مجوزها

معرفی بهترین روش ها برای طراحی بسته بندی خلاقانه چای

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4641 1 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی بسته بندی چای یکی از مهم ترین عوامل در معرفی و ارائه ی آن و دست یافتن به موفقیت در جذب مخاطب می باشد و به همین خاطر از حساسیت بالایی برخوردار است. همان طور که در مطلب طراحی بسته بندی زعفران اشاره کردیم، از جمله نکات مهم در طراحی بسته بندی چای ایجاد خلاقیت در آن است و در سالهای اخیر نمونه های خلاقانه ی بسیار زیادی را در این زمینه شاهد هستیم. داشتن ذهن خلاق و ایده پرداز در طراحی بسته بندی کار سختی نیست و کافیست تکنیک های آنرا بدانید. در ادامه به تعدادی از مهم ترین تکنیک ها در طراحی بسته بندی خلاقانه چای اشاره می کنیم.

طراحی بسته بندی چای ظریف گرافیک

تکنیک How do if در طراحی بسته بندی چای

تفاوتی ندارد که در حال طراحی بسته بندی چای باشید و یا هر نوع طراحی دیگر، در هر صورت این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که ، طراحان موفق هیچ وقت به اولین طرح قانع نیستند و مدام در حال تغییر و توسعه ی طرح های اولیه هستند تا در نهایت به بهترین نمونه دست پیدا کنند. تکنیک چه میشود اگر یکی از موثرترین روش ها برای ایجاد طرح های خلاقانه می باشد. در این روش طراح مدام از خود میپرسد که چی میشود اگر فلان تغییر در طرح ایجاد شود و تغییرات مورد نظر را اعمال می کند و این روند تا جایی ادامه دارد تا در نهایت بهترین و خلاقانه ترین بسته بندی ایجاد شود.

طراحی بسته بندی چای

تکنیک why

برای یادگیری این تکنیک کافیست تا نگاهی به کودکان بیندازید و رفتار آنها را تجزیه و تحلیل کنید. ذهن کودک در سال های اولیه ی زندگی به طور مداوم در حال پرسیدن سوال و رسیدن به جواب درست می باشد و تا زمانی که جواب قانع کننده دریافت نکند پرسیدن سوال را تمام نمی کند. برای طراحی بسته بندی خلاقانه چای در زمان انتخاب رنگ، فونت، طرح کلی، جنس جعبه، متن و تصاویر روی بسته بندی از خودتان بپرسید چرا باید این المان ها انتخاب شوند و تا زمانی که جواب قانع کننده ای نداشتید و با ایجاد تغییر در طرح به آن دست پیدا نکردید، این روند را ادامه دهید. در این روش باید با خودتان صادق باشید و جواب های درست برای سوالاتتان پیدا کنید.

طراحی بسته بندی خلاقانه

تکنیک طراحی خلاقانه synetikos

سینکتیکس یکی از موثرترین روش ها در طراحی های گروهی هست و بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که طراحی بسته بندی را به صورت گروهی و تیم انجام میدهند. از جمله مزایای کارهای گروهی استفاده از ایده و هنر افراد مختلف هست و با کنار هم قرار دادن طرح ها و نظرات مختلف، در نهایت می توان بهترین و خلاقانه ترین نمونه را برای طراحی بسته بندی انتخاب کرد. این روش همان تکنیک سینکتیکس هست که می تواند در کنار طراحی بسته بندی چای تا حد زیادی به شما در طراحی خلاقانه کمک کند.

طراحی بسته بندی ظریف گرافیک

تجزیه و تحلیل مورفولوژیک در طراحی خلاقانه بسته بندی چای

همان طور که می دانید در طراحی بسته بندی المان های مختلفی نقش دارند و هر یک از اهمیت بالایی برخوردار بوده و غیر قابل حذف هستند. برای مثال همان طور که در مطلب تاثیر رنگ در طراحی بسته بندی موفق اشاره کردیم که چطور و چرا باید در رنگ بسته بندی توجه داشت و نباید کاملا سلیقه ای پیش رفت. زمانی می توانید طراحی بسته بندی خلاقانه داشته باشید که هر یک از این المان ها به صورت هوشمندانه و زیبا در کنار هم قرار بگیرند و ترکیبی چشمگیر را ایجاد کنند. برای این منور باید بتوانید با تکنیک تجزیه و تحلیل مورفولوژیک پیش بروید. در این روش هر یک از المان ها از قبیل رنگ، فونت و غیره را در ستون های مختلف جدول قرار دهید و ترکیب های مختلف از این عناصر این ستون ها را ایجاد و در نهایت خلاقانه ترین و زیباترین ترکیب را انتخاب و در طراحی بسته بندی به کار بگیرید.

طراحی بسته بندی حرفه ای

انجام کار گروهی در طراحی بسته بندی

ذهن انسان ها ساختار پیچیده ای دارد و به اندازه هر یک از افراد روی کره زمین طرز فکرهای مختلف وجود دارد و شاید به همین خاطر است که تا این اندازه به انجام کارهای گروهی تاکید میشود. تفاوتی ندارد که در حرفه ی طراحی گرافیک مشغول به کار باشید و یا هر کار و هنر دیگر، در هر صورت سعی کنید تیم کاری منسجم و خلاقی را در ایجاد کنید تا بتوانید از ایده های هم کمک بگیرید. طوفان ذهنی یا همان استفاده از افکار و ایده های دیگران یکی از بهترین و آسان ترین شیوه ها برای داشتن طراحی یک بسته بندی خلاقانه می باشد. با برقراری جلسات فکر و تصمیم گیری و نوشتن ایده های هر یک از افراد می توانید بهترین خروجی را ایجاد نمایید و این یعنی دست یافتن به موفقیت در طراحی و بدست آوردن رضایت مشتری.

بسته بندی جعبه چای

طراحی بسته بندی خلاقانه چای ظریف گرافیک

اگر قصد دارید طراحی بسته بندی خلاقانه و منحصر به فردی برای چای و یا سایر محصولتتان داشته باشید، تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک می تواند انتخاب خوبی باشد. برای مشاهده ی نمونه کارهای طراحی بسته بندی ظریف گرافیک می توانید از منوی بالای صفحه استفاده کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (1)

  • سلام. برای بسته بندی چیپس میوه که به خصوص برای بچه ها جذاب باشه وحجم کم داشته باشه راهنمایی میخواستم.آیا میشه از میوه خشک به عنوان دمنوش بسته بندی بشه؟

    ثبت پاسخ

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288