مجوزها

نقش و اهمیت طراحی گرافیک در برندینگ و معرفی کسب و کارها

  • اشتراک گذاری:
4 فروردین 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3587 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی گرافیک برای بسیاری از کسب و کارها و زندگی روزمره اهمیت زیادی داره. برای پی بردن به این اهمیت کافیه نگاهی به اطرافمون بندازیم. انواع طراحی کاتالوگ و بروشور، طراحی لوگو، طراحی و زیباسازی سایت، طراحی جلد کتاب، طراحی بسته بندی و بسیاری از عناصر طراحی و تبلیغاتی دیگه، گوشه ای از نقش طراحی گرافیک در زندگی امروز هستن. در این مطلب قصد داریم بیشتر در مورد نقش و اهمیت طراحی گرافیک در زندگی و کسب و کارها صحبت کنیم. در ادامه با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی گرافیک

در دنیایی که رقابت یکی از مهم ترین اصول برندینگ و تجارت به شمار میاد، به جرات میشه گفت تمام شرکت ها و کسب و کارها نیاز به طراحی گرافیک دارن تا بتونن در بازاریابی به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنن. این کاملا طبیعیه که برای حرکت رو به جلو و قرار گرفتن در مسیر درست برندینگ و تبلیغات، باید در مرحله ی اول طراح گرافیک بتونه به بهترین نحو ممکن طراحی لوگو، طراحی کاتالوگ و بروشور، طراحی بسته بندی و طراحی سایر عناصر تبلیغاتی رو انجام بده.

مهم ترین وظیفه ی یک طراح گرافیک اینه که بتونه یک پیام خاص رو با المان ها و هنر طراحی به صورت کاملا حرفه ای و هنری به مخاطب القا کنه و باعث جلب مشتری بشه. اما سوال اینه، طراح گرافیک چطور میتونه برای یک مجموعه و کسب و کار مفید باشه.

طراحی لوگو

چرا طراحی گرافیک برای هر کسب و کار اهمیت داره

افزایش فروش

طراح گرافیک با هنر و خلاقیت میتونه کار طراحی رو به گونه ای انجام بده که باعث افزایش فروش بشه. این کاملا طبیعیه وقتی طراح گرافیک بتونه با طراحی درست مخاطب رو نسبت به کیفیت کالا متقاعد کنه، خود بخود باعث افزایش فروش میشه. حتی طراحی لوگو کاملا منحصر بفرد، کارت ویزیت و عناصر تبلیغات محیطی اگه درست طراحی بشن،میتونن ذهنیت خوبی در مخاطب ایجاد کنن و گام مثبتی در زمینه ی افزایش فروش برداشته خواهد شد.

طراحی تبلیغات محیطی

برندینگ و تثبیت نام برند

یکی از کارهایی که در برندینگ باید انجام بشه، معرفی و تثبیت نام شرکت یا برند هست. مطمئنا هیچ چیز مثل طراحی لوگو خلاقانه، بنرهای تبلیغاتی مناسب، ظاهر منحصر به فرد سایت و سایر عناصر تبلیغاتی نمی تونه نام برند رو در ذهن دیگران ثبت کنه. تصور کنین به هر گوشه ی شهر و اینترنت و تلویزیون نگاه کنین، طرح تبلیغاتی بسیار جذاب ببینین، خب این کاملا طبیعیه که نام برند مربوطه کاملا در ذهنتون موندگار میشه. در اینجا هم نقش و رد پای طراح گرافیک رو می بینین.

تبلیغات

انتقال یا پیام با طراحی گرافیک

طراح گرافیک باید بتونه پیام اصلی یک برند رو به مشتریان انتقال بده. انتخاب مناسب رنگ در طراحی و استفاده ی درست از تایپوگرافی و فونت ها ی مناسب می تونه یک پیام تبلیغاتی و هدف اصلی برند رو به درستی به مخاطب منتقل کنه. یک نمونه ی کاملا مشهور در این زمینه، آرم و طراحی لوگو حرفه ای مک دونالد هست. رنگ زرد و قرمز باعث ایجاد احساس شور و هیجان میشه و باعث جذب افراد جوان میشه. این دقیقا همون هدف مک دونالد هست که بتونه در افراد جوان این حس هیجان و اشتها آوری رو ایجاد کنه.

طراحی لوگو خلاقانه

افزایش حس متقاعد سازی مخاطب

یکی از بزرگترین مزایایی که با بکار گرفتن طراحی گرافیک در هر کسب و کاری بدست میاد، متقاعدسازی مخاطب و مشتریان در مورد اون برند هست. برای مثال اگه طراح گرفیک بتونه به صورت کاملا حرفه ای طراحی بروشور، طراحی لوگو و سایر تبلیغات محیطی رو انجام بده، میتونه حس اعتماد رو در ذهن مخاطب ایجاد کنه. ایجاد حس اعتماد، ناخودآگاه باعث متقاعد سازی و تثبیت نام برند در ذهن مخاطب میشه.

طراحی بسته بندی

افزایش قابلیت خوندن محتوای یک برند

در دوره و زمان حال حاضر نمیشه به برندینگ فکر کرد و به معرفی سایت فکر نکرد. برای اینکه بتونین سایت رو به درستی معرفی کنین، باید بتونین از محتوا نویسی درست بهره مند بشین تا مخاطبانتون افزایش پیدا کنن. اما هر اندازه هم اصول محتوا نویسی رو رعایت کنین، اما از تصاویر، رنگ صفحه و شکل ظاهری مناسب برای سایت بهره نگیرین، نمی تونین به درستی به هدفتون دست پیدا کنین.

اصول محتوانویسی

مواردی که در بالا بهشون اشاره شد، مطمئنا تمام مزایای استخدام و به کار گرفتن هنر طراحی گرافیک در کسب و کارها نیست. شک نکنین که هر اندازه طراح گرافیک بتونه نقش خودش رو به خوبی بازی کنه و هنر و خلاقیت رو در کنار هم به کار بگیره، میتونه به یکی از مهم ترین پرسنل در هر کسب و کاری تبدیل بشه. گوشه ای از موفقیت هایی که ظریف گرافیک تونسته با به کار گرفتن هنر و خلاقیت در کنار هم به دست بیاره رو می تونین در بخش نمونه کارهای سایت مشاهده کنین

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288