مجوزها

طراحی بسته بندی فست فود: نکات و اصول کلیدی + نمونه

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3536 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

با توجه به محبوبیت روز افزون فست فود در بین اکثر افراد جامعه، طراحی بسته بندی فست فود مانند هر نوع محصول دیگر در هر صنف و کسب و کاری و سایر مواد غذایی دارای اهمیت ویژه می باشد و بدون شک برای دست یافتن به موفقیت در طراحی مناسب و جذاب نیاز به رعایت برخی نکات و اصول می باشد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

جعبه سوخاری

بسته بندی ساده فست فود

همان طور که از نام فست فود مشخص است، افرادی به دنبال اینگونه غذاها می روند که زمان کمی دارند و قصد دارند در مدت زمان کوتاه، غذای خوشمزه ای را بخورند. به همین خاطر، نوع طراحی بسته بندی باید به گونه ای باشد که جعبه ی غذا دارای پیچیدگی نباشد و خیلی راحت باز و بسته شود. علاوه بر این، در بسیاری از مواقع نوع طراحی بسته بندی باید به گونه ای باشد که مشتری باقی مانده ی غذا را در آن نگهداری کرده و در برابر دما و نور و هوا از غذا محافظت شود. یک طراح گرافیک قبل از شروع به انجام کارهای گرافیکی، باید اندازه ی مناسب و جنس متناسب با نوع غذا را برای بسته بندی در نظر بگیرد و بر این اساس فرآیند طراحی بسته بندی را شروع کند.

بسته بندی کاغذی ساندویچ

عناصر خلاقانه در طراحی بسته بندی فست فود

خلاقیت در هر کار و هنری مهم است و می توان گفت در دنیای امروز برای رسیدن به موفقیت داشتن ذهن خلاق و متفاوت فکر کردن، حرف اول را می زند. شاید در طراحی بسته بندی حبوبات داشتن خلاقیت خیلی تاثیر چشمگیری در فروش محصول نداشته باشد، اما نمی توان از نقش خلاقیت در انواع بسته بندی فست فود غافل شد. متریال این نوع بسته بندی بصورت حعبه های مقوایی، لیوان و ظروف پلاسیکی یا کاغذی، پاکت های بیرون بر و... طراحی و چاپ میشوند. استفاده از رنگ و تصاویر و نوع طراحی اگر به شیوه ای خلاقانه در کنار هم قرار گرفته و ترکیب شوند، بدون شک نه تنها در جذب مشتری موثر خواهد بود، بلکه تا حد زیادی می تواند در برانگیختن اشتها نیز تاثیرگذار باشد.

طراحی و چاپ بسته بندی

متفاوت باشید

همیشه سعی کنید در زندگی و کار متفاوت عمل کنید! ممکن است بارها شنیده باشید که باید متفاوت بود، اما لازم است بدانید که متفاوت بودن به تنهایی نمی تواند باعث ماندگاری نام برند شما در ذهن شود. چیزی که یک کار و هنر و یا بسته بندی فست فود و یا هر نوع بسته بندی دیگر را در ذهن مخاطب ماندگار خواهد کرد، داشتن تفاوت هوشمندانه و حرفه ای می باشد. بسیاری از افراد مبتدی در طراحی گرافیک تنها به دنبال خلق آثار متفاوت هستند و در بسیاری از مواقع هم با شکست مواجه خواهند شد، چون تفاوتی که دانش و فلسفه ای درست پشت آن پنهان نباشد، کاربردی نداشته و حتی ممکن است برعکس عمل کند. در طراحی بسته بندی و لوگوی فست فود نیز سعی کنید طرح و رنگ و تصاویر متفاوت و جذابی را به کار ببرید تا بازخورد مثبتی را مشاهده نمایید.

جعبه مقوایی همبرگر و پیتزا

انتخاب رنگ مناسب در طراحی بسته بندی فست فود

همان طور که قبلا و در مطلب مربوط به روانشناسی رنگ در طراحی بسته بندی اشاره کردیم، رنگ ها تاثیر بسیار زیادی در برانگیختن احساسات افراد دارند و طراحان حرفه ای در کنار داشتن هنر طراحی با ذهن خلاق، به علم روانشناسی نیز تا اندازه ی زیادی آگاهی دارند و المان های مختلف در طراحی را کاملا هوشمندانه انتخاب می کنند. رنگ در طراحی بسته بندی فست فود و تمام مشاغلی که به نوعی با برانگیختن اشتهای افراد سر و کار دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. انتخاب نادرست رنگ برای طراحی بسته بندی فست فود در اکثر مواقع نه تنها باعث جذب مشتری نخواهد شد، بلکه کاملا برعکس عمل خواهد کرد. این دفعه که به رستوران و فست فود رفتید، حتما به رنگ ها دقت کنید و ترکیب رنگ های به کار رفته در آنها را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که برخی از رنگ ها مانند قرمز و نارنجی براحتی در این مکانها زیاد به چشم میخورند. مک دونالد بزرگترین رستوران فست فودی زنجیره ای دنیا هویت بصری برند خود را با همین دو رنگ به رخ دنیا کشیده است.

پک بسته بندی مک دونالد

بسته بندی بیرون بر مک دونالد

طراحی بسته بندی فست فود حرفه ای

با توجه به رقابت بسیار بالا بین فست فودها برای جذب مشتری بیشتر، سعی کنید از همان ابتدای شروع به کار و برندسازی حرفه ای گام بردارید. تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک، علاوه بر طراحی بسته بندی کاملا متناسب با سلیقه و خواسته ی مشتری و مطابق با اصول مهم در طراحی بسته بندی فست فود و مواد غذایی، در طراحی سایر عناصر تبلیغاتی نیز می تواند کمک و مشاوره خوبی برایتان باشد. برای برقراری ارتباط با ما، کافیست از راه های ارتباطی در منوی تماس با ما استفاده نمایید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288