مجوزها

حقایق جالب دنیای گرافیک که احتمالا نمی‌دانستید!

  • اشتراک گذاری:
11 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4998 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی گرافیک دنیای پیچیده ای دارد و از صبح که از خانه بیرون می روید، در مسیر رسیدن به محل کار، زمان تماشای فیلم، گشت و گذار و جستجو در سایت های اینترنتی و حتی در زمان استراحت و در طول سفر همیشه همراه شماست. با توجه به گستردگی حوزه های مرتبط با طراحی گرافیک و تاریخچه ی بسیار طولانی از این هنر تبلیغاتی و زیبایی، تصمیم داریم در این مطلب حقایقی جالب درباره ی طراحی گرافیک را مرور کنیم. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی گرافیک ظریف گرافیک

مصر؛ اولین طراحی لوگو در دنیا

برخلاف طراحی لوگو که امروزه برای معرفی برندها استفاده میشود، در قرن 13 میلادی، مصری ها برای اولین بار برای معرفی و دادن هویت به حیوانات خانگی خود از طرح های منحصر به فرد استفاده کردند. با گذشت زمان کاربرد و نوع طراحی لوگو دچار تغییر و تحول شد و امروزه انواع مختلف لوگو در صنایع و کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

طراحی لوگو ظریف گرافیک

طراحی لوگو برند معروف نایک توسط یک دانشجو

با کمی جستجوی اینترنتی کاملا متوجه خواهید شد که برخی از برندها در طراحی لوگو موفق تر عمل کرده اند و برای پی بردن به این موضوع، پیشنهاد می کنیم مطلب معرفی معنا و مفهوم برندهای معروف دنیا را که قبلا در این مجله گرافیک ظریف گرافیک قرار داده ایم مطالعه کنید. طراحی لوگوی برند نایک از شهرت بسیار زیادی برخوردار بوده و طراحی آن جنجال زیادی را به همراه داشت. در سال 1971 طراحی لوگوی نایک را یکی از دانشجویان دختر در حوزه ی طراحی گرافیک انجام داد و تا امروز این لوگو به رسمیت شناخته شده است. این موفقیت نشان می دهد که داشتن کارهای قوی در روزمه ی کاری و تحصیلی به سن ارتباط ندارد!!

طراحی لوگوی نایک

معرفی فونت Helvetica در سال 1950

طراحی گرافیک تا حد زیادی با فونت در ارتباط می باشد و برای مثال می توان میزان اهمیت آن را در طراحی لوگو براحتی احساس کنید. فونت Helvetica یکی از معروف ترین فونت ها در دنیای طراحی گرافیک می باشد که در قرن بیستم (سال 1950) توسط max Miedinger طراحی و معرفی گردید. از بهترین ویژگی های این فونت، سادگی، درخشندگی و داشتن چهره و ظاهر مدرن بود و به همین خاطر به شدت توسط طراحان گرافیک مورد استقبال قرار گرفت.

طراحی گرافیک

فونت Comic Sans؛ منفورترین فونت

با توجه به نظر اکثر طراحان گرافیک در اقصی نقاط دنیا، فونت comic sans یکی از منفورترین فونت ها شناخته شد که مورد استقبال واقع نشد و خیلی زود با فونت papyrus ترکیب شد. برخی معتقدند که این یک رویداد تاریخی و بزرگ در دنیای طراحی گرفیک محسوب میشود.

طراحی گرافیک حرفه ای

انتشار اولین نسخه از فتوشاپ در سال 1990

طراحی گرافیک بدون محصولات خانواده ادوبی بدون شک کار سختی را پیش رو خواهد داشت و نمی توان از اهمیت بالای فتوشاپ در طراحی لوگو، طراحی بسته بندی و بسیاری از عناصر دیگر دنیای گرافیک چشم پوشی کرد. ا.لین نسخه از فتوشاپ برای اولین بار در فوریه 1990 منتشر شد. البته این نرم افزار در سال 1988 توسط برادران آمریکایی به نام توماس و جان نولز طراحی و ساخته شد.

انتشار اولین نسخه فتوشاپ

تولد طراحی گرافیک در سال 1922

طراحی گرافیک یا Graphic Designer را بارها و بارها شنیده اید، اما آیا تابحال به این فکر کرده اید که این واژه و اصطلاح از کجا آمده است؟ ویلیام ادیسون دوینگنز که یکی از طراحان کتاب نام آشنا می باشد، در سال 1922 برای تحت پوشش قرار دادن تمام حوزه های کار طراحی از این اصطلاح استفاده کرد.

graphic designer

اولین موزه هنرهای مدرن 1932

موزه ی هنرهای مدرن یکی از بهترین مکان ها برای نمایش آثار مطرح دنیای طراحی گرافیک می باشد و در اغلب کشورها این موزه ها در دسترس هستند. برای اولین بار در سال 1932 موزه ی هنرهای مدرن با تفلیق گرافیک و معماری افتتاح شد.

طراحی لوگو حرفه ای ظریف گرافیک

استفاده از واتر مارک در 1282

کپی رایت و حفظ مالکیت اثر یکی از چالش برانگیزترین مسائل در طراحی گرافیک می باشد و مشکلات زیادی را تا امروز برای طراحان بوجود آورده است. در سال 1282 برای اولین بار به منظور جلوگیری از تقلب استفاده شد و تا امروز کاربرد آن را براحتی احساس می کنیم.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288