مجوزها

مهم ترین نکات برای تغییر در دیدگاه طراحی گرافیک از نظر طراحان گرافیک برتر دنیا

  • اشتراک گذاری:
1 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2521 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی گرافیک یک دنیای بسیار گسترده از دانش، هنر و خلاقیت می باشد که در بسیاری از بخش های زندگی و کسب و کار نقش مهمی ایفا می کند. برای پی بردن به اهمیت طراحی گرافیک کافیست برای چند لحظه تمام تصاویر، پوستر، نقش و طرح های روی در و دیوار شهر و بیلبورد و هر چیزی که به گرافیک مربوط میشود را از زندگی حذف کنید! قطعا زندگی چهره ی ناخوشایندی به خود خواهد گرفت و بسیاری از کسب و کارها با رکود و شکست مواجه خواهند شد. در تمام دنیا طراحان گرافیک بسیار معروف زندگی می کنند که در طول سالها کار و طراحی به نکات ظریف و مهمی در این حوزه دست پیدا کرده اند که می تواند راهکاری ایده آل برای ایجاد تغییر در دیدگاه طراحی گرافیک باشد. در ادامه به تعدادی از درس هایی که طراحان گرافیک مطرح دنیا در این حوزه معرفی نموده اند را بیان خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی گرافیک ظریف گرافیک

دیوید کارسون؛ قوانین همیشگی در طراحی گرافیک را زیر پا بگذارید

دیوید کارسون یکی از مشهورترین طراحان گرافیک در حوزه ی طراحی هویت بصری می باشد و در طی سالها کار در این زمینه، دست یافتن به زیبایی مجذوب کننده در این گرافیک را شکستن قوانین همیشگی می داند. البته لازم است که بخاطر داشته باشید، شکستن قوانین باید کاملا با دانش و هوشمندانه باشد، در غیر این صورت نتیجه ی عکس خواهد داشت.

طراحی گرافیک

استیفن ساگمیستر: هنجار شکنی کنید

استیفن از جمله طراحان مطرح دنیا در خلق آثار و طرح های غی واقعی و تحریک آمیز می باشد که در بسیاری از مواقع افکارهمیشگی و اعتقادات همیشگی آنها را تغییر میدهد. البته طراح گرافیک با این دیدگاه باید صبر و تحمل زیادی در برابر نقدها داشته باشد چون در بسیاری از مواقع ممکن است به عنوان یک شخصیت منفی جلوه داده شود.

طراحی گرافیک خلاقانه

سائول باس: یادگیری از اساتید طراحی گرافیک

سائول باس در اواسط قرن بیستم به عنوان یک اسطوره و یک طراح فوق العاده پا به دنیای گرافیک گذاشت. نمونه کارهای طراحی وی را می توانید در طراحی پوستر فیلم های موفق و مطرح مشاهده نمایید. از نظر سائول باس هیچ چیز مانند استفاده از تجربیات دیگران و اساتید نمی تواند باعث ایجاد دیدگاه موثر در طراحی گرافیک باشد.

سائول باس

پائولا شاهر؛ نمادگذاری جدید

پائولا شاهر یکی از مطرح ترین طراحان گرافیک زن دنیاست که کارهای بسیار معروفی با تایپوگرافی در رزومه ی کاری خود دارد. این هنرمند با رویکرد منحصر به فرد در تایپوگرافی و ایجاد نمادهای جدید و چشم نواز توانسته است هویت گرافیکی جدیدی را به برندها ببخشد و معتقد است که یک طراح گرافیک باید بتواند با نمادگذاری های جدید، گام بزرگی در طراحی لوگو و آرم بردارد.

پائولا شاهر طراحی گرافیک

میشل بیورت؛ ساختن محتوای پیچیده ی قابل دسترسی

میشل بیروت به عنوان یکی از طراحان دموکراتیزه در قرن بیست و یکم بخاطر ایجاد طرح های پیچیده ی بتنی شناخته شده است. از نظر بیروت یک طراح گرافیک باید با داشتن ذهن خلاق و دانش زیاد در حوزه ی کاری مورد نظر، طرح هایی را ایجاد کند که کاملا پیچیده و البته با معنا باشد و ذهن مخاطب را به چالش دعوت کند.

مایکا بیروت گرافیک

ماسیمو ویگنلی؛ نشان دادن ایده های سخت به ساده ترین شکل

ماسیمو یکی از طراحان گرافیک مطرح در حوزه ی طراحی کاتالوگ و بروشور می باشد که هیچ گونه طرح های غیرضروری و فانتزی در کارهای وی مشاهده نمیشود. از نظر ماسیمو یک طراح گرافیک باید بتواند خلاقیت و ایده پردازی را به ساده ترین شیوه ی ممکن انجام دهد و از طرح های پیچیده دوری کند.

ماسیمو ویگنلی

پائول رند؛ همه چیز باید طراحی باشد نه کپی

از نظر پائول رند هیچ چیزی بدتر از کپی در طراحی گرافیک نمی باشد. همان طور که بارها در مطالب مربوط به اصول مهم در طراحی لوگو و سایر عناصر گرافیکی نیز اشاره کردیم، حاصل کار طراحی گرافیک باید کاملا منحصر به فرد باشد و رد پایی از آثار سایر طراحان در کار یک طراح گرافیک دیگر نباید به چشم بخورد.

پل رند گرافیک

میلتون گلاسر؛ طراحی ساده و قابل درک

با نگاهی به طراحی های انجام شده برای بسیاری از برندهای نام آشنای دنیا، گاهی با آثاری روبرو میشوید که به شدت ساده و البته با معنا و تاثیرگذار می باشند. از نظر میلتون گلاسر، هنر طراح گرافیک در نشان دادن طرح های بسیار ساده و قابل درک  با رنگ های فلت، خطوط و المان های مختلف می باشد.

میلتون گلاسر طراحی گرافیک

آلن فلِتچر؛ اهمیت دادن به تایپوگرافی

آلن فلتچر به عنوان پدر طراحی گرافیک بریتانیا نامگذاری شده است و یکی از مشهورترین طراحان گرافیک در تمام دنیاست. شهرت فلتچر بیشتر بخاطر تایپوگرافی با رنگ های جذاب میباشد. از نظر فلیتچر تایپوگرافی یکی از عناصر حیاتی در طراحی گرافیک می باشد و باید به آن اهمیت زیادی داده شود.

آلن فلیتچر

هِرمان زاپف؛ تغییردهنده ی بازی باشید

هرمان زاپف سهم عمده ای در زمینه ی تایپوگرافی دارد و در این حوزه قالب هایی مانند Palatino, Zapf Dingbats و optima را ایجاد نموده است. از نظر زاپف یک طراح گرافیک باید بتواند بازی را تغییر دهد و تغییر و تحول ایجاد کند. لازم است بدانید که زاپف یکی از توسعه دهندگان نرم افزارهای گرافیکی برای تایپوگرافی می باشد.

هرمان زاپف

طراحان گرافیک مشهور ایران

ما در تیم طراحی گرافیک ظریف گرافیک، پیشنهاد می کنیم دیدگاه استاد مرتضی ممیز در زمینه ی طراحی لوگو که قبلا بر روی سایت قرار داده ایم را مطالعه نمایید. بدون شک استفاده از نظر و دیدگاه های طراحان گرافیک مطرح داخلی نیز می تواند کمک زیادی در ایجاد تغییر و تحول در نوع طراحی گردد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288