مجوزها

چگونه اپلیکیشن کاربردی و محبوب، طراحی و به کاربران معرفی نماییم؟

  • اشتراک گذاری:
13 تیر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1564 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

استفاده از اپلیکیشن ها در دنیای الکترونیکی امروز امری گریز ناپذیر است. از درخواست تاکسی، سفارش غذا، تراکنش های مالی، انجام انواع مبادلات، ساخت کلیپ، افکت های تصویری و غیره، در این میان کاربران اپلیکیشن هایی  را بیشتر انتخاب می کنند که ویژگی های خاصی نسبت به سایر نرم افزار های رقیب داشته باشند. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی اپلیکیشن ظریف گرافیک

بهترین آیتم هایی که می توان در ساخت یک اپلیکیشن حرفه ای در نظر گرفت به شرح زیر است :

هدف و مخاطب اپلیکیشن کیست؟

سوالی که نه تنها برای طراحی اپلیکیشن، بلکه برای طراحی پوستر ، طراحی کاتالوگ و سایر طراحی ها در راس باید قرارداد، این است که هدف و مخاطب اپلیکیشن زمانی که یک طراح بداند یک اپلیکیشن برای چه گروه سنی، اجتماعی و فرهنگی طراحی می شود، تمام ویژگی های یک اپلیکیشن را باید در نظر بگیرد . بعنوان مثال بسیاری از اپلیکیشن ها که مخاطب شان عوام مردم هستند، باید طرحی را ارائه دهند تا همگان بتوانند مورد استفاده قرار دهند. نصب و اجرا و کارکرد اپلیکیشن به توضیح و یا آموزش نداشته باشد و یا اگر اپلیکیشن  برای رده های سنی پایین است، باید رنگ و طراحی متناسب با سن کودک و نوجوان و برای بزرگسالان و یا نوع کار کرد اپلیکیشن برای رده های کاری و اجتماعی قالب منحصر به خود را دارد که باید جدیت و اصول رنگ آمیزی در آن رعایت گردد. در این صورت مخاطب به آسانی و مشتاقانه با اپلیکیشن مورد نظر کار خواهد کرد.

طراحی اپلیکیشن

حجم اپلیکیشن مناسب باشد

زمانی که اپلیکیشن حجم زیادی از فضای دیوایس را اشغال کند، مسلما محدودیت هایی را برای آن دیوایس ایجاد خواهد کرد و از طرفی ممکن است نسبت به ظرفیت های مختلف ابزارهای کاربردی، ایجاد هنگ و بهم ریختگی عمکرد آن شود . در اینصورت با حذف اپلیکیشن از سوی کاربر مواجه خواهد شد. که این خود می تواند یک امتیاز منفی بزرگ باشد.

طراحی اپلیکیشن خلاقانه

لوگو و نام اپلیکیشن

همانطور که در بالا هم ذکر شد، علاوه بر مشخصات داخلی اپلیکیشن مشخصات بیرونی نیز باید مطابق با معیار های طراحی اپلیکیشن باشد. نام و نوع طراحی لوگو حرفه ای خود میتوانند باعث جذب و جلب توجه کاربران گردد.
 

به روز رسانی مرتب و دوره ای

هر روز ممکن است نیاز کاربر از یک اپلیکیشن نسبت به قبل تغییر کند و یا افزایش یابد . یک طراح حرفه ای باید نیاز های روز بازار، کاربران و نیازهای اپلیکیشن ها برای ارتقاء دوره ای را بداند و نسبت به آن بهترین پیاده سازی را داشته باشد.
 

ایجاد نرم افزار در دو نسخه آیفن و اندروید

هر چه نرم افزاری در این دو نسخه از طریق پرتال های معتبر بیشتر در اختیار کاربران قرار گیرد، سرعت معرفی و شناخته شدن توسط کاربران بسیار زیاد خواهد شد. در نتیجه فراگیری و سرعت انتشار اپلیکیشن همه جانبه زیاد خواهد شد.

طراحی سایت

بررسی و تجزیه و تحلیل دوره ای

هر طراحی در هر زمینه ای ازجمله تبلیغات ، سخت افزار ، نرم افزار و خیره که به مشتریان ارائه می شود، حتما بصورت پرسشنامه یا خدمات پس از فروش می توان در مورد کم و کاستی ها و نقاط قوت و ضعف اپلیکیشن جویا شد و این چرخه اگر هم زمان تکمیل شود، ارزش زیادی دارد . چون در نتیجه ی آن باز خورد و رشد سطح کیفی اپلیکیشن را شاهد خواهید بود. پس در این زمینه لطفا صبور و پیگیر باشید تا زمانی که رضایت 100% مشتری را جلب نمایید. این مهم ممکن است همواره در طول سال چندین بار نیازمند تغییر باشد چون روند ثابتی ندارد .
 

کم مصرف بودن اپلیکیشن اهمیت بسزایی دارد

هر چه اپلیکیشن از نظر مصرف اینترنت و باطری در سطح پایین تری قرار گیرد، محبوبیت و نصب بیشتری از سوی کاربران خواهد داشت. قطعا اپلیکیشن هایی که این دو مورد جزء نقاط ضعف آن ها بحساب می آید باید در جهت بهبود وضعیت کنونی باشد، در غیر اینصورت در دنیای رقابتی کیفیت و سرعت دنیا، جایگاهی را نمی تواند از آن خود کند .

طراحی اپلیکیشن تحت وب

امکانات بیشتر و شخصی سازی

زمانی که یک اپلیکیشن امکان خصوصی سازی را داشته باشد، مخاطب با علاقه ی بیشتری آن را انتخاب کرده و نوع تم اپلیکیشن، رنگ ها، آیکن و غیره را به دلخواه خود می تواند تغییر دهد و اپلیکیشن مطابق با سلیقه و خواسته خود خواهد داشت.
 

امنیت اپلیکیشن

اپلیکیشن هایی هستند که باید حین کار از نظر امنیتی اطلاعات کاربران را محفوظ نگهدارد، از جمله گالری تصاویر ، فیلم ها ، علکس ها ، دیگر اطلاعات شخصی کاربران مانند تراکنش های مالی، رمز کارت های بانکی از امنیت همه جانبه برخوردار باشد . استفاده از سوال های امنیتی قبل از دسترسی به اطلاعات کاربر باعث افزایش اطمینان خاطر مخاطب خواهد شد.

طراحی تجربه کاربری اپلیکیشن

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

از جمله اقداماتی که می توان  یک اپلیکیشن را محبوب و یا معروف نمود، معرفی آن در انواع شبکه های اجتماعی است، بصورتی که بتوان لینک آن را مورد استفاده قرار داد.  همانطور که می دانید بسیاری از اپلیکیشن ها گزینه ای بعنوان Share  در شبکه ای اجتماعی دارند که این امر خود موجب راحتی کار برای معرفی اپلیکیشن در سطوح مختلف وب خواهد بود .

مجموعه ظریف گرافیک به طراحان حرفه ای اپلیکیشن توصیه می کند همواره با رعایت اصول و قواعد طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری مناسب، در پیاده سازی اپلیکیشن بهترین و با کیفیت ترین تجربه کاربران را از آن خود کنند. همواره در همه امور به کار گیری اصول و قواعد همراه با صبر و بردباری را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند .

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288