مجوزها

کدهای رنگ چه نقشی در طراحی سایت دارند؟

  • اشتراک گذاری:
30 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3424 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

رنگ یکی از مهم ترین اجزا در طراحی گرافیک و طراحی سایت به شمار میاد که میتونه در موفقیت طرح تاثیر بسیار زیادی داشته باشه. پالت های مختلفی برای انتخاب رنگ در طراحی سایت وجود داره و یک طراح سایت حرفه ای باید بتونه بر اساس مخاطبان اصلی سایت و نوع فعالیت سایت مورد نظر، رنگ مناسبی رو انتخاب کنه. در ادامه قصد داریم چند رنگ جذاب و تاثیر هر کدوم در ذهن مخاطب رو برای طراحی سایت بررسی معرفی کنیم. با ظریف گرافیک همراه باشین.

رنگ در طراحی وب سایت

انتخاب رنگ مناسب تنها در جذابیت و موفقیت طراحی سایت کاربرد نداره، بلکه نقش مهمی در طراحی لوگو، طراحی بسته بندی و سایر عناصر تبلیغاتی و گرافیکی هم داره. شما به عنوان یک طراح سایت یا طراح گرافیک باید با روانشناسی رنگ و تاثیر هر یک در ذهن مخاطب آشنا باشین تا بتونین طراحی خوب و منحصر به فردی رو ارائه بدین. از جمله رنگ های جذاب برای طراحی سایت میشه به موارد زیر اشاره کرد.
 

نقش رنگ های گرم آنتیک در طراحی سایت

طراحی های تک رنگ، ساده ترین و در عین حال جذاب ترین نوع طراحی سایت به شمار میان که اغلب یک رنگ پایه ی قوی و تاریک همراه با سایه های قهوه ای رنگ دارن. استفاده از رنگ قهوه ای در طراحی سایت، حس زیبایی ارگانیک و طبیعی رو در ذهن مخاطب بیدار میکنه. این پالت رنگ برای طراحی سایت موسسات حراج که بیشتر روی عتیقه و آنتیک بودن وسایل تاکید دارن، کاربرد زیادی داره.

کد رنگ آنتیک در طراحی وب سایت

رنگ های ماجراجویانه و با ابهت در طراحی سایت

رنگ هایی که حس ماجراجویایی و ابهت رو در ذهن مخاطب ایجاد میکنن، می تونن برای طراحی سایت های مرتبط با فعالیت های ورزشی و سرگرم کننده کاربرد داشته باشن. با ترکیب درست این پالت رنگ میشه به نتیجه ی خوبی در طراحی سایت دست پیدا کرد. برای مثال با ترکیب رنگ نارنجی و آبی میشه طراحی سایت کاملا منحصر به فرد و جذابی رو برای فعالیت های ورزشی مرتبط با آب انجام داد.

کد رنگ در طراحی سایت

کاربرد رنگ های گرمسیری در طراحی سایت

پالت رنگ های گرمسیری که در تصویر زیر مشاهده میکنین، از رنگ بنفش شروع میشه و به مرور به سمت نارنجی پیش میره و به جرات میشه گفت یکی از جذاب ترین رنگ ها در طراحی سایت و طراحی گرافیک به شمار میان. بنفش در این پالت نماد شخصیت و فردیت هست و نارنجی هم یک نماد کامل از شور و هیجان و ماجراجویی محسوب میشه. ترکیب این رنگ ها هر کدوم احساس متفاوتی در ذهن مخاطب ایجاد میکنن و یه انتخاب عالی برای طراحی سایت های مرتبط با طراحی داخلی، هتل و رستوران هستن. در طراحی گرافیک از این پالت رنگ برای طراحی کاتالوگ و بروشور و طراحی لوگو حرفه ای منحصر به فرد میشه استفاده کرد و نتیجه ی خوبی از طراحی دید.

طراحی سایت

تاثیر رنگ های آبی در طراحی سایت

با توجه به تُن رنگی متفاوت آبی در این پالت، میشه یه طراحی سایت بسیار عالی برای برندهای مرتبط با فعالیت های دریایی انجام داد. انتخاب و کاربرد درست ترکیب رنگ این پالت میتونه برای استراحت چشم مناسب باشن و مخاطب از بازدید سایت خسته نمیشه و در نتیجه باعث محبوبیت طراحی سایت خواهند شد.

رنگ در طراحی سایت

مجموعه رنگ های پاییزی در طراحی سایت

پالت رنگ پاییزی، شامل تُن رنگ های آنتیک و عجیب هستن که یکی از بهترین پالت های رنگی برای طراحی سایت محسوب میشن. این رنگ ها احساس کامل بودن و بلوغ رو در ذهن مخاطب القا میکنه و طراحی سایت پیچیده و جذابی رو بوجود میاره.

تاثیر رنگ در طراحی سایت

 مجموعه ی very venice در طراحی سایت

یکی از پالت های رنگ مناسب برای طراحی سایت مرتبط با مواد غذایی، پالت very venice هست که شامل رنگ با تُن گرم و رنگ های میوه ای هست. این رنگ بندی برای ایجاد و طراحی پس زمینه ی برنامه های کاربردی مناسب هست و کنتراست خوبی رو ایجاد میکنه.

نقش رنگ در طراحی سایت

تاثیر پالت رنگ Vintage Sundown در طراحی سایت

رنگ های تُن  Vintage Sundown سرد هستن و بیشتر احساس خداحافظی رو در ذهن مخاطب ایجاد میکنه. ترکیب رنگ های این پالت برای طراحی سایت مرتبط با سلامت به کار میره و در حوزه ی طراحی گرافیک، برای طراحی کارت های خداحافظی مناسب هستن.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

اینکه در طراحی سایت از چه تُن و پالت رنگ استفاده میشه، ارتباط مستقیم با نوع کسب و کار مورد نظر داره و انتخاب رنگ درست به هوش و ذکاوت طراح سایت وابسته هست. هر اندازه در انتخاب رنگ برای طراحی سایت هوشمندانه عمل کنین، به همون اندازه میتونین نتیجه و بازخورد خوبی رو مشاهده کنین. نمونه کارهای طراحی سایت ظریف گرافیک رو می تونین در منوی نمونه کارها مشاهده کنین و در صورت نیاز به ارتباط با ما، از شماره های تماس در بخش تماس با ما می تونین استفاده کنین.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288