مجوزها

مهم ترین نکات برای طراحی رابط کاربری (UI) اپلیکیشن های تلفن همراه

  • اشتراک گذاری:
17 خرداد 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2090 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی رابط کاربری یا طراحی UI یکی از مهم ترین کارهایی هست که در طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن های تلفن همراه باید بهش توجه ویژه ای بشه. همان طور که در طراحی رابط کاربری وب سایت ها، عدم توجه به قوانین و نکات مهم آن منجر به شکست در جذب کاربر خواهد شد، در طراحی اپلیکیشن نیز به همین صورت خواهد بود. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم نکات مهمی که در طراحی رابط کاربری (UI) اپلیکیشن های اندروید رعایت کنین رو معرفی کنیم. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی رابط کاربری ظریف گرافیک

طراحی رابط کاربری یا User Interface، به تمام جنبه های بصری موجود در طراحی سایت یا اپلیکشن گفته میشه که با رنگ، فونت و تایپوگرافی ها سر و کار داره. وقتی در طراحی وب سایت یا اپلیکیشن تصمیم گرفته میشه که یک دکمه یا آیکن قرار داده بشه، با طراحی UI هست که رنگ و فونت و شکل اون مشخص میشه. نتیجه ای که از طراحی رابط کاربری مد نظر هست، ظاهر زیبا و کاربرپسند از سایت یا اپلیکیشن خواهد بود.
 

شناخت کامل کاربر برای طراحی رابط کاربری بهتر

قبل از شروع به کار طراحی رابط کاربری، سعی کنید زمان زیادی رو برای شناخت مخاطب اختصاص بدین. شناخت ویژگی های شخصیتی، گروه سنی و جنسیت مخاطب و فرهنگ افرادی که قرار هست در نهایت از اپلیکیشن استفاده کنن، میتونه به طراح رابط کاربری کمک کنه تا راحت تر رنگ، فونت و سایر عناصر موجود در رابط کاربری رو انتخاب کنه. هر اندازه در ابتدا شروع فرآیند طراحی رابط کاربری وقت بیشتری برای شناخت مخاطب اختصاص بدین، بعد از اتمام کار دیگه نیازی نیست طرح رو تغییر بدین.

طراحی رابط کاربری

انتخاب آیکن منحصر به فرد، گامی مهم در طراحی رابط کاربری موفق

یکی از کارهایی که یک طراح رابط کاربری باید در تمام مراحل کار در نظر داشته باشه، خروجی کاملا منحصر به فرد و در عین حال زیبا و کاربرپسند هست. اگه با دقت به رابط کاربری فیسبوک و گوگل نگاه کنین، کاملا متوجه خواهید شد که سایت ها و اپلیکیشن های معتبر از ایکن های منحصر به فرد استفاده میکنن. در طراحی رابط کاربری اپلیکیشن های اندروید باید سعی کنین از آیکن با شکل های منحصر به فرد با رنگ و متناسب با نام و لوگوی برند و نام تجاری تون استفاده کنین. طراحی رابط کاربری باید به گونه ای باشه که کاربر با اولین نگاه به اون، نام برندتون رو بخاطر بیاره.

طراخی ui ظریف گرافیک

مینیمال رو در طراحی رابط کاربری از دست ندین

یکی از بهترین کارهایی که میشه برای طراحی رابط کاربری اپلیکیشن اندروید به کار گرفت، سادگی در عین زیبایی هست. روی آوردن به طراحی رابط کاربری مینیمال، باعث میشه مخاطب براحتی با وضعیت کلی سیستم و app آشنا بشه و در ارتباط برقرار کردن با بخش های مختلف اون با مشکل خاصی مواجه نشه.
 

طراحی رابط کاربری  با اولویت بندی در طراحی تعاملی

طراحی تعاملی یکی از مهم ترین مسائلی هست که در اپلیکیشن های تلفن همراه وجود داره. برنامه های تلفن همراه که طراحی تعاملی داشته باشن، کاربران راحت تر با اون ارتباط برقرار میکنن. طراح رابط کاربری باید سه عنصر اصلی در طراحی تعاملی رو مد نظر داشته باشه و بر این اساس UI رو طراحی کنه. سه عنصر اصلی در طراحی تعاملی عبارتند از:

* طراحی هدف محور

* بازخورد

* قابلیت استفاده

طراحی ui

بین گرافیک و انیمیشن تناسب برقرار کنین

طراحی رابط کاربری حرفه ای باعث میشه طراحی ویژگی های بصری به بهترین شکل انجام بشن. یکی از راه هایی که در دریافت بازخورد مثبت از طراحی UI اپلیکیشن های تلفن همراه موثر هست، استفاده از گرافیک و انیمیشن در کنار هم می باشد. برای مثال یک طراح رابط کاربری ممکنه بر اساس دانش و تجربه ترجیح بده از آیکن های متحرک در اپلیکیشن استفاده کنه. مساله ی مهمی که در اینجا باید بهش دقت بشه، حفظ تناسب در استفاده از عناصر گرافیکی و انیمیشن در کنار هم هست.

 طراحی رابط کاربری اپلیکیشن تلفن همراه

در دنیایی که دستگاه های تلفن همراه بخش جدایی ناپذیر زندگی شدن، برای موفقیت در برندینگ و کسب و کار، داشتن یک اپلیکیشن زیبا و کارآمد اهمیت بسیار زیادی داره. داشتن یه اپلیکیشن اندوروید با طراحی رابط کاربری کاملا منحصر به فرد با ساختاری یکنواخت و کاربر پسند، باید در کنار طراحی اپلیکیشن، در مرحله ی اول طراحی رابط کاربری یا UI رو جدی بگیرین. تیم طراحی رابط کاربری ظریف گرافیک میتونه مشاور و راهنمای خوبی برای موفقیتتون در طراحی اپلیکیشن باشه. 

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288