مجوزها

طراحی رابط کاربری با رنگ تیره یا رنگ روشن؟ هر کدوم چه مزایایی دارن؟

  • اشتراک گذاری:
20 خرداد 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1519 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

بنظرتون بهترین رابط کاربری چه ویژگی های داره؟ طراحی رابط کاربری تیره جذاب تره یا رابط کاربری روشن؟ رنگ چه تاثیری در موفقیت طراحی رابط کاربری و ایجاد حس خوب و رضایت و در نتیجه طراحی تجربه کاربری ایده آل داره؟ رنگ تنها به مقوله ی زیباشناسی مربوط نمیشه و علاوه بر جذابیت طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن، روی قابلیت استفاده هم موثر خواهد بود. در ادامه بررسی میکنیم که چرا در طراحی رابط کاربری از طرح های رنگی استفاده میشه. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی رابط کاربری ظریف گرافیک

استفاده ی هوشمندانه از رنگ در طراحی رابط کاربری یکی از مهم ترین نکات در برقراری ارتباط مخاطب با طراحی سایت و القای پیام اصلی برند هست. مطالعات نشون میده که رنگ حدود 80 درصد شناسایی و ماندگاری برند در ذهن رو افزایش میده و 93 درصد از کاربران اینترنت، در اولین نگاه به رنگ صفحات سایت توجه میکنن.
 

مقایسه ی طراحی رابط کاربری با رنگ تیره و روشن

همون طور که رنگ در یک اثر هنری باعث جذب بیشتر مخاطب میشه، در طراحی رابط کاربری هم به طور موثر روی احساسات مخاطب تاثیر مثبت داره. برای مثال استفاده از رنگ های سرد نه تنها  احساس آرامش رو در ذهن مخاطب القا میکنه، در برخی از مواقع میتونه حس غم و اندوه رو به همراه داشته باشه. در مقابل رنگ های گرم حس شادی و خلاقیت رو نشون میدن. استفاده از رنگ های تیره در طراحی رابط کاربری باعث میشه چشم بیننده خیلی زود خسته بشه و خوانایی مطالب روی سایت رو تا حد زیادی کاهش میده.

طراحی رابط کاربری

انتخاب رنگ چه تاثیری در طراحی رابط کاربری داره؟

تا بحال به این فکر کردین که رنگ چطور در طراحی رابط کاربری تاثیر میزاره؟ یک طراح UI اگه انتخاب هوشمندانه ای در رنگ ها داشته باشه، میتونه میزان تعامل کاربر با رابط کاربری رو تا حد زیادی افزایش بده. در طراحی رابط کاربری موفق باید برخی از اصول رو در نظر داشته باشین که عبارتند از:
 

وضوح در طراحی رابط کاربری

برجسته تر کردن و ایجاد تاکید در بخش های مختلف طراحی سایت یا اپلیکیشن تا حد زیادی با انتخاب رنگ امکان پذیر میشه. زمانی که طراح UI بتونه رنگ رو به گونه ای انتخاب کنه که اجزای مختلف سایت از پس زمینه کاملا جدا و قابل تشخیص باشن، وضوح طرح افزایش پیدا خواهد کرد و این یک موفقیت بزرگ در طراحی رابط کاربری به شمار میاد.

طراحی ui

انعطاف پذیری در طراحی رابط کاربری

برای اینکه طراحی رابط کاربری در هر محیط و شرایطی مناسب باشه، باید در انتخاب رنگ دقت کافی داشته باشین. ترکیب استفاده از رنگ های کلاسیک تیره و روشن در طراحی رابط کاربری از جمله مواردی هست که در اکثر موارد نتیجه و بازخورد خوبی رو به همراه داره.
 

سازگاری در طراحی رابط کاربری

رنگ به کار رفته در طراحی رابط کاربری باید بتونه خیلی راحت نام و نشان برند رو در ذهن مخاطب ماندگار کنه. رنگ های به کار رفته در طراحی رابط کاربری باید به گونه ای در کنار هم قرار بگیرن که با رنگ های سازمانی برند مورد نظر سازگار باشن.

UI

قابلیت دسترسی در طراحی رابط کاربری

یک طراح رابط کاربری باید این نکته رو همیشه به خاطر داشته باشه که مخاطبین سایت و اپلیکیشن ها ممکنه در تشخیص رنگ ها محدودیت داشته باشن. در نتیجه باید به نوعی از رنگ در طراحی رابط کاربری استفاده بشه که بخش های مختلف سایت براحتی از پس زمینه جدا و قابل تشخیص باشن.
 

واکنش گرایی در طراحی رابط کاربری

همون طور که میدونین، امروزه استفاده از تلفن همراه به شدت افزایش یافته و اغلب افراد برای ورود به سایت های مختلف از تلفن همراه استفاده میکنن. در مرحله ی آزمایش طراحی رابط کاربری باید سایت رو با دستگاه های مختلف مشاهده کنین و رنگ ها رو در هر کدوم تست کنین و در صورت بروز مشکل خاص، برطرف بشن.

طراحی UI ظریف گرافیک

طراحی رابط کاربری تیره یا رنگی؟

رنگ یکی از مهم ترین عناصر بصری در زندگی هر فرد به شمار میاد که نبود اون برای حتی کسری از زمان، شرایط بسیار سختی رو به همراه خواهد داشت. اما پاسخ دادن به اینکه طراحی رابط کاربری رنگی بهتره یا تیره مشخص نیست. یک طراح رابط کاربری باید بتونه با ساخت نمونه کار اولیه و تست اون در مورد انتخاب رنگ UI تصمیم نهایی رو بگیره. استفاده از طراحی رابط کاربری تیره یا رنگی کاملا با نوع طراحی سایت و اینکه این سایت در چه حوزه و زمینه ای فعالیت خواهد داشت، ارتباط مستقیم داره.

برای داشتن طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن با بهترین رنگ و متناسب با اصول روانشناسی، تیم طراحی رابط کاربری ظریف گرافیک میتونه گزینه ی خوبی باشه و همیشه مثل یک دوست و راهنما در کنار شماست تا بهتون کمک کنه تا بهترین ها رو تجربه کنین.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288