مجوزها

بهترین راهکارهای برندسازی برای کسب و کارهای کوچک

  • اشتراک گذاری:
2 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 22 شهریور 1402 ) 1727 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

در دنیای تبلیغات و برندینگ، کاملا طبیعیه که برندهای معروف با هزینه ی بیشتر راحت تر میتونن تبلیغات کنن و نه تنها جایگاه خودشون رو حفظ می کنن، بلکه به موفقیت های بیشتری دست پیدا می کنن. اما سوالی که در اینجا مطرح میشه اینه که، کسب و کارهای کوچک چطور میتونن خودشون رو به بقیه معرفی کنن؟ کسب و کارهایی که تازه شروع به فعالیت کردن، در تبلیغات محیطی و سایر انواع تبلیغاتشون چه مسائلی رو باید مدنظر قرار بدن؟ در ادامه با ظریف گرافیک باشین تا راهکارهایی رو در مورد نحوه ی معرفی این نوع کسب و کارها بیان کنیم.

برندینگ

در هر مرحله از کار منحصر به فرد باشین

برای اینکه بتونین در هر حرفه و شغل خیلی زود رشد کنین، باید چیزی متفاوت با دیگران ارائه بدین. ذهن انسان تمایل زیادی به چیزهای متفاوت داره. برای اینکار باید به رقبای بزرگ و شرکت هایی که در حوزه ی کاری شما فعالیت دارن و در سطح مطلوبی هستن، توجه زیادی داشته باشین و متفاوت با اونها باشین. البته حواستون باشه، تفاوت شما نشانه ی برتر بودن محصول باشه، نه بدتر بودنش. تفاوت محصولتون رو در طراحی کاتالوگ و بروشور، تبلیغات محیطی و سایر عناصر تبلیغاتی نشون بدین.

مراحل برندسازی

با دیگران تعامل داشته باشید و متحد شوید

این کاملا طبیعیه که در ابتدای شروع فعالیت، نمی تونین همه چیز رو ارائه بدین و کم و کاستی های زیادی دارین. در این شرایط باید با سایر کسب و کارهایی که به نوعی با کار شما در ارتباط هستند متحد بشین و خدماتتون رو با هم به اشتراک بزارین. اینطوری هر دو طرف زودتر رشد می کنن.

آموزش برندینگ

خدماتتون رو بر اساس بازار هدف تقسیم کنین

فرقی نمیکنه در چه زمینه ای فعالیت دارین، در هر صورت باید این نکته رو در ذهنتون داشته باشین که هر قشر و گروه سنی یک نوع محصول رو می پسنده. سلیقه و خواسته ی آدما در هر سن و دوره ای تغییر میکنه. نیازهای هر قشر رو کاملا بسنجین و محصول نهایی رو تولید کنین.
 

محدودیت ها رو پشت سر بزارین

در دنیای امروز، چیزی به نام محدودیت مکانی و زمانی وجود نداره. دیگه مثله گذشته نیست که برای فروش محصولاتتون به یکی دو خیابون اطراف محدود بشین. روی محدودیت ها پا بزارین و حوزه ی کاری تون رو توسعه بدین. شک نکنین که خیلی زود میتونین موفقیت های بیشتری بدست بیارین.

همه چیز در مورد تبلیغات

با بازار هدف تعامل داشته باشین

یکی از بهترین چیزایی که باعث میشه در زندگی تون موفق بشین، گوش دادن به نقد و انتقادات دیگران هست. از اینکه دیگران نسبت به کار شما بازخورد منفی نشون میدن اصلا ناراحت نشین، بلکه خوشحال باشین. با شنیدن هر نقد، یک گام برای بهتر شدن بردارین.

تبلیغات محیطی

دست از رقابت برندارین

تجارت در گذشته خیلی راحت تر از امروز بود و بازار ثبات بیشتری داشت. اما در دنیای امروز، چیزی به نام رقابت یکی از ارکان اصلی کار شده و نمیشه ازش چشم پوشی کرد. موقعیت ها رو بدرستی بشناسین و سعی کنین یک گام جلوتر از رقباتون گام بردارین. امروز دیگه فرصت ایستادن نیست،با قدرت جلو برین.

مفهوم دیجیتال مارکتینگ

از شبکه های اجتماعی غافل نشین

شبکه های اجتماعی علاوه بر سرگرمی، میتونن یه فرصت عالی برای تجارت آنلاین باشن. از طریق شبکه های اجتماعی مختلف با مشتریانتون در ارتباط باشین. ارتباط نزدیک داشتن با مشتریان از طریق این شبکه ها میتونه باعث محبوب شدنتون بشه و اینطوری مشتریان بیشتری به سمتتون جذب میشن

تبلیغات شبکه های اجتماعی اینستاگرام

وب سایت قوی داشته باشین

بعید بنظر میرسه دیگه برند موفقی پیدا بشه که سایت نداشته باشه. شبکه های اجتماعی هر اندازه که محبوب باشن، بعد از گذشت یک مدت ممکنه جاشونو با شبکه های دیگه عوض کنن. اما وب سایت ها اصلا اینطوری نبودن و نیستن. داشتن یک وب سایت قوی که اصول سئو بدرستی در اون رعایت شده باشه، میتونه شما رو به درستی به دیگران معرفی کنه. برای داشتن یک وب سایت موفق، بهتر اینه طراح گرافیک که بتونه ظاهر سایت و تبلیغات روی اون رو به بهترین شکل انجام بده استخدام کنین و البته از نقش یک محتوانویس حرفه ای غافل نشین. این دو گروه میتونن شما رو به خوبی به دیگران معرفی کنن.

کسب و کار آنلاین

مواردی که در بالا بهشون اشاره کردیم، گوشه ای از راهکارهای لازم برای معرفی کسب و کارهای کوچک بودن. مطمئنا راه های دیگه ای هم در این زمینه وجود داره. اگه شما هم در این زمینه اطلاعاتی دارین، میتونین با ما اشتراک بزارین. راستی! اگه قصد دارین برای کارهاتون تبلیغات کنین، کافیه به نمونه کارهای ما در سایت نگاه بندازین. ظریف گرافیک یک تیم قویه که در زمینه ی طراحی گرافیک و دیجیتال مارکتینگ فعالیت داره و میتونه کمک خوبی برای شما باشه.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288