مجوزها

تکنیک های حرفه ای و اصولی طراحی سایت برای بهبود سئو

  • اشتراک گذاری:
31 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1919 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

در حال حاضر کاربران زمان زیادی را در اینترنت میگذرانند در این حالت وظیفه طراحان سایت بعنوان معمار این دنیای پر مخاطب بسیار خطیر خواهد بود. طراحی سایت همانند همه کارهای دیگر اصول و قوانین مشخصی دارد که رعایت این موارد به افزایش بازدید کنند گان وبسایت شما و معرفیتان بعنوان یک طراح حرفه ای نقش موثری خواهد داشت. موارد مهم در طراحی سایت شامل هدف سایت، انتخاب دامنه، نوع کاربر، نوع طراحی قالب سایت، چگونگی تولید محتوا، ایجاد رنگ ها و فونت های متناسب می باشد که در ادامه هر یک را بررسی خواهیم نمود. مسلما آشنایی و رعایت نکات و اصول مهم در طراحی سایت می تواند نقش بسزایی در جذب کاربر بیشتر و افزایش رتبه و سئوی سایت داشته باشد. با با ظریف گرافیک همراه باشید.

تاکتیک های اصولی سئو

طراحی سایت کاملا به روز انجام دهید

نکاتی که باید بدانید تا همواره در همه زمینه های کاری موفق باشید در ابتدای امر به روز بودن است . در شروع هر کاری باید علم و دانشی که قرار است ارائه شود به روز و نو باشد . مطالبی که تولید می کنید، طراحی هایی که انجام می دهید، مدلهایی که ارائه می کنید و غیره، همه باید با توجه به صنعت و الگو های روز دنیا باشد. حال که می دانید چه چیزی باید تولید شود با چه دانشی گام بعدی را بردارید. انتخاب دامنه باید به نوعی باشد که کاربران به راحتی نام وبسایت شما را به خاطر بسپارند و به راحتی قابل جستجو باشد
 

داشتن هدف مشخص از طراحی سایت

هدف شما از طراحی سایت باید مشخص باشد. زمانی که شما می دانید با چه بازار هدفی مواجه هستید، در نتیجه می دانید برای چه رده سنی، چه طبقه اجتماعی، کاری و یا ملیتی باید طراحی کنید. رنگ بندی ها و الگو ها در نگاه اول سایت شما بسیار مهم هستند. تعداد رنگ های کمتر، سادگی بیشتر باشد و در عین حال قالب حرفه ای باعث ایجاد احساس رضایت در کاربران خواهد شد. برای طراحی سایت این را هم در نظر بگیرید قالب های سایت قدیمی شدند. استفاده از فریم در طراحی صفحات کاملا منسوخ هستند. HTML5 از این خصوصیت دیگر پشتیبانی نمیکند.

طراحی سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

فونت ها و سایزها را در طراحی سایت بدقت انتخاب کنید

در طراحی سایت حداکثر از 3 فونت استفاده کنید. استفاده ی بیش از حد از فونت نشان دهنده ی غیر حرفه ای بودنتان است. سعی کنید اندازه فونت ها در تمام صفحات دقیق و یکنواخت باشند. اندازه فونت عنوان در همه صفحات یکی باشد و یا فونت نوشته ها در بدنه و توضیحات یک عدد را دنبال کنند. اینکار به زیبایی و سادگی سایت کمک خواهد کرد از طرفی استفاده از چند فونت در سایت سرعت لودینگ را بالا برده و تاثیر منفی در سئوی سایتتان خواهد داشت.
 

استفاده درست از تصاویر در طراحی سایت

سعی کنید از تصاویری با کیفیت خوب و حجم پایین استفاده نمایید. تصاویر بزرگ و حجم بالا سرعت بارگزاری صفحه را پایین خواهد آورد. سعی کنید از تصاویر متحرک، چشمک زن تا حد امکان زیاد استفاده نکنید چون کاربرانی که وارد سایت تان شده اند بیشتر به دنبال محتوا هستند تا تبلیغات؛ در صورت استثنا مگر اینکه کار شما فروش و تبلیغات باشد که باز هم توصیه میکنیم تصاویر و تبلیغات مرتبط استفاده نمایید. فراموش نکنید اگر قرار است از تصاویر بی ربط استفاده کنید پس خیلی بهتر است محتوای خود را بدون تصویر بارگزاری نمایید.

نکته: اگر کاربران نتوانند در زمان کمتری به سایت شما دسترسی یابند طبیعتا صفحه مورد نظر را ترک میکنند و این برای بهینه سازی یک سایت پیشامد خوشایندی نخواهد بود.
 

طراحی سایت حرفه ای

واکنش گرایی در طراحی سایت

سعی کنید طراحی سایت به گونه ای انجام شود که در تمامی مرورگرها قابل رویت و اجرا باشد. اگر سایت منحصرا در مرورگرهای مدرن قابل اجرا باشد، عدم واکنش گرایی برای کاربران بسیار آزار دهنده خواهد بود در این صورت مشاهده وبسایت برای همه قابل امکان پذیر نخواهد بود و این اتفاق حجم ترافیک ورودی سایت شما را کم خواهد کرد. در طراحی سایت یک طراح حرفه ای میداند سایت باید در همه دیوایس ها و مرورگر ها قابل اجرا باشد و سرعت بارگزاری آن هم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

طراحی سایت واکنش گرا

رعایت عدم پیچیدگی در طراحی سایت

سعی کنید از منو های پیچیده و درهم استفاده نکنید. نقشه سایت داشته باشید تا کار کاربران اینترنتی را راحت تر کنید. لینک ها و مواردی که باعث شلوغی و آشفتگی سایت و صفحات می شود را حدالامکان حذف کنید تا کاربر در ابتدای ورود خود به صفحه، محتوای مورد نظر را ببیند.

اگر سایتتان فروشگاهی است حتما در قسمت ثبت نام از پرداختن به سوالات زیاد و وقتگیر صرف نظر کنید زیرا این موارد به خودی خود باعث صرف نظر کردن کاربر از ادامه عملیات خرید میشود. تا حد امکان از فیلدهای ضروری و کم باشد. از طرفی اگر فروشگاهی نیست و نیازی به ثبت نام ندارد لطفا به هیچ وجه برای استفاده از اطلاعات سایت اجباری برای ثبت نام کاربران نداشته باشید. یک سایت بهینه همیشه به دنبال رضایت مشتریان و کاربرانی خود است.

طراحی وبسایت حرفه ای

ارتباط دادن سایت با شبکه های اجتماعی

سعی کنید همیشه در سایت از آیکن شبکه های اجتماعی استفاده نمایید. کاربران ممکن است از اطلاعات و یا تصاویری که در صفحات شماست استقبال کنند و بخواهند آن ها را با دیگران در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و شما می توانید در این تبلیغات رایگان صاحب امتیاز شوید تا سایت و کسب و کارتان را بهتر و بیشتر به دنیای مجازی معرفی نمایید. تاثیر فعالیت در شبکه های اجتماعی بر سئوی سایت را نادیده نگیرید و مواردی از این قبیل می توانند بعنوان برگ برنده شما نسبت به سایر رقبا باشد.

طراحی وب سایت

تولید محتوای حرفه ای

سعی کنید محتوای منتشر شده به درستی و مرتبط با موضوع سایت باشد. از انتشار محتوای تکراری و کپی شده جدا خودداری کنید، چرا که نه تنها شما نمی توانید با این کار رتبه و جایگاه سایت خود را بهبود بخشید بلکه باعث افزایش اعتبار سایت های رقیب خواهید شد. در این زمینه همواره سعی کنید منحصر به فرد باشید و اطلاعات دست اول و مفیدی را ارائه نمایید.

تولید محتوای سئو شده

موارد فوق با دانش و تجربه طراحان حرفه ای کاری بس آسان خواهد بود. در صورت لزوم اگر برای تولید محتوا و طراحی سایت خود نیاز به پشتیبانی و مشاوره دارید مجموعه طراحی سایت ظریف گرافیک آماده همراهی و خدمت رسانی در راستای بهبود کسب و کار و تجارت شماست. امیدواریم این مقاله نیازهای شمارا برآورده ساخته باشد

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288