مجوزها

معرفی 10 دلیل برای استفاده از گرادینت در طراحی وب سایت

  • اشتراک گذاری:
31 اردیبهشت 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1630 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

در هر دوره از زمان روش و سبک های مختلفی برای جذاب کردن طراحی سایت و جلب نظر کاربران روی کار میاد و با یه طراح رابط کاربری حرفه ای میتونه با به کار گرفتن هنر، دانش و تجربه از این سبک ها به شیوه ای درست در طراحی سایت استفاده کنه. در چند سال اخیر طراحی مینیمال و فلت به شدت در طراحی رابط کاربری مورد توجه قرار گرفت و از جایگاه بسیار خوبی در این زمینه برخوردار بود. چیزی که در سال 2018 داره کم کم خودش رو در طراحی سایت و رابط کاربری نشون میده، استفاده از گرادینت هست که تونسته نقش مهمی در جذب کاربر داشته باشه. در ادامه میگیم که گرادینت چطور تونسته در طراحی سایت نقش مهمی پیدا کنه. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی سایت حرفه ای ظریف گرافیک

جذاب شدن طراحی سایت با گرادینت

استفاده از گرادینت در طراحی سایت باعث جذاب شدن طرح میشه و کاربر خیلی راحت تر میتونه با تمام بخش های سایت ارتباط برقرار کنه. استفاده از رنگ های مختلف با درجات روشنایی گوناگون میتونه یه گزینه ی مناسب برای ایجاد تمرکز روی یک نقطه ی خاص باشه. اینکه از چه طیف رنگی در کنار تصاویر و متنون موجود در صفحه استفاده بشه تا بتونه به نوعی نظر کاربر رو بیشتر جلب کنه و مانع خستگی چشم بشه، به هنر و تجربه ی طراح رابط کاربری بستگی داره.

طراحی سایت

جلب نظر کاربر به سمت هدف

تغییر طیف رنگی و استفاده از گرادینت های هنرمندانه میتونه تاثیر بسیار زیادی در هدایت چشم کاربر به سمت هدف اصلی طراح رابط کاربری باشه. برای مثال اگه هدف جلب نظر کاربر به سمت یک تصویر خاص هست، گرادینت میتونه طوری در طراحی سایت به کار گرفته بشه که ناخودآگاه چشم کاربر مسیر خاصی رو به سمت اون تصویر طی کنه.

طراحی تجربه کاربری

ماندگار شدن برند با به کار گرفتن گرادینت در طراحی سایت

برای زیبا سازی و منحصر به فرد بودن طراحی سایت، یک طراح رابط کاربری میتونه با در نظر گرفتن روانشناسی رنگ و تاثیر هر طیف رنگی در ذهن مخاطب، ترکیب های ماندگاری رو با گرادینت ایجاد کنه. جلوه های بصری ایجاد شده با به کار بردن گرادینت در طراحی رابط کاربری یکی از بهترین گزینه ها برای به ماندگار شدن برند شما در ذهن مخاطب باشه.

طراحی تجربه کاربری حرفه ای

تاکید روی متون خاص با گرادینت

گاهی طراح رابط کاربری باید متن و یا شعار تبلیغاتی یک برند رو در طراحی سایت کاملا برجسته کنه و نگاه کاربران ناخودآگاه به سمت آنها جلب بشه. در این شرایط میشه از گرادینت برای اون شعار و متن استفاده کرد و پس زمینه رو ساده و یک رنگ انتخاب کرد.
 

ایجاد جلوه های بصری جذاب برای تصاویر با گرادینت

تصویر و عکس های جذاب نقش بسیار مهمی در طراحی سایت و طراحی رابط کاربری دارن و نباید ازش غافل شد. هر اندازه تصاویر به کار رفته در طراحی سایت جذاب تر باشن، کاربران بیشتری به سمت اونا جذب میشن و احساس بهتری به مخاطبین سایت دست میده. یکی از راه هایی که باعث میشه تصاویرتون بهتر دیده بشن و جذاب تر به نظر برسن، به کار بردن گرادینت در تصاویر هست. البته یک طراح سایت یا طراح رابط کاربری باید بتونه کاملا هنرمندانه از گرادینت در تصویر استفاده کنه تا تاثیر منفی در کیفیت اونا ایجاد نشه.

طراحی ux

ایجاد گرادینت به ساده ترین شیوه ی ممکن در طراحی سایت

فرآیند ایجاد گرادینت در طراحی سایت اصلا سخت نیست و کافیه طیف رنگی متناسب با رنگ غالب در برند مورد نظر انتخاب بشه و شروع و پایان تغییر روشنایی و طیف رنگی هم مشخص بشه. ایجاد گرادینت برای یک رابط کاربری حرفه ای نباید کار مشکلی باشه و تمام سختی کار که البته مهم ترین بخش هم هست، انتخاب رنگ های مناسب برای ایجاد گرادینت در طراحی سایته.

طراحی ui

نمایش رنگ های برند به شیوه ی جذاب با گرادینت

یکی از کارهای بسیار مهم در برندینگ، انتخاب رنگ متناسب با نوع فعالیت برند و مخاطبین اصلی اون هست. برای اینکه رنگ های برند مورد نظر رو در طراحی سایت به نمایش گذاشته بشه، میشه از گرادینت استفاده کرد و ترکیب رنگی چشم نوازی رو ایجاد کرد. هنر طراح سایت و طراح رابط کاربری اینه که گرادینت ها را در بخش های مختلف سایت به گونه قرار بده که باعث ماندگار شدن رنگ برند در ذهن مخاطب بشه.

سبک طراحی سایت و طراحی رابط کاربری با گذر زمان تغییر میکنه و تفاوت برند موفق با سایرین در اینه که میتونن تمام جوانب کارشون رو بروز نگه دارن. به عبارت دیگه یک طراح رابط کاربری با گذر زمان سبک های محبوب رو انتخاب میکنه و طراحی سایت هایی که قبلا انجام شدن رو با تجزیه و تحلیل تغیر داده و کاملا بروز میکنه. برای داشتن یه تجربه ی عالی و جلب نظر کاربران بیشتر به سمت وب سایت تون، انتخاب طراحی سایت و طراحی رابط کاربری ظریف گرافیک میتونه یکی از بهترین گزینه ها باشه.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288