مجوزها

اپلیکیشن تحت وب چیست و چه ویژگی ها و تفاوتی هایی با وب سایت دارد

  • اشتراک گذاری:
9 شهریور 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2971 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

اکثر انسان ها در دنیای امروز برای انجام کارهای روزمره به سایت و اپلیکیشن های تحت وب وابسته می باشند و خواسته یا ناخواسته در حال تعامل با این برنامه های کاربردی می باشند. اپلیکیشن تحت وب یکی از رایج ترین و البته کاربردی ترین تکنولوژی های روز می باشد که به شدت مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه تعریفی خواهیم داشت به اپلیکیشن تحت وب و تفاوت های آنها با وب سایت. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی اپلیکیشن تحت وب ظریف گرافیک

اپلیکیشن تحت وب چیست

اپلیکیشن تحت وب به برنامه ها و نرم افزارهای کاربردی گفته می شوند که بر روی سرور نصب شده و از طریق مرورگرهای مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرند. به عبارت دیگر این اپلیکشن ها همان نرم افزارهای کلاینت و سرور می باشند که با تغییر در برنامه ی سمت سرور، خیلی سریع تغییرات سمت تمام کاربران و از طریق اینترنت اعمال می شود.

اپلیکیشن تحت وب ظریف گرافیک

تفاوت طراحی اپلیکیشن تحت وب و وب سایت

همان طور که در بالا اشاره شد، دسترسی به اپلیکیشن های تحت وب از طریق مرورگرهای مختلف انجام میشود و کاربران متوجه نخواهند شد که برنامه ی در حال استفاده وب سایت می باشد یا اپلیکیشن تحت وب! این دو اصطلاح در بسیاری از مواقع به اشتباه معادل هم در نظر گرفته میشوند، اما واقعیت این است که اپلیکیشن تحت وب و وب سایت تفاوت زیادی با هم دارند. با طراحی سایت هدف به نمایش گذاشتن محتوا، تصاویر و معرفی خدمات مختلف می باشد و در پشت پرده ی این نمایش محتوا، محاسبات ریاضی پیچیده وجود ندارد. در مقابل، اپلیکیشن های تحت وب نرم افزارهای کاربردی هستند که الگوریتم های پیچیده و محاسبات ریاضی زیادی را سمت سمت سرور انجام میدهند و نتیجه  و خروجی آن از طریق مرورگر در اختیار کاربران قرار می گیرند. در این نوع اپلیکیشن ها انجام محاسبات به قدرت و توان محاسباتی سیستم سمت کاربر وابسته نمی باشد و با توجه به اینکه این عملیات بر روی سیستم های قدرتمند سرور اجرا می گردند، در نتیجه سرعت انجام محاسبات بسیار بالا می باشد.

اپلیکیشن تحت وب

ویژگی های اپلیکیشن های تحت وب

بسیاری از سازمان ها و شرکتهای بزرگ، در دنیای امروز انجام بسیاری از عملیات و محاسبات را به سمت سرور انتقال داده و بار محاسباتی سیستم های سمت کلاینت و کاربر را تا حد زیادی کاهش داده اند. بدون شک اپلیکیشن های تحت وب ویژگی های وطلوبی دارند و همین باعث شده است تا استفاده از آن در اکثر سازمان های شناخته شده تا این اندازه رواج یابد. از جمله مزایا و ویژگی های اپلیکیشن تحت وب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرعت بالای دسترسی به اپلیکیشن تحت وب از طریق گوشی تلفن همراه، تبلت یا کامپیوترهای شخصی متصل به اینترنت

  • تنوع بالا در طراحی و توسعه ی نسبت به نرم افزارهای تحت ویندوز

  • حذف تکرار و پراکندگی با اختصاص دادن یک پایگاه داده ی مرکزی برای تمام کاربران

  • بروز رسانی و ایجاد تغییرات سراسری آسان

  • ایجاد یکپارچگی در برنامه های کاربردی مورد نیاز در سازمان ها

  • دسترسی آسان در هر زمان و هر مکان به برنامه های کاربردی سازمان

  • اجرای سریع و آسان عملیات بر روی داده های حجیم یا big data

  • ذخیره سازی اطلاعات در پایگاه داده های سمت سرور

  • ایجاد نسخه ی پشتیبان از اطلاعات تمام بخش های برنامه های کاربردی در کمترین زمان و با راحت ترین شیوه ی ممکن

طراحی اپلیکیشن تحت وب

اپلیکیشن تحت وب ERP

یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن های تحت وب که وجود و استفاده از آن در هر سازمان و کسب و کاری احساس می گردد، سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی یا ERP می باشد. همان طور که در مطلب تعریف سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) اشاره کردیم، تمام برنامه های مورد نیاز در سازمان ها از جمله حسابداری، کنترل و مدیریت پروژه و غیره، همگی در قالب یک سیستم یکپارچه به نام ERP کنار یکدیگر قرار می گیرند. برنامه و نرم افزار اصلی این سیستم بر روی سیستم های قدرتمند با توان عملیاتی بالا نصب و اجرا می گردند و کاربران و مدیران از طریق گوشی موبایل، تبلت و یا کامپیوترهای شخصی متصل به اینترنت به آن دسترسی دارند. هر گونه ایجاد تغییر در بخش های مختلف این سیستم و پایگاه داده ی آن، در کمترین زمان در اختیار کاربران قرار میگیرد و فرآیند بروز رسانی را بسیار ساده خواهد نمود.

erp سیستم

طراحی اپلیکیشن تحت وب

تیم طراحی سایت ظریف گرافیک، با داشتن نیروهای متخصص و با تجربه شما را در دست یافتن با اپلیکشن های تحت وب متناسب با سازمان و کسب و کارتان یاری خواهند نمود. برای برقراری ارتباط با متخصصین بخش طراحی سایت ظریف گرافیک، می توانید از منوی تماس با ما استفاده نمایید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288