مجوزها

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی که بـاید بدانید

  • اشتراک گذاری:
1 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3344 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

شاید تا 20 سال قبل که هنوز تا این اندازه دسترسی به اینترنت آسان نبود، برای اغلب افراد جامعه چیزی بنام خرید اینترنتی و فروشگاه های اینترنتی معنای روشن و واضحی نداشت. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بسیار راحت به اینترنت در اکثر مناطق، خرید اینترنتی یکی از رایج ترین شیوه های خرید محسوب میشوند.  موفقیت در طراحی سایت فروشگاهی تنها آشنایی به اصول کدنویسی نبوده و باید و نبایدهایی دارد که یک طراح سایت متخصص و حرفه ای باید به آنها توجه ویژه داشته باشد. در ادامه قصد داریم تعدادی از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی را معرفی کنیم. با ظریف گرافیک همراه باشید.

بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی ظریف گرافیک

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با راه اندازی کسب و کار و خرید و فروش در دنیای واقعی در این است که مخاطبان سایت های فروشگاهی از فرهنگ های مختلفی هستند و هر یک خواسته و سلیقه ی خاصی دارد و باید به تمام آنها توجه داشت. به همین خاطر است که شروع کار با طراحی سایت فروشگاهی کمی سخت می باشد و باید هوشمندانه و کاملا آگاهانه قدم برداشت.
 

استفاده از تصاویر مناسب در طراحی سایت فروشگاهی

متن و توضیحات در مورد یک محصول تا زمانی که تصویر آن به نمایش گذاشته نشود نمی تواند مخاطب را برای خرید راهنمایی کند. هر چند استفاده از تصاویر مناسب و با کیفیت همیشه در طراحی سایت های مختلف دارای اهمیت خاصی می باشد، اما وقتی صحبت از خرید و فروش اینترنتی میشود، باید سایت را مانند ویترین و قفسه های فروشگاه دانست و اهمیت ویژه ای به این قسمت از کار طراحی سایت فروشگاهی داد.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

استفاده از رنگ بندی درست در طراحی سایت فروشگاهی

تصور دنیای بدون رنگ، حتی برای چند ثانیه غیر قابل تصور می باشد و روانشناسان رنگ را یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر احساسات مخاطب می دانند، به طوریکه یک طراح گرافیک یا طراح سایت، در انتخاب آن سلیقه ای عمل نمیکند. انتخاب رنگی که بتواند در مخاطب احساس رضایت و خرسندی ایجاد کند، یکی از مهم ترین کارهایی می باشد که باید در طراحی سایت فروشگاهی مد نظر قرار داد. پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع، مطلب تاثیر و روانشناسی رنگ در طراحی سایت را مطالعه کنید.
 

استفاده از کادر جستجو در طراحی سایت فروشگاهی

یکی از بارزترین ویژگی های انسان ها در عصر امروز، نداشتن صبر و حوصله برای جستجو و بدست آوردن اطلاعات می باشد. علاوه بر پشت سر گذاشتن جستجوهای زیاد و هدر دادن زمان در این راه، برای جلوگیری از سردرگمی مخاطب و رسیدن هر چه زودتر به مقصود و انتخاب کاملا آگاهانه، در طراحی سایت باید حتما از منو یا کادر جستجو استفاده نمود.

نمونه طراحی سایت ظریف گرافیک

قرار دادن راهنمای سایت در طراحی سایت فروشگاهی

در بین سایت های مختلفی که با یه جستجو و گشت و گذار ساده در دنیای مجازی روبرو میشیم، طراحی سایت فروشگاهی یکی از پیچیده ترین سایت ها بوده و بخاطر وجود صفحات زیاد براحتی مخاطب سر درگم میشود. در نتیجه باید قرار دادن راهنمای سایت را بخش مهمی از فرآیند طراحی سایت فروشگاهی دانست.
 

انتخاب فونت مناسب در طراحی سایت فروشگاهی

طرح های پیچیده و شلوغ باعث خستگی چشم شده و نه تنها باعث جذب کاربر نمیشود، بلکه مدت زمان ماندگاری در سایت را تا حد زیادی کاهش میدهد و این یک امتیاز منفی برای سایت محسوب میشود. از جمله عوامل مهم در حفظ سادگی، استفاده از فونت مناسب با تعداد کم در طراحی سایت فروشگاهی می باشد. تجربه نشان داده است که چه در طراحی سایت فروشگاهی و چه در سایر سایت ها بهتر است حداکثر 2 یا 3 فونت استفاده شود تا نتیجه و بازخورد قابل قبولی را کار شاهد باشید.

آموزش طراحی سایت حرفه ای

اهمیت دادن به نظرات کاربران در طراحی سایت فروشگاهی

فعال کردن بخش نظرات کاربران در طراحی سایت فروشگاهی نه تنها باعث میشود تا بتوانید از خواسته ها و سلایق مخاطبان اصلی مطلع شوید و سعی در برطرف کردن اشکالات احتمالی سایت نموده و با نظرات کاربران پیش بروید، بلکه در افزایش رتبه سایت و بهینه سازی بر اساس اصول سئو نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.
 

ساده بودن فرآیند خرید در طراحی سایت فروشگاهی

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم کاربران اینترنتی مانند قبل حوصله و صبر و تحمل برای انجام تمام مراحل خرید را ندارند و به همین خاطر به سمت سایت هایی جذب میشوند که فرآیند خرید ساده و قابل فهمی داشته باشند. طراحی سایت فروشگاهی یعنی آزمون و تست و خطا و پیش رفتن با خواسته های کاربران برای دست یافتن به موفقیت، در نتیجه باید سعی کنید تا فرآیند خرید تا حد امکان ساده و کوتاه باشد.

ساخت سایت فروشگاه اینترنتی

واکنش گرایی در طراحی سایت فروشگاهی

دسترسی به اینترنت و ورود به سایت و انجام دادن خرید تا چند سال قبل بیشتر با کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ انجام میشد و راه یافتن گوشی های تلفن همراه هوشمند و تبلت به زندگی انسان امروز، اکثر کارهای اینترنتی با دستگاه های تلفن همراه انجام شد. در نتیجه مساله ی واکنش گرایی سایت ها معرفی و هر روز بر اهمیت آن افزوده شد. با طراحی سایت فروشگاهی به صورت کاملا واکنش گرا مخاطب بدون دردسر و خیلی راحت می تواند با هر نوع دستگاه وارد فروشگاه شده و خرید اینترنتی انجام دهد. مزایای طراحی سایت واکنش گرا باعث شده تا در طراحی هر نوع سایت، به این ویژگی توجه ویژه شود. 

شرکت طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ظریف گرافیک

استفاده از اطلاعات مهم در قسمت بالای سایت فروشگاهی

تجربه نشان داده است که اولین بخشی که با ورود کاربران به سایت در تیررس آنها قرار میگیرد، هدر یا بالای صفحه ی سایت می باشد. افراد متخصص در طراحی سایت فروشگاهی کاملا از این موضوع آگاه هستند و اطلاعات مهم در مورد محصولات را در قسمت بالای صفحه قرار میدهند.
 

حفظ سادگی در طراحی سایت فروشگاهی

تفاوتی ندارد در حال طراحی سایت باشید یا طراحی لوگو، در هر صورت باید حفظ سادگی در کنار زیبایی را مد نظر داشته و به آن پایبند باشید. هر اندازه طراحی سایت فروشگاهی را بدور از پیچیدگی انجام دهید، به همان اندازه کاربر راحت تر با آن ارتباط برقرار نموده و احساس رضایت خواهد داشت.

نکات مهم طراحی رابط کاربری

کاهش سرعت بارگذاری سایت در طراحی سایت فروشگاهی

عوامل زیادی در کاهش سرعت بارگذاری و لود سایت تاثیر میگذارند و برای طراحی سایت فروشگاهی باید از همان مراحل ابتدایی کار و خرید هاست مناسب و رعایت اصول درست برنامه نویسی و تا آخرین گام ها به آن توجه داشت تا انتظار نتیجه ی مطلوب در سئو و افزایش رتبه سایت داشت.
 

طراحی سایت فروشگاهی در ظریف گرافیک

موفقیت در دنیای پر از رقابت امروز سخت اما دست یافتنی ست و باید بهترین ها را انتخاب کرد تا به بهترین ها دست یافت. تیم طراحی سایت ظریف گرافیک، با تلفیق دانش و تجربه میتواند یکی از بهترین ها برای دست یافتن به جایگاه برتر در کسب و کارتان باشد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288