مجوزها

نکات و اصول طراحی حرفه ای کاتالوگ + نمونه

  • اشتراک گذاری:
20 آبان 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4440 0 طراحی کاتالوگ
آنچه در این مطلب می خوانید:

کاتالوگ برای ارائه و فروش محصولات جدید باید توضیحات و ویژگی های محصول، خدمات و مزایایی که نسبت به سایر محصولات رقبا دارد را بیان کند. طراحی کاتالوگ و رعایت اصول طراحی از جمله ملاک های رقابتی در بین سازمان ها برای معرفی خود به بازار هدف و جامعه است که پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با اصول طراحی آن در ادامه با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی کاتالوگ ظریف گرافیک

کاتالوگ چیست؟

مجموعه ای از تصاویر و توضیحات کالا و یا خدماتی که در اختیار مشتریان و یا واسط های فروش در قالب چند لت و یا صفحه ای ارائه می شود. اصولا نوع برگ مورد استفاده شده گلاسه 200 گرم است و از انواع لمینت های سرد و گرم استفاده می شود و انواع مختلفی از قبیل صنعتی و جنرال دارد.

مهم ترین نکاتی که در طراحی کاتالوگ مورد توجه قرار میگیرد

- کاتالوگ مانند هر عنصر تبلیغاتی دیگر دارای بخش های مهمی می باشد که حضور درست آنها می تواند نقش مهمی در رسیدن به هدف اصلی که همان معرفی محصول است داشته باشد.

- مقدمه و معرفی کوتاهی از نام برند، لوگو و محصول عرضه شده

- استانداردها و مقام ها و افتخارات و ایزوهای کسب شده توسط برند مورد نظر

- معرفی کامل محصولات و خدمات عرضه شده: ویژگی هایی که آن محصول و یا خدمات نسبت به سایر رقبا و محصولات هم رده خود دارد بیان شود تا مشتری آن ها را بهتر بشناسد و با اعتماد بیشتری محصول را انتخاب و خرید نماید.

- طراحان حرفه ای می دانند کاتالوگ ها می توانند بصورت چند محصوله و یا تک محصوله باشد. این تخصص شماست که بین ترکیب تصاویر، نوشتار و لوگوهای برند های مختلف ارتباط درست و هماهنگی لازم را ایجاد نمایید. باید بدانید کاتالوگ خود از انواع ابزار قدرتمند بازاریابی محصول است. پس حتما باید در پشت طراحی آن فکری حرفه ای و روانشناسانه قرار دهید تا مخاطب را به مشتری تبدیل کند. بهترین ابزار یک طراح، قدرت تصویر سازی و دانستن نیاز مشتری در بازار نسبت به آن محصول است. در اینصورت شناخت مخاطب برابر خواهد بود با طراحی حرفه ای و اصولی تر.

طراحی کاتالوگ

تاریخچه طراحی کاتالوگ

اصولا کاتالوگ ها دارای جزئیاتی هستند که بیشتر مورد توجه فروشندگان قرار میگیرد تا مصرف کننده. نزدیک به یک قرن است که طراحی کاتالوگ رواج یافته است. پیش از آن محصولات و خدمات همراه با توضیحاتی که در بروشورها و یا تراکت های تک رنگ و یا رنگی ارائه میشد. این روزها در بعضی موارد همچنان از این روش استفاده می شود که به دلیل هزینه بر بودن معرفی و بازاریابی حضوری فروشندگان و تولید کنندگان حرفه ای از صنعت کاتالوگ بهره می برند تا با این ابزار مناسب ، مخاطبین خود را راغب به خواندن و شناخت محصولات نمایند. در نتیجه از این روش می توانند محصولات خود را به شناخت وسیع تر در سطح جامعه در زمان کمتری برسانند. فرانسوی ها پیشگامان تولید کاتالوگ بودند و کاتالوگ های برگه ای را به شکل بروشورهای دارای جلد پوستری و بعدها در ابعاد و استانداردهای ظاهری ایجاد نمودند.

طراحی کاتالوگ حرفه ای

چند نکته در طراحی کاتالوگ

برای دست یافتن به بهترین طراحی کاتالوگ لازم است تا برخی از نکات را در حین طراحی مدنظر داشته باشید که به طور خلاصه در ادامه بیان خواهیم کرد.

- در طراحی کاتالوگ سعی کنید از رنگ های سازمانی همان بیزینس و یا برند استفاده نمایید.

- کاتالوگ قابل حمل و با ابعاد مناسب باشد

- از افراط و تفریط در بیان جزئیات خودداری نمایید

- ارتباط تصویری و نوشتاری خوبی در کاتالوگ بوجود آورید

- از رنگ های کارشناسی شده و ساختارهای ساده بدون پیچیدگی استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم روانشناسی رنگ در تبلیغات را مطالعه کنید تا بتوانید رنگ مناسب را برای طراحی کاتالوگ انتخاب نمایید.

طراحی کاتالوگ

- در طراحی حرفه ای کاتالوگ سعی کنید سن، موقعیت اجتماعی، جنسیت و فرهنگ مردم منطقه، رنگ را مورد توجه قرار دهید و بر این اساس طراحی منحصر به فردی داشته باشید

- نوشته ها و تصاویر به لبه های کار و قالب اصلی طرح نزدیک نباشند، حد فاصلی را برای برش و خطای احتمالی در نظر بگیرید تا طرح و طراحی شما ناقص نگردد  در غیر این صورت باعث خسارت و یا تقبل زیان هایی خواهد بود.

- تعرفه چاپ از جمله دغدغه هایست که مشتریان همواره در سر دارند. طبیعتا هر چه تیراژ چاپ بیشتر باشد میانگین قیمت ها کمتر خواهد بود. با توجه به نوع کاغذ، رنگ ها، در مواردی استفاده از رنگ پنجم (نقره ای یا طلایی)، ابعاد و غیره قیمت ها با متغییر خواهد بود. پیشنهاد می کنیم بهترین ترندها برای طراحی کاتالوگ 2022 را که قبلا در وبلاگ قرار داده ایم را مطالعه کنید.

کاتالوگ

طراحی کاتالوگ ظریف گرافیک

 برای بهترین بودن، سعی کنید طراحی تبلیغات خود را به کارشناسان حرفه ای که بازاریابان موفقی هستند بسپارید. مجموعه حرفه ای طراحی گرافیک ظریف گرافیک در این راستا می تواند همراه شما باشد تا بهترین های دنیای تبلیغات را در شأن مشتریان و برندها ارائه نماید. اعتماد مشتریان اعتبار ماست.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288