مجوزها

معرفی 9 ویژگی مهم که هر سیستم ERP باید داشته باشد

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1553 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

با توجه به نقش بسیار مهم سیستم ERP در سازمان ها و شرکت های بزرگ، هر روز به اهمیت آن افزوده شده و حضور آن در هر سازمان، شرکت و کسب و کاری براحتی احساس می گردد. سیستم ERP زمانی می تواند در سازمان دهی برنامه ها و منابع سازمان موثر و مفید باشد که برخی از ویژگی ها را براحتی در خود جای داده باشد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی اپلیکیشن تحت وب ظریف گرافیک

قابلیت ادغام سیستم ERP

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که هر سیستم ERP باید داشته باشد، قابلیت ادغام و گسترش می باشد. هر یک از سطوح سیستم ERP دارای ماژول های مختلفی می باشد که در برخی از مواقع نیاز است تا با هم ادغام شوند. علاوه بر این، تمام کسب و کارها نیاز به گسترش و اضافه کردن ویژگی ها و ماژول های جدید به بخش های مختلف دارند و گسترش منابع و توسعه ی فعالیت ها بخش جدایی ناپذیر در اکثر سازمان ها می باشد و نمی توان از آن غافل شد. یک سیستم ERP باید این امکان را داشته باشد که ماژول ها و بخش های جدیدی برای آن تعریف کرد، بدون نیاز به طراحی مجدد سیستم ERP. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در این زمینه، حتما از قابلیت گسترش سیستم ERP اطمینان حاصل کنید. پیشنهاد میکنیم مطلب اشتباهات رایج در انتخاب سیستم ERP که قبلا روی سایت قرار داده ایم را مطالعه کنید.

ERP

قابلیت استفاده

سیستم ERP یک سیستم کاملا پیچیده بوده  و د ارای ویژگی های زیادی می باشد که هر یک برای انجام فرایندهای سازمان مورد نیاز و ضروری می باشند. علاوه بر جامع بودن سیستم، باید به جنبه ی کاربرپسند بودن و ساختار بدون پیچیدگی توجه ویژه داشت. در بسیاری از مواقع ممکن است مدیران سازمان ها به سمت سیستم های ERP گرایش پیدا کنند که کاربران نهایی نتوانند براحتی با آنها ارتباط برقرار کنند و به عبارت دیگر، سیستم ERP کاربرپسند و قابل استفاده نباشد. در نتیجه، قبل از خرید نسخه ی نهایی سیستم ERP ابتدا یک نسخه ی demo تهیه کنید و از قابلیت استفاده ی آن مطمئن شوید.

طراحی سیستم erp ظریف گرافیک

گزینه های میزبانی سیستم ERP

بسیاری از ارائه دهندگان سیستم ERP ترجیح می دهند تا گزینه ها و optionهای خود را در جایی میزبانی کنند که خودشان تمایل دارند و این یک محدودیت بزرگ می باشد. واقعیت این است که تصمیم گیرنده ی نهایی برای گزینه های مختلف سیستم ERP، مشتری می باشد. با توجه به نوع و بزرگ و کوچکی سازمان، انتخاب های مختلفی برای قرار گرفتن سیستم ERP وجود دارد و برخی ترجیح میدهند در یک ابر یا ابرهای ترکیبی سیستم خود را بارگذاری کنند. هر سازمان و شرکت نگرانی های امنیتی خاص خود را دارد و با توجه به نگرانی های امنیتی، نیاز به بروز رسانی، تنظیمات و انعاف پذیری، گزینه های میزبانی از جمله ویژگی های مهمی می باشد که باید در طراحی سیستم ERP مدنظر داشت.

اپلیکیشن تحت وب

مقیاس پذیری پلت فرم

کسب و کارها و کارهای موجود در سازمان ها همیشه در حال تغییر و تحول بوده و باید در زمان خرید یا طراحی سیستم ERP به این نکته ی مهم توجه داشته باشید که سیستم مورد نظرتان مقیاس پذیر و با نیازهای آینده سازگار باشد. در غیر این  صورت، برای مثال هر دو سال یکبار مجبور به تعویض و طراحی سیستم ERP خواهید شد که هزینه ی زیادی را برای سازمان به همراه خواهد داشت.

erp

انعطاف پذیری سیستم ERP

دسترسی به سیستم ERP در حال حاضر با هر نوع دستگاهی انجام می شود و تنها محدود به دسترسی با دسکتاپ نمی باشد. در نتیجه باید سیستم ERP به گونه ای طراحی گردد که با سایر دستگاه ها مانند تلفن همراه، تبلت و یا هر دستگاه دیگر براحتی قابل استفاده باشد.

طراح سیستم crm

CRM و مدیریت فروش

هر سیستم ERP باید به CRM و ایجاد رضایت در مشتری و همچنین مدیریت فروش توجه ویژه داشته باشد و به نوعی این دو ویژگی در هسته ی سیستم ERP قرار دارند.
 

امور مالی و حسابداری

با رشد هر کسب و کار، وجود مدیریت مالی براحتی احساس می گردد و به همین خاطر در هر سیستم ERP باید این امکان را قرار داد. یک سیستم ERP جامع باید دارای عملیات مالی را تا حد امکان ساده و قابل فهم نموده و قابلیت ادغام آن با سیستم حسابداری را داشته باشد.

CRM

مدیریت منابع انسانی

وقتی صحبت از مدیریت منابع انسانی میشود، اغلب افراد به یاد سازمان های بزرگ با تعداد زیاد کارکنان می افتند، اما این یک تصور اشتباه بوده و در هر کسب و کاری که تعداد کارمندان آن بیشتر از دو نفر باشد، مدیریت منابع انسانی اهمیت پیدا می کند و در صورت نبود شخصی تحت عنوان مدیریت منابع انسانی، این وظیفه به مدیر اجرایی واگذار میگردد. با توجه به اهمیت بالای این نقش و سمت، یکی از مهم ترین ویژگی هایی که به سیستم ERP اضافه می شود، مدیریت منابع انسانی می باشد.
 

گزارشات BI

BI یا هوش تجاری از جمله موارد مهمی می باشد که افق و چشم انداز 360 درجه در هر کسب و کاری ایجاد می کند. سیستم های ERP که دارای ابزارهای هوش تجاری یا BI هستند، قادرند تا اطلاعات انبوه و انباشته شده ی سازمان را تجزیه و تحلیل نموده و کمک خواهد کرد تا بر اساس خروجی این تجزیه و تحلیل ها، تصمیمات بهتری برای بهبود کارها گرفته شود.

سیستم ERP

تفاوتی ندارد که مدیر یک سازمان و شرکت بزرگ باشید یا وظیفه ی اداره ی رستوران و یا مدیریت یک پروژه را برعهده  داشته باشید، در هر صورت وجود سیستم ERP در کسب و کارتان براحتی احساس می گردد. تیم طراحی اپلیکیشن تحت وب ظریف گرافیک آماده ی مشاوره و ارائه و طراحی سیستم ERP مطابق با هدف سازمان و شرکت ها در حوزه ی مختلف می باشد. برای ارتباط با این تیم می توانید از منوی تماس با ما استفاده نمایید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288