مجوزها

مهم ترین الگوهایی که طراح ux نباید در طراحی سایت استفاده کنن

  • اشتراک گذاری:
2 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1549 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراح UX یکی از مهم ترین اهدافی که داره و تمام تلاش و هنر رو برای برآورده کردن اون هدف به کار میگیره، احساس رضایتمندی در کاربر هست. هر اندازه طراحی UX یا تجربه ی کاربری حرفه ای تر انجام بشه، به همون اندازه کاربر با ورود حس بهتری نسبت به طراحی سایت داره. در بین تمام الگوهای مورد استفاده در طراحی سایت و طراحی UX، برخی نه تنها احساس خوب در کاربر ایجاد نمیکنن، بلکه نوعی تنفر رو در کاربر نسبت به طراحی سایت مورد نظر بوجود میارن. در ادامه تعدادی از این الگوها که طراحی UX نباید استفاده بشن رو میگیم. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی ux

Pop upها الگوی خوبی برای طراحی UX نیستن

به جرات میشه گفت یکی از بدترین چیزایی که در حین مرور صفحات سایت ها ممکنه باهاش مواجه بشین، pop upها هستن که احساس تنفر بدی در کاربر ایجاد می کنن. یک طراح UX باید بدونه که از این الگوها کجا و چه زمانی استفاده کنه. برای مثال خیلی خوبه که pop upها، به محض ورود کاربر یا در وسط خوندن مطلب نمایش داده نشن و در عوض در لحظه ی خروج و یا پایان صفحه قرار بگیرن. طراح UX با توجه به تجربه و هنر تجزیه و تحلیل باید بتونه جایگاه خوبی برای این الگوها پیدا کنه تا احساس تنفر کاربر نسبت به طراحی سایت مورد نظر، به رضایت و خشنودی تبدیل بشه.

تجربه کاربری

آیکون های شبکه های اجتماعی را به اندازه استفاده کنین

مطمئنا شما هم در حین مرور صفحات سایت ها متوجه شدین که در پایان مطلب آیکن های شبکه های اجتماعی مختلف قرار گرفتن. درسته که باید در طراحی سایت، طراح UX جای مناسبی برای قرار گرفتن این آیکن ها مشخص کنه تا بتونه مشتریان بیشتری رو از سمت شبکه های اجتماعی بدست بیاره. اما واقعیت اینه در هر چیزی باید اعتدال رو رعایت کرد و از قرار دادن تمام آیکن ها باید خودداری بشه. این هنر طراحی UX هست که چه تعداد آیکن و کجا باید قرار بگیرن تا نه تنها احساس تنفر در کاربر ایجاد نشه بلکه کاربر با کمال میل وارد شبکه ی اجتماعی مورد نظر بشه.

طراحی وب سایت

اسکرول نامحدود تجربه ی کاربری خوبی به همراه نداره

نمونه ی بارز اسکرول نامحدود رو میشه در شبکه های اجتماعی دید و میشه گفت انتخاب مناسبی برای این شبکه ها به شمار میاد. اما طراح UX که قصد داره برای طراحی سایت از اسکرول نامحدود استفاده کنه، باید اینو بدونه که این یک انتخاب اشتباه هست و باید بشدت ازش دوری بشه. بجای اسکرول نامحدود بهتر اینه طراح UX از صفحه بندی های قدیمی در طراحی سایت استفاده کنه. یکی از بزرگ ترین مشکلات در اسکرول نامحدود، دسترسی سخت به فوتر سایت هست که گاهی اوقات میتونه دردسر ساز باشه.

طراحی سایت

مگامنو تجربه ای خسته کننده برای کاربر

اگه به سایت های فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنین، با منو و فهرست های بزرگی مواجه میشین که لیست زیادی از کالاها رو نمایش میدن. اما واقعیت اینه مگامنو الگوی مناسبی برای طراحی UX نیست و تا حد زیادی میتونه کاربران رو خسته کنه. با توجه به اینکه خستگی کاربر، عدم رضایت وی رو به همراه داره، در نتیجه طراح UX باید از ایجاد این حس در کاربر بشدت جلوگیری کنه. استفاده از مگامنو در سایت ها، کار جستجو رو کمی سخت میکنه، به همین خاطر بهتر اینه که از بخش های بیشتری برای منو استفاده بشه و تقسیم بندی درستی بین آیتم های مختلف انجام بشه. هنر و تخصص طراح UX هست که میتونه تشخیص بده که چه تعداد بخش برای منوها در نظر گرفته بشه و چه آیتم های مرتبطی در هر بخش قرار بگیره.

طراحی ux حرفه ای

مواردی که در بالا بهشون اشاره شد، تعداد اندکی از الگوهای نامناسب برای طراحی UX به شمار میان که البته میشه با هنر و تخصص کافی طراح UX در جای مناسب استفاده بشن و احساس رضایت و حس خوب رو در کاربر بوجود بیارن. برای اینکه طراحی سایت تون به شیوه ای انجام بشه که الگوهای مناسب کار هم قرار بگیرن و بازخورد خوبی رو در کاربر ایجاد کنن، می تونین نمونه کارهای طراحی سایت ظریف گرافیک رو مشاهده کنین. تیم ظریف گرافیک، تنها یه تیم گرافیکی نیست و مجموعه ای از متخصصین طراحی سایت و طراحی UX به شمار میاد که میتونه یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی سایت باشن. راه های ارتباطی با ظریف گرافیک در قسمت تماس با ما مشخص شدن.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288