مجوزها

قوانین طراحی رابط کاربری برای طراحی وب در 2021

  • اشتراک گذاری:
31 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1640 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

رسیدن به موفقیت در طراحی رابط کاربری یا طراحی تجربه کاربری مستلزم بروز بودن و حرکت رو به جلو هست. ممکنه طراحی رابط کاربری که امسال به عنوان یه طرح موفق معرفی میشه تا چند سال آینده نه تنها طرح چشم گیری نیست بلکه ممکنه طرح بسیار نامناسبی باشه. برای داشتن یه طراحی رابط کاربری در 2021 باید برخی اصول رو در نظر داشته باشین که در ادامه معرفی خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی رابط کاربری ظریف گرافیک

طراح رابط کاربری باید بتونه با دانش و هنر بخش های مختلف در طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن رو به گونه ای در کنار هم قرار بده که علاوه بر حفظ انسجام و ایجاد احساس رضایت در کاربر، طرحی رو ارائه بده که کاملا بروز باشه. در دنیای امروز برای رسیدن به جایگاه مطلوب در طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری، نباید لحظه ای از حرکت ایستاد. طراحی رابط کاربری در 2017 اصول خاصی داشته که برای امسال ممکنه دیگه کاربرد نداشته باشه، در نتیجه باید از قوانین و اصول طراحی رابط کاربری 2021 مطلع بود.
 

مینیمالیسم آمیخته در طراحی رابط کاربری

از سال 2000 طراحی مینیمال تا حد زیادی در اکثر عناصر تبلیغاتی و گرافیکی استفاده شد و روز به روز به محبوبیت این نوع طراحی افزوده میشه. طراحی رابط کاربری مینیمال سادگی و زیبایی رو در کنار هم به خوبی حفظ کرده. در طراحی رابط کاربری به کار رفته در 2021 نوعی مینیمال آمیخته و پیچیده تر مشاهده میشه که عناصر گرافیکی برجسته با CSS های متحرک در کنار هم قرار میگیرن. در طراحی رابط کاربری مینیمال، فضای سفید و خالی بیشتری نسبت به سایر انواع طراحی رو شاهد هستیم که تعداد رنگ های به کار رفته در اون محدود هستن.

طراحی رابط کاربری

تایپوگرافی با معنا در طراحی رابط کاربری

تایپوگرافی و استفاده از فونت در طراحی رابط کاربری باعث تحریک احساسات کاربر و افزایش تمرکز میشه. یک طراح رابط کاربری کاملا بر عدم استفاده از فونت های متنوع آگاه هست و بصورت هوشمندانه فونت ها رو انتخاب میکنه. قانون استفاده از فونت و تایپوگرافی در طراحی رابط کاربری برای 2021 کمی تغییر کرده و طراحان UI ترجیح میدن که از فونت های برجسته و bold برای تایپوگرافی ها استفاده کنن. استفاده از فونت های برجسته در طراحی UI نه تنها باعث جذابیت بیشتر میشه، بلکه به بهبود سئو و بهتر پیدا شدن محتوا تا حد زیادی کمک خواهد کرد.

طراحی رابط کاربری حرفه ای

استفاده از رنگ های جذاب و روشن در طراحی رابط کاربری

یکی از موثرترین عناصر روی ذهن مخاطب و تحریک احساسات مثبت و منفی، استفاده از رنگ هست. با به کار بردن رنگ های شاد و جذاب در طراحی رابط کاربری، انتظار میره محتوای روی سایت بهتر دیده بشن و به کاربر انرژی مثبت القا میشه. البته از نقش گرادینت در طراحی رابط کاربری در سالهای اخیر نباید غافل بشین. با نگاهی کوتاه به طراحی UI به کار رفته در طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن در سالهای اخیر کاملا متوجه خواهید شد که تا چه اندازه گرادینت محبوب شده و جایگاه ویژه ای در این حوزه بدست آورده.

طراح UI

سال انیمیشن در طراحی رابط کاربری 2021

استفاده از UI متحرک در 2021 به شدت رواج پیدا کرده و تونسته به یکی از موفق ترین نوع طراحی رابط کاربری تبدیل بشه. آیکن های متحرک و فعل و انفعالات میکرو باعث شدن براحتی بازخورد به کاربر فراهم بشه. علاوه بر این انتظار میره استفاده از Gif در طراحی رابط کاربری دوباره استفاده بشه و با استقبال خوبی در این زمینه روبرو بشه.

همراه بودن با افراد موفق با دانش بروز در طراحی رابط کاربری میتونه شما رو تا حد زیادی در بدست آوردن طراحی UI منحصر به فرد کمک کنه. تیم طراحی رابط کاربری ظریف گرافیک برای دست یافتن به طراحی UI مطابق با استانداردهای روز بهتون کمک میکنه و در کنار شماست.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288