مجوزها

چرا اصلی ترین زبان های برنامه نویسی به زبان انگلیسی هستند

  • اشتراک گذاری:
21 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2356 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

اگر دانش کمی در مورد زبان های برنامه نویسی داشته باشید و دستی در طراحی سایت یا تولید نرم افزارهای مختلف داشته باشید، قطعا متوجه شده اید که تمام زبان های برنامه نویسی مهم دنیا به زبان انگلیسی نوشته میشوند. آیا تا بحال دلیل این کار را از خودتان پرسیده اید؟ در این مطلب قصد داریم کمی در این باره صحبت کنیم و شاید برای شما هم جالب باشد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی سایت ظریف گرافیک

برنامه نویسی فراتر از مرزهاست

تفاوتی ندارد که به کدام نقطه از دنیا سفر کنید و قصد داشته باشید با کامپیوتر کارهای روزمره را انجام دهید، در هر صورت باید از یکی از سیستم عامل های مطرح دنیا را انتخاب نمایید که تمام آنها برای برنامه نویسی از زبان انگلیسی استفاده کرده اند. زبان انگلیسی یک زبان بین المللی می باشد و برنامه نویسی علمی بی حد و مرز است و نباید مانع ارتباطی بین برنامه نویسان در تمام دنیا وجود داشته باشد. به عبارت دیگر، برنامه نویسی یک مساله ی جهانی می باشد و باید زبانی را برای آن انتخاب کرد که اکثر کشورها آنرا پذیرفته باشند، در نتیجه زبان انگلیسی انتخاب شده است.

طراحی سایت

ایالت متحده اولین تولیدکننده ی کامپیوتر می باشد

با نگاهی کوتاه به تاریخچه ی روی کار آمدن کامپیوتر متوجه خواهید شد که ایالت متحده قبل از سایر کشورها بازار جهانی تولید کامپیوتر را در دست گرفت و زبان های برنامه نویسی را توسعه داد. این کاملا طبیعی می باشد که اولین زبان های برنامه نویسی به زبان توسعه دهندگان آنها باشد.

انگلیسی زبان اصلی توسعه دهندگان زبان های برنامه نویسی

با توجه به اینکه اولین کامپیوترها در کشورهای آمریکایی ساخته شد، در نتیجه اغلب توسعه دهندگان زبان های برنامه نویسی مختلف، در این کشورها زندگی میکردند و زبان اصلی آنها انگلیسی بوده است. زبان های برنامه نویسی در ابتدا در کشورهای ایالت متحده، انگلستان و کانادا تدریس و آموزش داده شد و بعد از آن به سایر کشورها راه یافتند و نمی توان انتظار داشت که به زبانی به جز انگلیسی باشند.

طراحی سایت حرفه ای

سازگاری زبان انگلیسی با کدهای اسکی

یکی دیگر از دلایل انتخاب زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی برنامه نویسی، سازگاری آن با کدهای اسکی می باشد. کد اسکی یا کدهای استاندارد آمریکا برای تبادل اطلاعات، در اکثر دستگاه های الکترونیکی برای نمایش متنون مختلف استفاده میشود. تا همین چند سال اخیر برای رمزگذاری روی کامپیوترها از کدهای اسکی استفاده میشد و به همین خاطر برنامه نویسان نیز مجبور به استفاده از محیط های ویرایش متن بودند که با این کدها سازگار باشند. برای جلوگیری از این محدودیت ها، برنامه نویسان ترجیح میدهند تا برنامه های کامپیوتری را به زبان انگلیسی بنویسند.

طراحی سایت حرفه ای ظریف گرافیک

سازگاری زبان انگلیسی با کد کاراکترهای 6 بیتی

زبان انگلیسی از مجموعه ی کاراکترهای رومی تشکیل شده است که بسیار ساده هستند و این باعث شده است تا زبان انگلیسی به عنوان یک زبان کامل برای بازنویسی کدهای شش بیتی که در اکثر زبان های برنامه نویسی استفاده میشود، به کار برده شود. در زبان های برنامه نویسی مانند SQL، COBOL و fortran از جمله زبان های برنامه نویسی مهم و قدیمی هستند که به بزرگ و یا کوچک بودن حالت کارکترهای حساس نبوده و بیشتر به علائم و نشانه ها توجه دارند. از بین زبان های مختلف، انگلیسی برای این منظور انتخاب خیلی خوبی خواهد بود.

برنامه نویسی

مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، دلیل موثر بودن زبان انگلیسی در زبان های برنامه نویسی می باشد و به این معنی نیست که تمام زبان های برنامه نویسی در دنیا، انگلیسی هستند و به سایر زبان ها نوشته نمی شوند. تا بحال زبان برنامه نویسی دیده اید که به زبان سایر کشورها نوشته شود یا تجربه ی برنامه نویسی با این چنین زبان های برنامه نویسی را داشته اید؟ خوشحال میشویم نظراتتان را برای تیم برنامه نویسی و طراحی سایت ظریف گرافیک ارسال کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288