مجوزها

بهترین ترندها برای طراحی کاتالوگ و بروشور در 2024

  • اشتراک گذاری:
20 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 11 بهمن 1402 ) 5095 0 طراحی کاتالوگ
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی کاتالوگ و بروشور یکی از ابزارهای موثر در دست بازاریابان و شرکت ها می باشد که می توانند جزئیات محصولات و خدمات خود را براحتی با آن به مشتری ارائه دهند. درست مانند طراحی لوگو که هر روز به اهمیت آن افزوده میشود و هیچ چیز نتوانسته است جایگزین آن باشد، طراحی کاتالوگ و بروشور نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و هر روز گرایش های جدیدی در طراحی آن بوجود می آید و نقش بازاریابی پر رنگ و پر رنگ تر میکند. در ادامه به تعدادی از گرایش و ترندهای مهم در طراحی کاتالوگ و بروشور که در سال 2022 بیشتر مورد توجه بوده اند خواهیم پرداخت. با ظریف گرافیک همراه باشید.

استفاده از انواع مختلف تایپوگرافی در طراحی کاتالوگ و بروشور

با نگاهی به بهترین کاتالوگ های انجام شده در سالهای اخیر، کاملا متوجه خواهید شد که تایپوگرافی و استفاده ی درست از فونت ها تا چه حد اهمیت دارد. ترکیب مناسب فونت با سایزهای بزرگ روی جلد کاتالوگ و بروشور برای نشان دادن پیام اصلی برند میباشد که اگر هوشمندانه و با دقت نظر کامل انجام شود، می تواند خروجی و بازخورد خوبی را به همراه داشته باشد.

استفاده از رنگ های درخشان در طراحی کاتالوگ

همان طور که در مطالب قبل اشاره کردیم، روانشناسی رنگ در تبلیغات یکی از مهم ترین واردی است که هر طراح گرافیک باید از آن آگاهی داشته باشد و با توجه به هدف، مخاطبان اصلی، نوع فعالیت و فرهنگ و جامعه ای که قصد تبلیغات در آن را دارد، انتخاب های آگاهانه ای داشته باشد. در طراحی کاتالوگ های انجام شده در سالهای اخیر، مخصوصا 2022 از رمگ های درخشان و روشن به وفور استفاده شده است.

اجتناب از شبکه بندی طرح کلی کاتالوگ و بروشور

طراحان بروشور و کاتالوگ همیشه به دنبال زیر پا گذاشتن قوانین هستند و اگر قصد دارید یکی از طراحان برتر در این زمینه باشید، سعی کنید از شبکه بندی که بیشتر در طراحی لوگو کاربرد دارد، دوری کنید. داشتن این آزادی عمل به طراحان گرافیک فرصت میدهد تا طرح های منحصر به فرد و بی نظیری را در برای کاتالوگ و بروشور خلق کنند و گام بزرگی در موفقیت آنها خواهد بود.

استفاده از اشکال هندسی مختلف در طراحی بروشور و کاتالوگ

همان طور که قبلا در مطلب روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو اشاره کردیم، یک طراح گرافیک با تجربه هیچکدام از اشکال هندسی و المان های روی طرح را به صورت تصادفی انتخاب نمی کند و قطعا برای انتخاب آنها دلایل مهمی دارد. در طراحی کاتالوگ های انجام شده برای بسیاری از برندهای برتر، برخلاف کاتالوگ های معمول که مستطیل و مربع می باشند، طرح های مثل و ایره ای نیز به چشم میخورد که به شدت مورد توجه قرار گرفته اند. اگر در آینده طراحی کاتالوگ و بروشور به شکل هشت ضلعی و شش ضلعی مشاهده کردید اصلا تعجب نکنید چون طرح های غیر معمول در آینده کاربرد زیادی خواهند داشت.

استفاده از تصاویر در طراحی بروشور

در هر نوع طراحی تبلیغاتی، عکس و تصاویر اهمیت خاصی داشته اند و در هیچ دوره ای نبوده است که نقش آنها کمرنگ شود. در سالهای اخیر عکاسی صعنتی و عکاسی تبلیغاتی به کار فته روی کاتالوگ و بروشور و پوسترهای تبلیغاتی نقش پر رنگ تری پیدا کرده اند و می توانند در جذب مخاطب بیشتر تاثیر گذار باشند.

کاتالوگ و بروشورهای مینیمالیست

فارغ از تمامی اصول طراحی کاتالوگ، یکی از پرطرفدارترین گرایش ها در طراحی که در بسیاری از حوزه ا شاهد آن هستیم، طراحی مینیمال می باشد که طرفداران زیادی دارد. از عکاسی گرفته تا طراحی کاتالوگ و طراحی بسته بندی، هر یک با طراحی های ساده و جذاب مینیمال چهره ی جدیدی به خود گرفته اند. در این نوع طراحی بیشتر تاکید بر سادگی همراه با معناگرایی میباشد و نباید با طراحی غیرحرفه ای اشتباه گرفته شود.

طراحی بروشور و کاتالوگ سه بعدی

اغلب طراحی های انجام شده برای کاتالوگ و بروشور به صورت دو بعدی هستند، اما طراحی های سه بعدی کم کم در دنیای کاتالوگ و بروشور قدم می گذارند و براحتی می توانند احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند. استفاده از رنگ های جذاب در کنار طرح های سه بعدی گام بزرگی در موفقیت طراحان گرافیک در حوزه ی طراحی کاتالوگ  و بروشور خواهد بود.

استفاده از هنر خط در طراحی کاتالوگ و بروشور

اگر دقت کرده باشید، در چند سال اخیر برای طراحی آیکن ها از هنر خط استفاده میشود و انتظار می رود که در سالهای آینده این هنر جایگاه مهم تری در طراحی سایر عناصر تبلیغاتی پیدا کند و مخصوصا در بروشور و کاتالوگ به خوبی ظاهر شود.

طراحی کاتالوگ و بروشور ظریف گرافیک

تیم طراحی کاتالوگ و بروشور ظریف گرافیک، با تلفیق دانش و هنر و پیش رفتن با گرایش های روز دنیا، در کنار شماست تا شما را در رسیدن به جایگاه مطلوب و معرفی نام برندتان همراهی کند. نمونه کارهای طراحی کاتالوگ و بروشور ما را می توانید از منوی نمونه کارها مشاهده کنید. برای مشاوره و سفارش انواع کارهای تبلیغاتی و طراحی گرافیک می توانید از منوی تماس با ما استفاده نمایید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288