح نهایی به اندازه ی انجام تمام مراحل طراحی اهمیت داره. اگر نتونین طرح رو بدرستی ارائه بدین، به جرات میشه گفت بخش زیادی از تلاش تون از بین میره. خیلی وقتا نحوه ی ارائه ی طرح، از خود طراحی اهمیت بیشتری داره، پس به مکان، مخاطب و زمان ارائه ی طرح دقت کنین.

  • اگه پروژه ی طراحی گرافیک تون قراره چاپ بشه، حتما خروجی و طرح چاپ شده رو با طرح اورجینال مقایسه کنین. این کار باعث میشه در کارهای بعدی اصول چاپ رو بیشتر رعایت کنین و اختلاف طرح اورجینال و چاپ شده رو کم کم به صفر برسونین.

طراحی پوستر

  • بعد از تحویل کار طراحی، درباره ی نتیجه ی طراحی و پروژه ی تبلیغاتتون پیگیر باشین. اینکار باعث میشه از میزان موفقیت طرح و تلاشتون مطلع بشین. علاوه براین به سفارش دهنده این اطمینان رو میدین که خروجی کار برای شما هم اهمیت داشته و در نتیجه وجدان کاری تیم طراحی تون به اثبات میرسه.

  • در ارائه ی فاکتور و محاسبه ی هزینه سعی کنید از تخفیفات زیاد خودداری کنین. با تخفیف زیاد صحت مبلغ اولیه زیر سوال میره و این برای سفارشات بعدی نتیجه ی خوبی همراه نداره.

  • همیشه یک اصل مهم در طراحی یا هر پروژه ی دیگه رو مدنظر داشته باشین، برای بدست آوردن یک پروژه، قیمت و بازار رو خراب نکنین و کاهش ندین. حتما با اصطلاح طراحی لوگو ارزان تا بحال در اینترنت مواجه شدین! این کاهش قیمت نه تنها به همکارانتون ضرر میزنه، بلکه خودتون هم متضرر میشین. پس هیچ کاری رو به هر قیمتی انجام ندین.

تبلیغات

مواردی که تا اینجا بهشون اشاره شد، تجربیاتی بود که تیم ظریف گرافیک در طول کار و انجام پروژه های متعدد تبلیغاتی و طراحی کسب کردن. نتیجه ی رعایت کردن این اصول رو میتونین در بخش نمونه کارها در سایت ظریف گرافیک مشاهده کنین. تمام تلاش ما اینه بتونیم تجربیاتمون در طراحی گرافیک و تبلیغات رو با دیگران به اشتراک بزاریم و با این کار خودمون هم پیشرفت کنیم.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288