مجوزها

چرا طراحی بسته بندی محصولمان را به ظریف گرافیک بسپاریم؟

  • اشتراک گذاری:
18 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1362 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

در گذشته های نه چندان دور بیشتر بسته بندی های محصولات به صورت یک جعبه ساده بود که در صورت نیاز تنها یک لیبل بر روی آن حک می شد ، اما امروزه با توجه به گسترش بازار فروش بیشتر افراد سعی می کنند که برتری نسبت به رقیب های خود داشته باشند یکی از نکات مهمی که برای پیشبرد این هدف استفاده می شود طراحی بسته بندی های زیبا می باشد . همچنین بیشتر تولید کنندگان می خواهند از طریق بسته بندی که انجام می دهند هدف خود را از تولید محصول مورد نظر به مخاطب خود برسانند. حال برای این که بتوان در امر طراحی بسته بندی محصولات موفق بود باید از طراحان خبره استفاده شود، ظریف کرافیک یکی از تیم های طراحی موفق در زمینه تولید و طراحی بسته بندی های با کیفیت با توجه به نیاز و سلیقه افراد می باشد.

طراحی بسته بندی جذاب و خلاقانه در مشهد

قابلیت استفاده مجدد

یکی از نکات کلیدی و مهم که میتوان در زمان طراحی بسته بندی به آن توجه کنید این است که بسته بندی را به گونه ای طراحی و انتخاب کنید که مشتری بتواند از آن استفاده مجدد کند. با این روش شما علاوه بر احترام گذاشتن به محیط زیست و مسئله صرفه جویی می توانید به صورت غیر مستقیم برای محصول خود تا زمانی که از آن بسته بندی استفاده می شود تبلیغ کنید.به عنوان مثال می توانید برای یک محصول مخصوص کودکان مانند بستنی، از بسته بندی توپ استفاده کنید با این بسته بندی کودک بعد از خوردن یک بستنی خوشمزه صاحب یک توپ می شود و می تواند با آن بازی کند، قطعا در خرید بعدی کودک نیز ترغیب می شود که همان بستنی را خریداری کند. در بزرگسالان نیز این حس که بتوانند با یک خرید دو نشان را مورد هدف خود قرار دهند نیز وجود دارد.
 

طراحی با توجه به محصول

یک طراح حرفه ای در تیم ظریف گرافیک هنگام طراحی بسته بندی به این نکته توجه می کند که بسته بندی را به گونه ای طراحی کند که متناسب با محصول باشد، به بیان دیگر بتوان رابطه ای بین بسته بندی با محصول برقرار کرد.منظور از ایجاد ارتباط این است که اگر شما برای یک شیشه سس از ظرفهای پلاستیکی با ضلع های زیاد استفاده کنید در زمان استفاده قطعا مشتری با مشکل مواجه می شود، در همین راستا بیشتر ظرفهای سس به صورت وارونه طراحی می شوند که استفاده آنها راحت تر باشد.
 

بسته بندی با توجه به مناسبت ها

یکی از نکاتی که می توانید در طراحی بسته بندی ها توجه کنید این است که در هر ایام از یک بسته بندی استفاده کنید به عنوان مثال اگر در نزدیکی جشن هالووین هستید می توانید از نمادهای موجود در هالووین استفاده نمایید.
 

بسته بندی با توجه به شکستن قوانین

اگر افراد همیشه بخواهند از یک روند و قانون استفاده کنند بعد از مدتی تمام بسته بندی ها در یک راستا قرار می گیرند. به همین دلیل اگر می خواهید همیشه حس نو و تازگی به مصرف کننده خود القا کنید می توانید از یک سری از قوانین بسته بندی سرپیچی کنید. منظور از سرپیچی قوانین این نیست که شما در مسیر اشتباه قرار بگیرید مثلا این یک قانون است که برای بسته بندی کفش از جعبه و برای بسته بندی خمیر دندان از تیوپ استفاده شود. اگر می خواهید از قانون بسته بندی سرپیچی کنید سعی کنید همیشه بسته بندی را با توجه به شرایط محصول طراحی کنید تا موفق شوید.
 

سادگی

در نکات مهم و کلیدی در طراحی بسته بندی باید بدانید که اگر می خواهید در بسته بندی خود از طرح های جدید و خلاقانه استفاده کنید، طرح های پیچیده بسته بندی شما را نامفهوم می کند اما همیشه یک بسته بندی ساده کار  را تمیز نشان می دهد . دقت داشته باشید شما می توانید در کنار توضیحات ضروری یک بسته بندی ساده داشته باشید و نیاز به طرح های پیچیده و شلوغ ندارید، تنها باید از یک طراحی خبره در طراحی بسته بندی استفاده نمایید.
 

هماهنگ بودن با بازار فروش

معمولا سلیقه افراد در هر دوره ای متغیر است و باید به صورت منظم و روتین بسته بندی ها را به گونه ای که با بازار فروش هماهنگ است طراحی کنید. همیشه طراحان حرفه ای ظریف گرافیک تبلیغات جدید را زیر نظر دارند و سعی می کنند به روز باشند و از رقبای خود عقب نمانید . به روز بودن بسته بندی در بالا بردن فروش بسیار تاثیر گذار می باشد.
 

نیاز مصرف کننده

یکی از نکات مهم و تاثیر گذار در طراحی بسته بندی این است که شما خود را جای مصرف کننده بگذارید و انتظاری که مصرف کننده از بسته بندی دارد را در اولویت خود قرار دهید. مثلا یک مصرف کننده در زمانی که یک بیسکویت را خریداری می کند انتظار دارد تصویری که بر روی بسته بندی می باشد مشابه با همان محصول باشد. همچنین انتظار دیگری که وجود دارد این است که فرد بتواند اگر مقداری از بیسکوئیت را مصرف کرد مابقی آن را به راحتی داخل بسته بندی نگهداری کند، به همین دلیل باید قابلیت بسته بندی مجدد را به صورت موقت داشته باشد.
 

خلاقیت در بسته بندی

استفاده از بسته بندی های روتین و همیشگی گاهی خسته کننده می باشد به همین دلیل گاه لازم است از خلاقیت در بسته بندی ها استفاده کنید حال اگر در خلاقیت کمی مزاح بیفزایید اثربخشی را دو برابر می کنند. معمولا افرادی که می خواهند رابطه ای قوی بین خود و مشتریان  برقرار کنند در بسته بندی های از یک طرح جالب و متفاوت استفاده می کنند. یکی از نمونه هایی که از خلاقیت استفاده شده است نمونه زیر می باشد که بسته بندی چای کیسه ای را مانند تیشرت آویز به جالباسی طراحی کرده است این طرح علاوه بر زیبایی و خلاقیت، استفاده را برای مخاطب آسانتر کرده است.
 

طراحی بسته بندی اصولی و پر فروش با ظریف گرافیک

رقابت دوستانه بین محصول و بسته بندی

یک طراح حرفه ای به خوبی از اهمیت طراحی بسته بندی با خبر است و می داند که باید بسته بندی را به اندازه ای حرفه ای انجام دهد که با خود همان محصول رقابت کند، درست است خود همان محصول!! همیشه نباید برای موفقیت به رقابت بین رقیب ها توجه شود گاهی برای اینکه به موفقیت عظیم دست پیدا کنید بهتر است با خودتان رقابت داشته باشید. شما نمی توانید ادعا کنید که محصول و بسته بندی دو بخش جدا از هم می باشد.

به عنوان مثال تمام بسته بندی های کبریت ها مانند یکدیگر می باشد در این میان بعضی از بسته بندی ها دارای یک سری اشکال و یا بازی ها هستند که مشتری را تشویق می کند که به دلیل بسته بندی جذاب آن را خریداری کند حال باید کبریت خریداری شده نیز دارای کیفیت خوبی باشد که مصرف کننده از خرید خود راضی باشد.
 

حمل آسان محصول

حمل آسان از ویژگی های اصلی در طراحی بسته بندی می باشد. شما نیازی نیست برای اینکه این قانون بسته بندی را به خوبی اجرا کنید طراحی خاصی را انجام دهید می توانید تنها با یک دسته بر روی محصول حمل آن را آسان کنید.

با رعایت این نکات میشه بسته بندی خلاقانه و ایده آل داشت
 

استفاده از رنگ ها

شما می توانید با انتخاب بهترین رنگ ها از معجزه تاثیر رنگ ها بر فروش بیشتر محصول استفاده کنید. همیشه سعی کنید زمان زیادی را برای انتخاب رنگ محصول خود بگذارید و قوانینی که در این راستا هستند مثلا رنگ های شاد و زنده و همچنین زیبا و جذاب استفاده کنید. این مشخصات باعث می شود که طرح و برند شما خوانا باشد.
 

مشخص بودن محصول

یکی از قوانینی که می توانید برای طراحی بسته بندی از آن استفاده کنید این است که بسته بندی را به صورتی انتخاب نمایید که قسمتی از محصول یا تمام آن قابل مشاهده باشد بیشتر این موارد در بسته بندی های خلاقانه دیده می شود. به عنوان مثال شما می توانید برای نشان دادن رنگ های لوازم آرایشی مانند رژ یا رژ گونه قسمتی از بسته بندی را به گونه ای انتخاب کنید که رنگ آن دیده شود.
 

اولویت قرار دادن وظیفه

شما می توانید از تمامی مواردی که تا اینجا گفته ایم برای بالا بردن میزان فروش خود در طراحی بسته بندی استفاده کنید اما باید بدانید که وظیفه و اولویت ظریف گرافیک به عنوان یک طراح بسته بندی یا تولید کننده این است که بسته بندی را به صورتی طراحی کنیم که از محصول شما حفاظت کند. به عنوان مثال شما باید برای بسته بندی مواد خوراکی از بسته بندی هایی استفاده کنید که هوا به داخل آن نرود و باعث فاسد شدن مواد نشود، یا اینکه بسته بندی به اندازه ای استحکام داشته باشد که به محصول آسیبی وارد نشود.
 

آینده نگری 

اگر شما ابتدای کار هستید باید برای کار خود آینده نگری داشته باشید، دلیل این نکته مهم این است که شما زمانی که مشتری خود را جذب کرده اید سخت است که بخواهید از ابتدا دوباره بسته بندی جدید را طراحی کنید به همین دلیل باید در زمان طراحی بسته بندی اولیه طرح هایی برای آینده نیز داشته باشید.

طراحی لیبل بسته بندی در مشهد

تاثیر بسته بندی در بازار فروش محصول

اوایل زمانی که می خواستند محصول خود را بسته بندی کنند از پاکت یا جعبه های ساده استفاده می کردند و تنها یک لیبل کوچک برای اینکه نام محصول مشخص شود روی آن حک میشد اما امروزه با توجه به پیشرفت علم در همه زمینه ها به خصوص مسائل فروش و بازاریابی اهمیت تاثیر بسته بندی بر بازار فروش محصول بر هیچ کسی پوشیده نیست، به همین دلیل یکی از عناصر اصلی و تاثیر گذار در فروش محصولات به حساب می آید. بیشتر کارشناسان فروش معتقدند که یک بسته بندی خلاق و جذاب می تواند بهترین تبلیغ برای یک محصول باشد. در ادامه به تاثیراتی که بسته بندی در فروش محصولات دارد اشاره کرده ایم :
 

  • یکی از تاثیرات بسته بندی این است که شما می توانید اطلاعات کاملی در مورد محصول خود به مصرف کننده بدهید . زمانی است که یک محصول جدید می خواهید تولید کنید و مخاطب شما از نحوه استفاده آن هیچ اطلاعی ندارد و شما به عنوان یک تولید کننده وظیفه دارید نحوه مصرف آن را به صورت واضح و کامل برای مصرف کننده توضیح دهید به همین دلیل باید از بسته بندی استفاده کنید.
     

  • یکی از تاثیرات بسته بندی در فروش محصولات زمانی است که شما از طرح های خلاقانه در بسته بندی محصولات استفاده می کنید. این نکته را در نظر بگیرید که شما یک محصول را در سالهای متوالی با یک بسته بندی عرضه می کنید در این صورت دیگر برای مصرف کننده جذابیتی ندارید ، حال اگر شما محصول خود را با یک بسته بندی خلاقانه در اختیار مشتری بگذارید او را تشویق می کنید که محصول شما را با بسته بندی جدید خریداری کند.
     

  • یکی از مهم ترین نکات در تاثیر بسته بندی بر فروش این است که شما طرحی برای بسته بندی انتخاب کنید که مصرف کننده بتواند استفاده مجدد از آن را داشته باشد. به عنوان مثال بسیاری از شیشه های سس به صورتی طراحی می شوند که شما بتوانید بعد از اتمام محصول دوباره از آن استفاده کنید.
     

  • یکی از نکاتی که در طراحی بسته بندی بسیار تاثیر گذار می باشد این است که از یک قالب و فرمت برای بسته بندی خود استفاده کنید، با این روش شما می توانید تا مدت ها در ذهن مشتریان خود بمانید. عنوان مثال می توان به بیسکویت های مادر و ساقه طلایی اشاره کرد که سال ها است که با یک بسته بندی خاص محصولات خود را عرضه می کنند و به دلیل مشتریان همیشگی حتی بسیاری از رقبا از طرح های آنها برای فریب دادن مشتریان استفاده می کنند .
     

  • برای تاثیر بسته بندی بر روی فروش می توان به نحوه بسته بندی نیز اشاره کرد به عنوان مثال اگر تمامی رقبای شما از یک بسته بندی برای محصول استفاده می کنند شما برای موفقیتتان می توانید بسته بندی را با طرحی جدید طراحی کنید.
     

طراحی بسته بندی پر فروش در مشهد

طراحی بسته بندی در ظریف گرافیک

در زمان طراحی بسته بندی در ظریف گرافیک سعی می شود به نکات اصلی که شامل قابلیت استفاده مجدد، طراحی متناسب با محصول ، هماهنگ بودن با بازار فروش، طراحی با توجه به محصول، سادگی، نیاز مصرف کننده ، اولویت قرار دادن وظیفه ، آینده نگری و غیره توجه می شود. همچنین شاهد تاثیر بسته بندی بر روی فروش محصولات خود باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288