مجوزها

نکات کلیدی در طراحی سایت حرفه ای

  • اشتراک گذاری:
7 خرداد 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1649 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

با رشد و دسترسی آسان به اینترنت، بسیاری از جوانب زندگی دچار تغییر و تحول شدند و به مهم ترین بخش از زندگی که در برابر این رشد تکنولوژی چهره ای جدید به خود گرفت، تجارت و کسب و کار بود. طراحی سایت های فروشگاهی، رزرو هتل و بسیاری از نمونه های دیگر که شاهد آن هستیم، باعث شد چیزی به نام باز کردن مغازه هر روز صبح و کار تا ساعت مشخصی از شبانه روز کم کم رو به فراموشی سپرده شود و طراحی سایت یکی از الزامات در هر کسب و کار شود. در ادامه تعدادی از نکاتی را معرفی خواهیم کرد که تاثیر بسیار مهمی در موفقیت طراحی سایت دارند. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی سایت ظریف گرافیک

برخلاف سال های ابتدایی که طراحی سایت زیاد اهمیت نداشت و فروشگاه های اینترنتی نتوانسته بودند اعتماد کاربران را جلب کنند، امروزه برندی موفق است که توانسته باشد خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه دهد و طراحی سایت موفقی داشته باشد. از مهم ترین نکاتی که باید در طراحی سایت یک برند رعایت کرد، میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
 

مشخص کردن هدف از طراحی سایت

برای شروع و انجام دادن هر کاری باید در مرحله ی اول هدف داشته باشید و به عبارت دیگر چه طراحی سایت بخواهید انجام دهید و چه طراحی لوگو، در هر صورت بدون داشتن هدف نمی توانید انتظار بازخورد مثبت داشته باشید. قبل از شروع طراحی سایت باید هدف و نوع فعالیت برند را باید بررسی نموده و بدانید که با طراحی سایت به چه چیزی میخواهید دست پیدا کنید. آیا هدفتان نمایش نمونه کار می باشد یا آموزش و یا سرگرمی؟  قطعا طراحی سایت برای هر یک از این موارد با هم تفاوت داشته و رابط کاربری و ux مخصوص به خود را دارند.

طراحی سایت

طراحی رابط کاربری در طراحی سایت

بعد از مشخص شدن هدف اصلی از طراحی سایت، باید از دانش یک طراح گرافیک استفاده کرد و رابط کاربری ایده آل و استاندارد را طراحی نمود. کاربر به نحوه ی کدنویسی و زبان برنامه نویسی که در طراحی سایت استفاده شده است، توجه ندارد و چیزی که برای آن مهم است، ظاهر کاربرپسند می باشد. هر اندازه ظاهر و رابط کاربری سایت ساده و منسجم تر باشد، نشان از طراحی سایت حرفه ای می باشد و در نتیجه براحتی کاربران بیشتری جذب سایت شده و برند به هدف مورد نظر خود دست پیدا خواهد کرد. بهتون پیشنهاد میکنیم 10 قانون مهم در طراحی رابط کاربری را مطالعه کنید.

طراحی رابط کاربری

طراحی سایت بر اساس استانداردها

از مهم ترین نکاتی که باید در طراحی سایت در نظر گرفت، پیش رفتن بر اساس استانداردها می باشد. هر کار و حرفه استانداردهای خاص خود را دارد که لازم است رعایت شوند. اگر در طراحی سایت استانداردها رعایت شوند، مسلما کاربر با سیستم راحت تر ارتباط برقرار نموده و سایت در مرورگرهای مختلف بدون مشکل نمایش داده میشود.
 

استفاده از تصاویر مناسب در طراحی سایت

به همان اندازه که تولید محتوای متنی با کیفیت در موفقیت و افزایش رتبه ی سایت اهمیت دارد، استفاده از تصاویر جذاب در ابعاد و حجم مناسب نیز مهم می باشد و باید انتخاب عکس را یکی از فاکتورهای مهم در طراحی سایت دانست. البته این نکته را همیشه در ذهن داشته باشید که هر یک از المان ها و عناصر را به اندازه در طراحی سایت به کار ببرید و به عبارت دیگر افراط و تفریط را کنار بگذارید.

طراحی سایت حرفه ای

توجه به انتخاب رنگ در طراحی سایت

در هیچ زمینه ای از زندگی و کسب و کار نباید از نقش رنگ بر احساسات اطرافیان و مخاطب غافل شد. رنگ یکی از تاثیرگذارترین عوامل در طراحی سایت می باشد که با توجه به گروه سنی مخاطبان اصلی، هدف و حوزه ی فعالیت برند، جنسیت و فرهنگ مخاطب تعیین میگردد. پیشنهاد میکنیم مطلب تاثیر و روانشناسی رنگ در طراحی سایت  را مطالعه کنید.
 

تجربه کاربری در طراحی سایت

تجربه کاربری یا ux بخش مهمی از کار طراحی سایت می باشد، به طوریکه در تیم های نرم افزاری قوی افرادی به عنوان طراح تجربه کاربری استخدام میشوند و کار آنها تجزیه و تحلیل رفتار کاربر و ایجاد تغییرات در طراحی سایت برای ایجاد احساس رضایت در کاربر می باشد. تجربه ی کاربری به طور مستقیم با روحیات و احساسات کاربر سروکار دارد و اگر به این بخش از کار طراحی سایت توجه نشود، نمی توان انتظار بازخورد مثبت از سمت مخاطب را داشت.

طراحی تجربه کاربری

افزایش سرعت بارگذاری در طراحی سایت

کاربر و مخاطب در دنیای امروز صبر و تحمل گذشته را نداشته و جالب است بدانید که کاربران تنها 3 ثانیه برای باز شدن یک صفحه ی سایت منتظر می مانند و در صورت لود نشدن صفحه ی مورد نظر، سایت را ترک خواهند کرد. به همین خاطر است که تا این اندازه به افزایش سرعت بارگذاری در طراحی سایت تاکید میشود.
 

واکنش گرایی در طراحی سایت

در سال های اولیه که طراحی سایت پا به دنیای کسب و کار گذاشت، اغلب کاربران از طریق کامپیوترهای شخصی وارد صفحات مختلف سایت ها میشدند، اما با گذشت زمان و روی کار آمدن انواع تلفن همراه و تبلت، مساله ی جدیدی به نام واکنش گرایی یا responsive بودن در طراحی سایت مطرح گردید. در دنیای امروزی سایتی موفق است که واکنش گرا و با هر نوع دستگاهی کاملا سازگار باشد و کاربر براحتی بتواند با گوشی تلفن همراه یا هر دستگاه دیگر، وارد سایت شده و در صفحات مختلف آن جا به جا گردد.

طراحی سایت واکنش گرا

طراحی سایت بر اساس اصول سئو

دنیای امروز یعنی رقابت برای دست یافتن به برترین ها و رتبه های برتر! رقابت در طراحی سایت یعنی جذب مخاطب بیشتر و برای این منظور باید بتوانید به رتبه های بالایی در نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو دست پیدا کنید. دست یافتن به رتبه های برتر و قرار گرفتن در ردیف های ابتدایی نتایج جستجوی موتورهای جستجو به عوامل مختلفی وابسته می باشد که یکی از آنها طراحی سایت می باشد. یک طراح سایت حرفه ای باید در تمام مراحل کار؛ از کد نویسی و انتخاب دامنه گرفته تا تولید محتوای حرفه ای، بر اصول و استاندارهای سئو آگاه مسلط باشد تا به موفقیت دست پیدا کند و با تکنیک های طراحی سایت در جهت بهبود سئو آشنا باشد. 

سئو

حفظ اصل سادگی در طراحی سایت

انتخاب رنگ، عکس، آیکن و سایر المان ها زمانی میتواند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد که هوشمندانه انتخاب و در کنار یکدیگر قرار گیرند. نکته ی مهم در انتخاب این عناصر برای طراحی سایت موفق، حفظ سادگی در طرح نهایی می باشد. چشم انسان از دیدن طرح های پیچیده خیلی زود خسته شده و بدون شک این چنین سایت هایی را به زودی ترک خواهد کرد. اما طراحی سایت ساده و زیبا، نه تنها باعث ایجاد احساس رضایت در کاربر میشود و مدت زمان ماندگاری آن ها در سایت افزایش پیدا میکند، بلکه باعث میشود تا کاربر سایت را با دیگران به اشتراک گذاشته و معرفی کند، در نتیجه مخاطب بیشتری به سمت سایت شما جذب خواهد شد.

طراحی سایت حرفه ای ظریف گرافیک

طراحی سایت حرفه ای ظریف گرافیک

برای دست یافتن به موفقیت در طراحی سایت تیم تخصصی طراحی سایت ظریف گرافیک در کنار شماست. طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری حرفه ای، تولید محتوا و پیش رفتن بر اساس اصول سئو، از جمله امکاناتی می باشد که با ظریف گرافیک می توانید تجربه کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288