مجوزها

چرا و چگونه یک طراحی سایت هنری حرفه ای داشته باشیم؟

  • اشتراک گذاری:
26 مرداد 1397 (آخرین بروزرسانی در 9 بهمن 1402 ) 3793 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

در دنیای امروز تفاوتی ندارد که یک فروشنده ی کالاهای لوکس باشید یا یک هنرمند در شاخه ی عکاسی (شامل عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی و...)، نقاشی و یا هر هنر دیگر، در هر صورت طراحی سایت برای موفقیت شما در کسب و کارتان یک امر ضروری می باشد. طراحی سایت هنری مانند هر طراحی سایت دیگر اگر بر اساس اصول و استانداردهای تعریف شده انجام شود، نه تنها نام هنرمند را به خوبی در ذهن ها ماندگار می کند، بلکه تا حد زیادی بر میزان فروش و جذب مشتری تاثیر خواهد داشت. در ادامه تعدادی از نکات مهم که در حین طراحی سایت هنری باید رعایت شود را معرفی خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی سایت هنری ظریف گرافیک

چرا طراحی سایت هنری ضروری می باشد؟

گشت و گذار در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و فیسبوک یکی از کارهایی می باشد که اکثر ما در طول روز انجام میدهیم و بخشی از زندگی خود را با دوستانمان به اشتراک می گذاریم. این کاملا درست است که شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یک فرصت عالی برای نمایش هنر بی نظیر یک هنرمند می باشد، اما واقعیت این است که این گونه سایت ها و شبکه های اجتماعی همگی در یک دوره ی زمانی دارای شهرت می باشند و به مرور نقش کم رنگ تری در زندگی خواهند داشت. چیزی که برای همیشه می تواند مانند خانه و گالری هنری یک هنرمند عمل کند، سایت است. با طراحی سایت هنری در عمل شما یک خانه ی همیشگی و یک نمایشگاه برای نمایش آثار هنرمند ایجاد خواهید کرد که علاقه مندان به هنر را به سمت خود جذب خواهد کرد و این یک امر ضروری برای معرفی هنرمند به دنیای پر از رقابت عصر حاضر می باشد.

طراحی سایت هنری

نکات مهم در طراحی سایت هنری

حالا که می‌دانید داشتن سایت هنری برای شما تا چه میزان اهمیت دارد، بیایید به اصول اولیه آن نگاهی بیاندازیم:
 

زیباسازی در طراحی سایت هنری

همان طور که در مطالب نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت رزرو هتل و غیره اشاره کردیم، ظاهر زیبا و کاربرپسند یکی از مهم ترین اصول در طراحی سایت می باشد. وقتی صحبت از طراحی سایت هنری می شود، بدون شک زیباسازی و داشتن ظاهر مطلوب و چشم نواز نقش مهم تری پیدا می کند. نمی توان از برندی که حوزه ی فعالیتش زیبایی و هنر می باشد، انتظار سایت با ظاهری نامناسب داشت.

طراحی سایت

خلاقیت در طراحی سایت هنری

خلاقیت و ایده پردازی بخش جدانشدنی از هنر می باشد و یک هنرمند برای اینکه بتواند براحتی با طراحی سایت گوشه ای از ذهن خلاق خود را به مخاطب نشان دهد، باید ایده پردازی را در سایت خود براحتی نشان دهد. در نتیجه یک تیم طراحی سایت و برنامه نویسی باید به سایت های هنری نگاه ویژه ای داشته باشند و کار را کاملا خلاقانه پیش ببرند.
 

به کار گرفتن اصول سئو در طراحی سایت هنری

رقابت یک بخش جدایی ناپذیر در دنیای کسب و کار امروز می باشد و همه چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی در پی جذب مشتری و مخاطب بیشتر می باشند. جذب مخاطب در طراحی سایت یعنی هدایت موتورهای جستجو به سمت سایت مورد نظر و این کار با رعایت اصول سئو در طراحی سایت امکان پذیر می باشد. از آنجا که سایت های هنری بیشتر بر روی نمایش تصاویر تمرکز دارند، در نتیجه باید در زمان قرار دادن تصاویر بر روی سایت، حتما alt یا توضیح کوتاه در مورد هر تصویر را بدرستی کامل کنید تا در نتایج جستجوی عکس نیز در رتبه های بالا قرار بگیرید.

طراحی سایت خلاقانه

واکنش گرایی در طراحی سایت هنری

واکنش گرایی یا responsive بودن یکی از مهم ترین نکات و اصول در طراحی سایت می باشد و تاثیر مستقیم بر افزایش رتبه ی سایت از نظر گوگل دارد. برای سایت هایی مانند سایت های هنری که تصاویر از اصلی ترین اجزا می باشند، لازم است تا نکات مهم در واکنش گرایی گالری تصاویر به خوبی رعایت شوند تا بازخورد خوبی را شاهد باشید. برای مثال دکمه های ناوبری بر روی اسلاید شو باید به صورت کاملا هوشمندانه به کار برده شود و حدالامکان از تصاویر عمودی استفاده نشود. نکات مهم در گالری تصاویر در طراحی سایت واکنش گرا را قبلا در سایت معرفی کرده ایم و میتوانید مطالعه نمایید.

طراحی سایت حرفه ای

حفظ سادگی در عین زیبایی سایت های هنری

چشم و ذهن انسان با دیدن طرح های پیچیده و شلوغ خیلی زود خسته شده و احساس بدی به فرد دست خواهد داد، در نتیجه باید سادگی را در هر نوع طراحی سایت مدنظر قرار دهید. تلفیق سادگی و زیبایی یک تخصص و هنر است که تنها با تجربه بدست می آید و می تواند تا حد زیادی در جذب مخاطب موثر واقع شود.

طراحی رابط کاربری

حرکت برخلاف جهت همیشگی در طراحی سایت هنری

برای موفقیت در هر کار و حرفه، گاهی لازم است تا برخلاف جهت همیشگی گام برداشت و به نوعی قوانین را زیر پا گذاشت. در طراحی سایت هنری و برای نشان دادن خلاقیت سعی کنید قوانین را به صورت کاملا هوشمندانه کنار بگذارید و باید و نبایدهای طراحی سایت را رعایت نکنید. البته تاکید می کنیم که به صورت هوشمندانه و به گونه ای که نتیجه و بازخورد مثبت دریافت کنید، برخی از قوانین را کنار بگذارید. حواستان باشد که بی گدار به آب زدن در این زمینه می تواند نتیجه ای کاملا عکس داشته و نه تنها باعث موفقیت در طراحی سایت هنری و جذب مخاطب بیشتر نمیشود، بلکه با شما را با شکست روبرو خواهد کرد.

طراحی سایت

طراحی سایت توسط افراد متخصص

همیشه شنیده ایم و گفته ایم که همیشه باید کار را به کاردان سپرد! برای جذب مخاطب و ماندگاری نام برند در ذهن ها با طراحی سایت هنری، باید افرادی را به عنوان طراح و برنامه نویس انتخاب کرد که تخصص و دانش را در کنار داشته باشند و به نوعی با هنر آشنا باشند. تیم طراحی سایت ظریف گرافیک از افرادی تشکیل شده است که گرافیک و طراحی سایت را به خوبی با هم تلفیق نموده و شما را در دست یافتن به طراحی سایت هنری و در شأن برندتان یاری خواهد کرد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288