مجوزها

نکات مهم برای رسیدن به موفقیت در تیزینگ؛ تبلیغات کدگذاری شده

  • اشتراک گذاری:
11 بهمن 1396 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2141 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

شاید خیلی ها تصور کنن تبلیغات بعداز شروع انقلاب صنعتی و رونق گرفتن تجارت بوجود اومده، اما این یک تصور کاملا اشتباهه. تبلیغات از همون ابتدا و زمانی که غارنشینی شیوه ی زندگی انسان ها بود، رواج پیدا کرد و تا امروز رشد چشمگیری داشته. با نگاهی گذرا به سطح شهر و رسانه ها و شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی، متوجه تنوع بسیار بالا در انواع تبلیغات میشین. یکی از شیوه های تبلیغاتی که حدود 20 سال عمر داره، تیزینگ هست. تا بحال چیزی درباره ی تیزینگ شنیدین؟ در ادامه با ظریف گرافیک همراه باشین تا با این نوع تبلیغات بیشتر آشنا بشین.

تبلیغات

تیزینگ یا تبلیغات کدگزاری شده، یکی از انواع تبلیغاته که محصولی از کشورهای غربیه و در ایران هم کاربردهای زیادی داشته و البته هنوز هم داره. نمونه های زیادی از این نوع تبلیغات رو در ایران دیدیم، برای مثال چند سال قبل بانک مسکن با این شعار که "امسال حواستونو جمع کنین" تا مدتها ذهن مخاطبان رو درگیر کرده بود. ایجاد ابهام و برانگیختن حس کنجکاوی، هدف اصلی تیزینگ به شمار میاد که طراح گرافیک و سایر افراد گروه تبلیغاتی باید با مدیریت درست، بتونن کمپین تبلیغاتی مناسبی رو برای این منظور طراحی کنن.

تبلیغات تیزینگ

ویژگی های مهم برای تبلیغات تیزینگ

جایگاه برند در منحنی عمر

مطمئنا تبلیغات تیزینگ هم مثل تمام انواع تبلیغات دیگه، برای موفقیت نیاز به برخی ویژگی ها و بستر مناسب داره. یکی از مهم ترین نکاتی که طراح تبلیغات باید در این زمینه در نظر داشته باشه، جایگاه محصول و برند در چرخه ی تولید و نمودار منحنی عمرش (PLC) هست. اگر خلاقیت رو چاشنی تبلیغات تیزینگ کنین، این روش برای معرفی محصولات و برند جدید عالیه. درسته که خلاقیت در تبلیغات و طراحی اهمیت زیادی داره، اما یکی از مهم ترین رموز برای موفقیت تیزینگ در معرفی برند جدید، ایجاد خلاقیت در کنار بر انگیختن حس کنجکاوی مخاطبه.

طراحی تبلیغات

مخاطب تبلیغات تیزینگ

یکی از مهم ترین نکات برای طراحی تبلیغات تیزینگ، در نظر گرفتن مخاطب هست. البته توجه به مخاطب و شرایط سنی و روحیات اون در تمام انواع تبلیغات وجود داره، اما در تبلیغات تیزینگ باید مخاطب رو کاملا شناخت و طوری برای تبلیغات برنامه ریزی و طراحی کرد که در همون نگاه اول، ذهن مخاطب درگیر بشه و برندتون در ذهن مخاطب ثبت بشه.

تبلیغات محیطی

احترام گذاشتن به مخاطب در تبلیغات تیزینگ

اصل مهم درتیزینگ، درگیر کردن ذهن مخاطب و جستجو برای حل معماست، پس طراح تبلیغات باید کاملا سنجیده پیش بره و معنا و مفهوم معقولی رو در شعار تبلیغاتی و تبلیغات تیزینگ پنهان کنه. مفاهیم پنهان شده در تیزینگ نباید باعث تمسخر مخاطب بشه. شک نکنین اگه بعد از مشخص شدن راز پنهان در تبلیغات تیزینگ، مخاطب احساس کنه در این مدت مورد تمسخر قرار گرفته یا ذهنش درگیر یک مساله ی بسیار کم اهمیت بوده، تبلیغاتتون نتیجه ی کاملا عکس خواهد داشت. پس اگه قصد دارین ذهن مخاطب رو با تبلیغاتتون درگیر کنین، به طوریکه بعد از مشخص شدن جواب معما، نام برند شما ملکه ی ذهنش بشه، در ابتدای شروع کمپین تبلیغاتتون وقت زیادی بزارین و به قول معروف "بی گدار به آب نزنین"

طراحی گرافیک

جایگاه ایران در تبلیغات تیزینگ

در هیچ جای دنیا، هیچ مدیر تبلیغاتی نمیتونه ادعا کنه که نتیجه ی تبلیغاتش کاملا مثبت و مطلوب خواهد بود. تبلیغات دنیای پیچیده و پر رمز و رازیه و تا حد کمی بازخورد اون رو میشه پیش بینی کرد، مخصوصا در تبلیغات تیزینگ که کاملا ریسکه. با این وجود، شرکت های تبلیغاتی برای محصولات ایرانی، تیزینگ رو بارها انتخاب کردن و جالب اینه که نتیجه ی خیلی خوبی از این نوع تبلیغات بدست آوردن.

گرافیک

جایگاه فعلی تیزینگ در دنیای تبلیغات

شاید خیلی ها بر این باور باشن که با روی کار اومدن روش های جدید تبلیغات، تیزینگ دیگه نمیتونه یک برند رو به خوبی معرفی کنه. اما واقعیت اینه که، تیزینگ همراه با خلاقیت یکی از بهترین گزینه ها برای تبلیغات در دنیای پراز رقابت امروزه. پس خلاقیت و ایده پردازی تون رو تقویت کنین و معماهای برنامه ریزی شده رو برای تبلیغاتتون در نظر بگیرین. شک نکنین که هر کاری با خلاقیت به موفقیت دست پیدا میکنه.

طراحی

اینها نکاتی بودن در که ظریف گرافیک حوزه ی تبلیغات تیزینگ بدست آورده و لمس کرده. اگه بنظرتون موارد دیگه ای برای دست پیدا کردن به موفقیت در تیزینگ لازمه تا رعایت بشه، با ما به اشتراک بزارین. برای این کار از قسمت تماس با ما، تجربیاتتون رو برای ما ارسال کنین. خوشحال میشیم بتونیم با هم تعامل اشته باشیم و در کنار هم رشد کنیم.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288