مجوزها

با 10 گرافیست معروف جهان آشنا شوید

  • اشتراک گذاری:
29 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 29 آبان 1402 ) 28411 1 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی گرافیک در تمام دنیا از گذشت تا امروز یکی از پر طرفدارترین گرایش های هنر بوده و طراحان بسیار مطرحی در این حوزه مشغول به فعالیت بوده اند. با اینکه نام‌های سرشناسی همچون مرتضی ممیز، بعنوان پدر گرافیک ایران و پریسا تشکری را یکی از بهترین گرافیست های زن ایران ایرانی میدانیم اما شناخت چندانی از چهره ها و گرافیست های معروف در سطح جهانی نداریم. همان طور که هر طراح گرافیک، مشهور ترین افراد ایران با نام استاد مرتضی ممیز آشنا می باشد، لازم است تا با گرافییست های مطرح در سایر نقاط دنیا نیز آشنا باشید. در ادامه برخی از فعالان و افراد نام آشنا در طراحی گرافیک را معرفی خواهیم کرد که روش و سبک های خاصی را به این عرصه وارد کرده اند. با ظریف گرافیک همراه باشید تا شما را با برخی از معروف ترین گرافیست های جهان آشنا کنیم!

طراحی گرافیک

Chip kidd طراح گرافیک معروف نیویورک

Chip kidd یکی از طراحان گرافیک بسیار معروف یا حتی میتوان گفت بهترین طراح گرافیک در نیویورک می باشد که کارهای بسیار زیبایی در طراحی جلد کتاب های نویسندگان معروفی مانند آلفرد.آ.نوپف، جیمز الروی، مایکل کریتون و نیل گیمان را در کارنامه ی خود جای داده است. پارک ژوارسیک از جمله طراحی جلد کتاب های معروف وی می باشد که در سال 2005 به چاپ رسید.

طراح گرافیک

Rob Janoff، طراح لوگو اپل

راب جانوف بعنوان یکی از افراد موفق در رشته گرافیک یاد میشود و همیشه در بحثی مربوط به گرافیک جای حرف دارد. این استاد طراحی، لوگوی اپل را بعنوان یکی از بهترین طراحی ها خلق کرد که می توانید در بین لوگوی برندهای معروف دنیا مشاهده نمایید. Rob Janoff از جمله طراحان گرافیک مشهور دنیا می باشد که در طول دو هفته لوگوی شرکت اپل را به گونه ای بسیار ساده و زیبا خلق نمود.

راب جانوف طراح اپل

پیتر ساوین (peter saville)، طراح گرافیک مطرح در مُد و لباس

پیتر ساوین از طراحان گرافیک بسیار معروف از منچستر می باشد که به مدت پنج دهده ی بر روی طراحی آستین فعالیت داشته است. البته لازم است بدانید که حوزه ی فعالیت این طراح فقط به آستین ختم نمیشود، به طوریکه در سال 2004 به عنوان مدیر خلاقیت شهر منچستر معرفی شد. پیتر ساوین در طول فعالیتش در حوزه ی مُد، با افراد مشهوری مانند جیل ساندر و مَک کارتی همکاری داشته است به طوری که لقب پدر گرافیک جهان را نیز کسب کرده است.

طراحان گرافیک مشهور

میکائیل بیروت (Michael Bierut)

در بین آژانس های تبلیغاتی در تمام دنیا، Pentagram از شهرت زیادی برخوردار می باشد و در این آژانس افراد با تجربه ای مانند میکائیل بیروت مشغول به فعالیت می باشند. پروژه های این آژانس تبلیغاتی بیشتر در زمینه ی طراحی هویت بصری و برندینگ می باشد و از مشهورترین نمونه کارهای آنها می توان به والت دیزنی اشاره کرد. البته میکائیل بیروت در کنار همکاری با پنتاگرام، به مدت 10 سال در Vignelli  مشغول به کار بود.

میکائیل بیروت

ماسیمو ویگنلی (Massimo Vignelli)

ماسیمو ویگنلی یکی از تاثیرگذارترین طراحان بر فرآیندهای زیباشناسی در هر دو نوع طراحی سنتی و دیجیتال بود که در سال 2014 فوت کردند. این طراح گرافیک یکی از اولین افرادی بود که گرافیک را با طراحی وب سایت پیوند زد و طراحان مطرحی مانند جاستین رینولدز از افرادی هستند که با ماسیمو ویگنلی همکاری داشته اند.

ماسیمو ویگنلی گرافیست ظریف گرافیک

کیت مورس (Kate Moross)

کیت مورس، مدیر خلاقیت استودیو مورس، کارگردان و طراح هنری معروف از لندن می باشد که برای اولین بار در سال 2008 و بخاطر تایپوگرافی های برندهای تجاری شناخته شد. این طراح گرافیک بیش از هزار و پانصد جلد آلبوم، مجلات، نام تجاری و ویدئو را طراحی نموده است و در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین طراحان موفق در انگلستان می باشد.

کیت مورس

کارولین دیویدسون (Carolyn Davidson)

اگر در زمنیه طراحی لوگو حرفه ای مشغول به فعالیت باشید، بدون شک نام کارولین دیویدسون به گوشتان برخورد کرده است. این طراح گرافیک معروف که در دانشگاه ایالتی پورتلند در سال 1971 توانست لوگوی برند معروف نایک (Nike) را تنها با دستمزد 35 دلار طراحی کند. کارولین دیویدسون یکی از معروف ترین گرافیست های زن میباشد که بخاطر سادگی و زیبایی که در طرح گرافیکی خود به کار میبرد، شناخته شده است.


 

جورج لوویس (George Lois)

جورج لوویس از اولین طراحان گرافیکی و گرافیست های معروف بود که به طراحی مجلات روی آورد. وی در سال 1962 تا 1972 در مجله ی US Esquire مشغول به فعالیت بود و جلوه های بسیار بحث برانگیزی را در این مدت 10 سال طراحی نمود. از معروف ترین نمونه کارهای طراحی این طراح گرافیک، می توان به طراحی انجام شده برای محمد علی کلی در سال 1968 اشاره نمود.

جورج لوویس

سائول باس (Saul Bass)

سائول باس یکی از مشهورترین طراحان گرافیک در قرن بیستم محسوب میشود که در زمینه ی طراحی پوستر، طراحی لوگو و آرم و طراحی کاراکتر، تیتراژ فیلم و سینما فعالیت داشت. یکی از مشهورترین کارهای هنری وی همکاری با آلفرد هیچهاک بود. سائول باس که متولد 1920 در نیویورک بود، در سن 76 سالگی در 25 آوریل 1996 درگذشت. سائول باس یکی از اولین طراحان گرافیک بود که سینما و گرافیک را به هم پیوند زد.

طراح گرافیک سائول باس

لیندون لیدر (lindon Leader)

یکی از مشهورترین لوگوهای مطرح دنیا که سادگی و با معنا و مفهوم بودن را براحتی نشان می دهد، لوگوی شرکت fedex می باشد که توسط لیندون لیدر طراحی شده است. پیشنهاد می کنیم مطلب معنا و مفهوم لوگوهای برتر دنیا را که قبلا در سایت قرار داده ایم مطالعه کنید تا با لوگوی شرکت Fedex بیشتر آشنا شوید.

لیندون لیدر

Marian Bantjes

ماریان بنتجز یکی از هنرمندان و طراحان کانادایی می باشد که روش و سبک منحصر به فردی در تایپوگرافی و طراحی خلاقانه فوت و حروف دارد. نمونه کارهای وی را می توانید در کتاب های UK/Metropolise در آمریکا مشاهده نمایید.

گرافیک

برای مطالعه ی مطالب جالب و مفید در حوزه ی طراحی گرافیک، با تیم طراحی گرافیک ظریف گرافیک در مجله ی این تیم همراه باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (1)

  • گرافیک دیزاینر های خوب تو جهان واقعا کم هستن

    ثبت پاسخ

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288