مجوزها

7 نکته ی کاربردی در طراحی تجربه کاربری برای طراحی اپلیکیشن

  • اشتراک گذاری:
26 خرداد 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1475 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی اپلیکیشن امروزه بخش جدایی ناپذیر در توسعه ی هر کسب و کار به شمار میاد و بهره مندی از اپلیکیشن کاربردی و کاربرپسند ارتباط مستقیم با موفقیت در کسب و کار داره. برای طراحی اپلیکیشن علاوه بر کاربردی بودن باید به کاربرپسند بودن و برقراری ارتباط به شیوه ی مطلوب توجه ویژه ای داشت و تمام اصول طراحی تجربه ی کاربری رو رعایت کرد. 7 نکته ی کاربردی که برای طراحی اپلیکیشن ایده آل، در طراحی تجربه کاربری باید رعایت شود رو در ادامه معرفی خواهیم نمود. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی اپلیکیشن ظریف گرافیک

واکنش گرا بودن در طراحی تجربه کاربری

تفاوتی نداره قصد داشته باشین طراحی سایت انجام بدین یا طراحی اپلیکیشن، در هر صورت باید به واکنش گرا بودن طراحی توجه ویژه داشته باشین. در تمام مراحل کار برای رسیدن به موفقیت در طراحی تجربه کاربری باید این مساله رو در ذهن داشته باشید که کاربران در حال حاضر اپلیکیشن ها رو روی دستگاه های تلفن همراه مختلف و یا تبلت نصب و استفاده میکنن. هر یک از دستگاه های تلفن همراه ویژگی های خاص خودشون رو دارن و سایز صفحات نمایش متفاوته. به همین خاطر یک طراح تجربه کاربری باید طراحی اپلیکیشن رو کاملا واکنش گرا انجام بده تا احساس رضایت رو در کاربر ایجاد کنه.

طراحی تجربه کاربری ظریف گرافیک

سادگی در طراحی تجربه کاربری

یه قانون معروف در طراحی تجربه کاربری وجود داره به نام KISS (keep It Simple Stupid)  و تمام طراحان به این امر کاملا واقف هستن و در تمام جوانب طراحی این نکته رو رعایت میکنن. برای طراحی اپلیکیشن هم باید این مساله رو در نظر داشت و از پیچیدگی های بی مورد خودداری کرد. البته سادگی در طراحی تجربه کاربری و طراحی اپلیکیشن نباید با حذف اصول و ضروریات طراحی باشه. یک فرد متخصص در طراحی تجربه کاربری باید بتونه به شیوه ای کاملا هوشمندانه، موارد غیرضروری رو حذف کنه و طراحی ایده آلی رو برای جلب رضایت کاربر ایجاد کنه.

طراحی تجربه کاربری

تست کاربر در طراحی تجربه کاربری

یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی اپلیکیشن یا طراحی سایت باید رعایت بشه تا بتونین در طراحی تجربه کاربری به موفقیت دست پیدا کنین، تست اپلیکیشن توسط کاربر هست. از آنجا که طراحی اپلیکیشن برای کاربر انجام میشه، در نتیجه هیچکس به اندازه ی مخاطب اصلی نمیتونه نقاط ضعف و قوت کار رو تشخیص بده و این میتونه در طراحی تجربه کاربری بسیار موثر باشه.

طراحی رابط کاربری

جلوه های بصری در طراحی تجربه کاربری

طراحی اپلیکیشن با متن و نوشته ی زیاد باعث خستگی زود هنگام کاربر میشه و احساس نارضایتی رو به همراه داره. یک طراح تجربه کاربری متخصص و حرفه ای باید بتونه از جلوه های بصری به شیوه ای درست در طراحی اپلیکیشن استفاده کنه تا طرح جذابی رو در خروجی ارائه بده.

آگاه بودن از نیازهای بازار در طراحی تجربه کاربری

بازایابی و آگاه بودن از نیازهای بازار و آنچه مخاطب بدنبال اون هست، در تمام کارها و صنایع نقش بسیار مهمی داره. از آنجا که در طراحی تجربه کاربری هدف دست یافتن به رضایت کاربران هست، در نتیجه باید با نیازهای بازار و خواسته های مخاطبان آشنا بود. تست و ارزیابی گام بزرگ و مهمی هست که در شناسایی خواسته های کاربران میتونه موثر باشه.

طراحی تجربه کاربری برای طراحی اپلیکیشن

پیروی از دستور العمل ها در طراحی تجربه کاربری

در طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری دستور العمل های خاصی وجود داره که برای طراحی اپلیکیشن باید رعایت بشه. یک طراح تجربه کاربری متخصص و حرفه ای باید به طور مداوم از دستورالعلمل های لازم که google play و  apple store برای اپلیکیشن ها ارائه میده آگاه باشه.

طراحی اپلیکیشن

داشتن دید درست به تکنولوژی های جدید در طراحی تجربه کاربری

دنیای امروز به سرعت در حال پیشرفته و تکنولوژی با سرعتی غیرقابل تصور هر روز داره تغییر میکنه. یک طراح تجربه کاربری باید بتونه گام به گام این پیشرفت جلو بره. طراحی اپلیکیشن باید به گونه ای انجام بشه که کاملا جدید و بروز و خلاقانه باشه تا بتونه رضایت کاربران رو به خودش جذب کنه.

دست یافتن به موفقیت در طراحی تجربه کاربری و داشتن اپلیکیشن کاملا بروز با ظاهری زیبا و کاربرپسند اتفاقی نیست و نیاز به تلفیق دانش، هنر و تجربه داره. ما در تیم طراحی تجربه کاربری ظریف گرافیک بهتون کمک میکنیم تا بهترین ها رو تجربه کنین و با ارائه ی طراحی اپلیکیشن کاملا متناسب با خواسته های مخاطبین تون، کسب و کار کاملا موفقی داشته باشین

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288