مجوزها

طراحی اختصاصی بسته بندی مواد شوینده

  • اشتراک گذاری:
5 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2576 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

از آنجا که بسته بندی در قالب های مختلف صورت می گیرد، می توان تعاریف مختلفی برای توصیف آن بکار برد. اما بهترین و جامع ترین تعریف، ایجاد شرایط بهینه برای حمل، توزیع، انبار و فروش محصول تا زمان خرید مشتری است. بسته بندی باید از نظر بهداشتی و رعایت اصول طراحی، امن بوده و کالا را در همه مراحل صحیح و سالم حفظ نماید.

بسته بندی مواد شوینده

طراحی بسته بندی انواع شوینده

بسته بندی شوینده شامل: شوینده های بهداشتی انسانی، شوینده های ساختمان، شوینده های لباس و شوینده های سطوح است. هر یک باید قالب، رنگ، جنسیت مخاطب، نوع فرهنگ جامعه و فونت های مناسب خود را داشته باشند.
 

  1. طراحی بسته بندی شوینده های بهداشتی انسانی

در این نوع باید به جنسیت مخاطب، فرهنگ جامعه، علایق افراد، سن مخاطب و نوع شوینده بسیار دقت نمود. طراحی بسته بندی شوینده به چهار قسمت: شوینده های بهداشتی مخصوص بانوان، شوینده های بهداشتی آقایان، شوینده های بهداشتی کودکان و شوینده های بهداشتی نوجوانان تقسیم می گردد.
 

  • بسته بندی شوینده های بهداشتی بانوان

در طراحی محصولاتی که مرتبط به بانوان است باید رنگ های ملیح، جوان و انرژیک استفاده نمایید. رنگ هایی همچون نارنجی، بنفش، سفید، طلایی، قرمز و زرد بهترین گزینه ها می توانند باشند. طراحی لیبل، طراحی تگ و هرآنچه مرتبط به محصول است باید از هویت بصری مشترک پیروی کنند. گاهی می توان با استفاده از هاله ای از طرح یک زن به کاربرد آن برای بانوان بهتر اشاره کرد. شوینده های بهداشتی بانوان از قبیل: صابون، شامپو مخصوص موهای رنگ شده، ژل شستشوی بدن، ژل دوش، اسکراب ها و غیره هستند. فونت هایی که در این شوینده ها استفاده می شوند باید منعطف، طراحی شده و نازک باشد. استفاده از فونت ها و نوشته های درهم توصیه نمی شود.
 

  • بسته بندی شوینده های بهداشتی آقایان

زمانی که مخاطب آقایان هستند، در ذهن یک طراح خوب ابتدا رنگ های تیره و زمخت تداعی می شود. رنگ های مشکی، قهوه های تیره، سورمه ای، خاکستری و قرمز از جمله رنگ هایی هستند که در طراحی بسته بندی محصولات آقایان بکار می روند. رنگ های تیره نشان قدرت، استواری و اطمینان است. فونت هایی که در این بسته بندی ها استفاده می شود اغلب بولد، درشت و خوانا هستند. برای بسته بندی محصولات ویژه آقایان، ظرافت هایی که در بسته بندی شوینده های بهداشتی بانوان بکار می رود نیاز نیست، چون استایل، سبک طراحی، نوع مخاطب و جنسیت متفاوت است.

طراحی حرفه ای بسته بندی در مشهد

  • بسته بندی شوینده های بهداشتی کودکان

اگر دقت کرده باشید گاهی کودکان از مراحل شستشو، حمام و نظافت بیزارند و برای نظافت، صدای دلخراش و ممانعت آن ها برای شستشو غیر قابل تحمل است. در بسته بندی شوینده های کودکان، از طراحی های فانتزی، سرگرم کننده، عروسکی و طراحی هایی در قالب بازی استفاده نمایید، تا در حین نظافت و شستشو فکر و ذهنشان بیشتر متوجه شکل شوینده باشد تا عمل شستشو، با اینکار باری از دوش مادران زحمتکش نیز برداشته اید. رنگ های متنوع بکار ببرید و طرح و قالب خاصی را در نظر نگیرید، می توان بدون محدودیت طراحی کرد. رنگ هایی مانند قرمز، آبی، سبز، زرد، صورتی، بنفش و همه رنگ های زنده و کودکانه می توانند کاربرد داشته باشند. فونت های فانتزی، طراحی های دودل، مارک و آرم های کودکانه و شاد می توانند کمک شایانی به موفقیت یک طرح منجر شوند. جهت آشنایی بیشتر با طراحی خلاقانه مقاله طراحی بسته بندی خلاقانه و ایده آل را توصیه می کنیم.
 

  • بسته بندی شوینده مخصوص نوجوانان

شوینده هایی خاص با کاربردهای دوره ای، خصوصا در سن بلوغ نوجوانان کاربرد فراوان دارند. صابون های ضد جوش، ماسک های ضد جوش، ژل های ضد جوش و سایر شوینده هایی که مخصوص دوران نوجوانی است، شامل این محصولات می شوند. تکاپو و انرژی از خصیصه های بارز نوجوانان است که باید در رنگِ طراحی بسته بندی محصولات مخصوص نوجوانان استفاده شود. فونت های فانتزی و بولد کاربری تر خواهند بود اگر ساده به کار روند. طریقه مصرف و استاندارد استفاده از هر شوینده مهم است که در روی آن قید شوند، چرا که استفاده نا آگاهانه و سرخود باعث ایجاد آسیب ها خواهد شد.
 

  1. طراحی بسته بندی شوینده های ساختمان

شوینده های ساختمان شامل: شوینده های ظروف، سفید کننده ها، جرم گیرها، ضد عفونی کننده ها، شیشه شوها، لوله باز کن ها و لکه بر ها هستند. همه این محصولات در نظافت منزل کاربرد دارند، پس نکته ای که در طراحی آن باید حائز اهمیت باشد؛ بکاربردن تصویری از آن بخش که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد ضروریست. به طور مثال اگر شیشه شو است، تصویر پنجره بکار رود، اگر مخصوص ظروف است، تصویر ظرف، اگر حمام و سرامیک است تصویر وان و سایر موارد مرتبط را می توان قرار داد. برای بسته بندی شوینده های بهداشتی ساختمانی بیشتر از رنگ های سفید، زرد، آبی و بنفش استفاده نمایید. در مواقع خاص می توان از رنگ سازمانی و برند مورد نظر در بسته بندی استفاده نمود. در همه موارد دستور مصرف، شرایط مصرف، در چه برحه زمانی محصول باید استفاده شود، حتما نوشته شود. در استفاده از بعضی شوینده ها استفاده از دستکش ضروری است، این نکته را حتما بولد و خوانا قید نمایید.
 

  1. طراحی بسته بندی شوینده های لباس و پارچه

رنگ بسته بندی شوینده های لباس و پارچه باید طوری بکار برده شوند که حس تمیزی، پاکی و لطافت را به راحتی مخاطب خود برسانند. رنگ هایی مانند: سفید، توسی، صورتی، زرد بصورت درخشان کاربردهایی خاص و پرطرفدار را دارد. پودر های لباسشویی، نرم کننده ها، لکه برها و سایر شوینده ها در این دایره قرار می گیرند. نکات و توصیه های لازم جهات چگونگی استفاده از شوینده و میزان استفاده از آن ها را حتما قید نمایید.
 

  1. طراحی بسته بندی شوینده های سطوح

شوینده هایی که برای سطوحی مانند متریال چوبی، فلزی، پلاستیکی و سایر متریال ها استفاده می گردد طراحی های خاص خود را می طلبند. در بسته بندی شوینده های چوبی از رنگ های قهوه ای و حتی چوبی می توان استفاده نمود، همینطور همین دستور را برای فلزات و سایر سطوح می توان بکار برد. آنچه مهم است قدرت تشخیص یک طراح حرفه ای است که بداند با مشاهده هر محصول، قرار است مخاطب چه حسی را داشته باشد و واکنشی مثبت جهت خرید نشان دهد.

طراحی بسته بندی شوینده در مشهد

سخن آخر

طراحان حرفه ای به خوبی می دانند برای هر سبک، سن، جنس و نوع کاربرد محصول، چه نوع طراحی را ارائه نمایند. آنچه که میان همه ی محصولات قابل مشاهده است؛ استفاده و کاربرد مناسب و درست رنگ ها، فونت ها و اشکال است. اگر نتوانید بخوبی مخاطب خود را بشناسید هیچگاه به علایق او دست پیدا نخواهید کرد. نکته بعدی طریقه مصرف یک محصول بسیار اهمیت دارد که باید در کادری مشخص مراحل استفاده و یا نکات دستوری برای مصرف آورده شوند. شما به عنوان خریدار در وحله اول با دیدن یک کالا به دنبال طریقه مصرف آن هستید و یا میزان استفاده از آن را، دوست دارید با مشاهده و مطالعه روی بسته متوجه شوید. پس تا می توانید همه نکات وابسته به یک محصول را شفاف و واضح به مشتری روی بسته بندی ارائه نمایید. طراحی بسته بندی ظریف گرافیک در پی سال ها تجربه با هنرو خلاقیت به این درک رسیده است تا نیاز جامعه را بشناسد و همسو با علایق مشتریان، جامعه و فرهنگ های مختلف پیش رود.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288