مجوزها

معرفی باید و نبایدهای مهم در طراحی سایت تبلیغاتی با ظریف گرافیک

  • اشتراک گذاری:
26 مرداد 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3426 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

تا چند سال قبل که هنوز دسترسی به اینترنت تا این اندازه آسان نبود، بخش نیازمندی روزنامه ها نقش مهمی در تبلیغات انواع کسب و کارها را داشت. با رشد چشمگیر اینترنت و فراهم شدن بستر مناسب برای تبلیغات در سایت های مختلف، دنیای تبلیغات رنگ و روی دیگری پیدا کرد. طراحی سایت تبلیغاتی یکی از انواع سایت های بسیار پرطرفدار و البته مهم در معرفی موقعیت های شغلی و هر کسب و کار می باشد. در زندگی امروز به جای پرداخت هزینه ی هنگفت برای چاپ تبلیغات در روزنامه و مجلات، خیلی راحت و با پرداخت هزینه ی کمتر امکان تبلیغ در سایت های مختلف فراهم شده و مخاطب بیشتری نسبت به سایر انواع تبلیغات دارد. طراحی سایت تبلیغاتی مانند هر نوع سایت دیگر نیاز به رعایت اصول و استانداردهای خاصی دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی سایت تبلیغاتی ظریف گرافیک

تفاوت طراحی سایت تبلیغاتی با سایر سایت ها در این است که هدف در این نوع سایت نمایش تبلیغات مختلف می باشد و در نتیجه باید براحتی مخاطب جذب کند و هر یک از مخاطبان به یک مشتری تبدیل شوند. برای دست یافتن به موفقیت در طراحی سایت تبلیغاتی باید موارد زیادی را رعایت کرد که عبارتند از:
 

طراحی رابط کاربری در طراحی سایت تبلیغاتی

با توجه به اینکه مخاطبان سایت های تبلیغاتی از قشر و گروه سنی های مختلفی می باشند، در نتیجه باید در طراحی رابط کاربری دقت کافی داشت و طرحی منسجم و زیبا را در نهایت ارائه داد. یکی از موارد مهم در طراحی رابط کاربری برای هر سایت، بروز و جذاب بودن طرح می باشد. برای مثال قوانین و نکات مهم در طراحی رابط کاربری 2018  برای امسال جدید و ایده آل می باشد و ممکن است در طراحی سایت 2022 دیگر موثر نباشد. برای رسیدن به موفقیت در جذب مخاطب بیشتر همیشه باید سلایق مخاطبین را درک کنید و رابط کاربری ایده آل را طراحی نمایید.

طراحی سایت تبلیغاتی

طراحی سایت تبلیغاتی بر اساس اصول سئو

طراحی سایت اولین گام برای شروع فعالیت در حوزه ی تبلیغات آنلاین می باشد و اگر بر اساس اصول سئو انجام نشود، بدون شک هیچ جایگاهی در این زمینه نخواهید داشت و مخاطب به سمت سایت شما جذب نمی شود. با توجه به اینکه هزینه ی تبلیغات در سایت های مختلف به میزان اعتبار و بازدید کننده در روز و رتبه ی آن سایت بستگی دارد، در نتیجه به سئو باید توجه ویژه داشت. یک طراح سایت در دنیای امروز تنها به کدنویسی ساده نباید اکتفا کند و در تمام مراحل کار به موارد لازم که از نظر گوگل و سایر موتورهای جستجو مهم می باشند، دقت کند.

طراحی سایت

انتخاب رنگ و فونت مناسب در طراحی سایت تبلیغاتی

سایت های تبلیغاتی چیدمان پیچیده ای دارد و نسبت به سایر سایت ها شلوغ تر است به همین خاطر باید در انتخاب رنگ دقت زیادی داشته باشید و تنوع رنگ را تا حد امکان کم کنید. از دیگر موارد مهم برای جلوگیری از خستگی مخاطب و جذاب بودن طرح کلی سایت، انتخاب فونت می باشد. فونت های به کار رفته در طراحی سایت تبلیغاتی اصولا فانتزی نمی باشند و حداکثر 3 فونت به کار برده میشود. این نکته را همیشه بخاطر داشته باشید که مدت زمان ماندگاری مخاطب در سایت تاثیر زیادی بر رتبه ی آم دارد و با داشتن سایت های شلوغ و با رنگ های متنوع و خسته کننده نمی توان انتظار داشت که کاربر مدت زمان زیادی در آن بماند و به بخش های مختلف سایت وارد شود.

سایت تبلیغاتی

در طراحی سایت تبلیغاتی خلاق باشید

با جستجوی ساده در اینترنت با لیست بسیار زیادی از سایت های تبلیغاتی روبرو خواهید شد و این نشان دهنده ی مسیری سخت برای دست یافتن به جایگاه برتر در دنیای تبلیغات آنلاین می باشد. تفاوتی ندارد بدنبال رعایت نکات مهم در طراحی سایت آژانس مسافرتی باشید یا سایت های تبلیغاتی، در هر صورت خلاقیت یکی از مهم ترین اصول در جذب مخاطب و بالا رفتن رتبه و اعتبار سایت می باشد. ما در دنیایی زندگی می کنیم که خلاقیت حرف اول را می زند و کسب و کارهایی موفق هستند که همیشه به بدنبال متفاوت بودن هستن.

طراحی تجربه کاربری

طراحی سایت تبلیغاتی واکنش گرا

سایت تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که بر روی تمام دستگاه ها به درستی نمایش داده شود و اصطلاحا responsive باشد. در سالهای ابتدایی که اینترنت و دنیای مجازی وارد زندگی ما شدند، اغلب افراد با کامپیوترهای رومیزی سایت ها را مرور میکردند، اما در دنیای امروز تلفن های بسیار متنوع در اندازه و کیفیت های مختلف در جیب هر یک از ما وجود دارد و براحتی به اینترنت متصل می شوند. در نتیجه بجای مرور صفحات وب با کامپیوتر، با گوشی موبایل این کار را انجام می دهیم. به همین خاطر است که تا این اندازه به طراحی سایت واکنش گرا تاکید میشود و در طراحی سایت تبلیغاتی نیز باید به آن دقت نمود.

طراحی سایت تبلیغاتی خلاقانه

قرار دادن امکانات مختلف در سایت تبلیغاتی

هر سایت با توجه به هدف و نوع فعالیتش دارای بخش های مختلفی می باشد. با مرور سایت های تبلیغاتی معروف و شناخته شده متوجه خواهید شد که برخی از بخش ها در تمام این سایت ها وجود دارند که می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • امکان ثبت آگهی

  • مدیریت و دسته بندی تبلیغات مختلف

  • جستجو و فیلتر کردن نتایج بر اساس خواسته های کاربران

  • امکان مشخص کردن کلمات کلیدی برای هر آگهی

  • پنل مدیریت کاربران

  • ارسال نظر توسط کاربران

  • نمایش منو چند لایه ای

  • نمایش منو بر اساس چیدمان دلخواه

  • مشاهده ی آمار مربوط به بازدیدها

  • امکان عضویت و ورود کاربر به سایت

  • گزارش تخلفات کاربر به مدیریت سیستم

  • اطلاع رسانی به آگهی دهنده نسبت به اتمام زمان اعتبار آگهی

  • امکان اتصال به سیستم های پرداخت الکترونیکی بانک ها

  • منوی تماس با ما
     

مسلما موارد ذکر شده در بالا تمام بخش های مورد نیاز در طراحی سایت تبلیغاتی نمی باشد و اینها تنها تعدادی از منوهای مهم این سایت ها هستند.

طراحی سایت واکنش گرا

طراحی سایت تبلیغاتی توسط متخصص

طراحی سایت تبلیغاتی پیچیدگی های خاص خود را دارد و برای داشتن سایت موفق و معتبر در این حوزه، لازم است تا دانش و تجربه با هم تلفیق شده و در نهایت منتظر بازخورد مثبت بود. تیم طراحی سایت ظریف گرافیک با داشتن دانش، هنر و تجربه یه شما کمک خواهد کرد تا سایت تبلیغاتی ایده آل و منحصر به فردی داشته باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288