مجوزها

در استفاده از مالتی مدیا این نکات رو در طراحی سایت رعایت کنین

  • اشتراک گذاری:
15 خرداد 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1421 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی وب سایت مدرن تغییرات زیادی پیدا کرده و ویژگی های زیادی به اون اضافه شده تا بتونه تجربه ی کاربری یا UX را ارتقا ببخشه. یکی از دلایلی که باعث شده طراحی سایت دچار تغییر و تحول بشه، استفاده از ویدئو و مالتی مدیا هست. برای اینکه مالتی مدیا روی سایت بتونه به خوبی در ذهن مخاطب تاثیر داشته باشه و روی سیستم عامل های مختلف به خوبی نمایش داده بشه، حتی فونت و رنگ به کار رفته در طراحی سایت باید کاملا هوشمندانه انتخاب بشن. در ادامه قصد داریم بگیم که برای جذاب بودن مالتی مدیا روی سایت، طراحی وب سایت چه ویژگی هایی باید داشته باشه. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی وب سایت ظریف گرافیک

واکنشگرا بودن رو در طراحی سایت باید مدنظر قرار داد

تا چند سال قبل، برای ورود به سایت های مختلف، اغلب افراد از کامپیوتر استفاده میکردن، اما در دنیای امروز که تلفن همراه بخش مهمی از زندگی شده، جای کامپیوترها رو گرفته و مرور کردن سایت ها با این دستگاه جذاب انجام میشه. یکی از مسایلی که در طراحی سایت باید به خوبی رعایت بشه، نمایش سایت در صفحات کوچک تلفن همراه هست. به عبارت دیگه، طراحی وب سایت باید کاملا واکنشگرا یا RESPONSIVE باشه. یکی دیگه از مسائلی که در طراحی سایت برای تلفن همراه اهمیت زیادی داره، ایجاد صفحات شتاب دهنده ی موبایل  یا AMP هست. AMP یک استاندارد کد گذاری مجازی هست و برای بارگذاری سریع صفحات وب، اسکریپت ها رو به صورت موازی اجرا میکنه. در نتیجه برای بارگیری یا اصطلاحا load شدن سریع صفحات، باید در طراحی سایت استفاده از AMP رو به کار بگیرین.

طراحی وب سایت

تغییر در استفاده از طرح بندی شبکه ای در طراحی سایت

تا کنون طراحان سایت از طرح بندی شبکه ای برای سازماندهی عناصر مختلف طراحی صفحات سایت استفاده می کردن. این طرح بندی باعث میشه تا مرور صفحات سایت خیلی راحت بشه. اما واقعیت اینه که در حال حاضر نیاز هست تا در طراحی سایت، استفاده از این طرح بندی دچار تغییر بشه و از شبکه ی CSS که گزینه های بیشتری برای طراحان داره استفاده کنن. طراحان وب سایت از طراحی سایت با شبکه های نامنظم و فضای خنثی استفاده میکنن تا استایل جدیدی رو به طراحی وب سایت مدرن بدن.

طراحی سایت

در طراحی سایت از رنگ های روشن و فونت های بزرگ استفاده کنین

با توجه به اینکه دستگاه های تلفن همراه روز به روز بیشتر مورد استقبال قرار میگیرن، در نتیجه طراحی سایت باید با فونت های بزرگ و رنگ های روشن انجام بشه تا در ذهن بیننده جلب نظر کنه و کاربر راحت تر بتونه محتوای سایت رو استفاده کنه. با توجه به اینکه استفاده از فونت های بزرگ و رنگ های جذاب، تاثیری در سرعت بارگذاری صفحات سایت نداره، به همین خاطر در طراحی سایت به جای استفاده از دکمه های بزرگ یا تصاویر قابل کلیک، از عبارات تایپی استفاده میشه.

طراحی وب سایت

در طراحی سایت، استفاده ی از ویدئو رو فراموش نکنین

درسته که تولید محتوای متنی هنوز اهمیت زیادی داره، اما قرار گرفتن ویدئو روی سایت میتونه تا حد زیادی توجه مخاطبان رو جلب کنه. استفاده از مالتی مدیا میتونه به طراح سایت کمک کنه تا سایت های جذاب و منحصر به فردی رو طراحی کنه و بیشتر مورد اقبال قرار بگیرن.

طراحی

هوش مصنوعی رو در طراحی سایت دخیل کنین

امروزه کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در طراحی سایت نقش بسیار مهمی پیدا کرده و به طور گسترده استفاده میشه. با توجه به اینکه هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی در درک خواسته های مخاطبان داره، به همین خاطر در طراحی سایت باید هوش مصنوعی رو قرار داد.

طراح وب سایت

از گرافیک برداری در طراحی سایت استفاده کنین

در حال حاضر از فرمت های مختلفی مانند PNG، GIF و JPG استفاده میشه و هر کدوم مزایای زیادی دارن. اما استفاده از گرافیک برداری یا وکتورها در طراحی سایت به خاطر مقیاس پذیر بودنشون مسلما مزایای بیشتری داره. از مزیت های استفاده از وکتور و گرافیک برداری در طراحی سایت، عدم تاثیر اونها بر سرعت بارگذاری صفحات هست. بسیاری از طراحان سایت SVG رو به کار گرفتن تا مطمئن شوند که مالتی مدیا به خوبی برای تجربه ی کاربری یا   UX  فراهم شده.

مسلما نکات زیادی وجود دارن که طراح سایت باید برای به کار بردن مالتی مدیا در حین طراحی در نظر داشته باشه و بخش بزرگی از اونها با تجربه بدست میان. برای داشتن یک سایت کاملا حرفه ای و منحصر به فرد، کافیه نمونه کارهای طراحی سایت ظریف گرافیک رو مشاهده کنین و با راه های ارتباطی بخش تماس با ما، با تیم ظریف گرافیک در ارتباط باشین.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288