مجوزها

طراحی بسته بندی در مشهد [ نکات کلیدی + نمونه کار ]

  • اشتراک گذاری:
24 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 23 بهمن 1402 ) 4117 5 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

انتخاب طراحی گرافیکی بسته بندی در هر مکانی از جمله مشهد با توجه به نقش مهم شهر از نظر صنعتی علاوه بر جنبه ی فرهنگی و معنوی آن گستره ی وسیعی دارد و مجموعه ای محصولات از قبیل زعفران، خشکبار، نبات، لوازم بهداشتی و شوینده و غیره را شامل میشود. از آنجا که نوع طراحی و اِلمان های به کار رفته در صنایع بسته بندی مشهد تاثیر زیادی بر جذب مخاطب دارد، در نتیجه باید در طراحی بسته بندی به نکات خاصی توجه داشت تا گام موثری در افزایش فروش و ایجاد احساس خوشایند و رضایت در کاربر و مخاطب برداشت. در ادامه به این مساله نگاه عمیق تری خواهیم داشت. ظریف گرافیک از جمله بهترین شرکت های طراحی بسته بندی واقع در شهر مشهد است که می‌تواند شما را در پروسه برندسازی و فروش بیشتر محصول همراهی کند. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

انواع طراحی بسته بندی در مشهد

از آنجا که مشهد به عنوان پایتخت معنوی شناخته شده می باشد و در تمام طول سال زائران زیادی به این شهر سفر می کنند، در نتیجه خرید سوغات اهمیت بسیار بالایی دارد و باید به آن توجه ویژه داشت. برخلاف گذشته که سوغاتی های این شهر در لیست محصولات مهم در بسته بندی در مشهد دیده نمی شدند، امروزه با صنایع بسته بندی با جعبه های مقوایی زیبا و جذاب، رنگ و چهره ی دیگری به ویترین و غرفه های خرید آنها داده است.

علاوه بر نقش مهم سوغات در رونق اقتصادی این شهر، نمی توان از صنعت پیشرفته و تولید محصولات متنوع غذایی و صنعتی در مشهد و سایر شهرهای اطراف آن غافل شد. در نتیجه وقتی صحبت از طراحی بسته بندی مشهد می شود، نباید از بسته بندی محصولات شوینده و بهداشتی و مواد غذایی و سایر محصولات تولیدی در کارخانه و کارگاه های کوچک و بزرگ آن غافل شد.

 

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو در مشهد + نمونه لوگو اختصاصی
 

 

نکات مهم در طراحی بسته بندی

برای بررسی موارد مهمی که باید در حین طراحی بسته بندی در مشهد به آن توجه داشت، لازم است ابتدا چند مساله ی ابتدایی که برای تمام محصولات و در هر گوشه از دنیا در نظر گرفت را بیان کنیم.

یکی از مهم ترین موارد در طراحی بسته بندی حرفه ای، انتخاب رنگ مناسب و متناسب با نوع محصول و مخاطب اصلی می باشد. به عبارت دیگر شما به عنوان شخصی که قصد دارید تاثیر موثری در طراحی بسته بندی ایجاد نمایید، ابتدا باید مخاطب و محصول را به درستی بشناسید و بر همین اساس و با توجه به میزان درک و شناخت تان از روانشناسی رنگ در طراحی بسته بندی، بهترین انتخاب را داشته باشید.

طراحی و عکاسی تبلیغاتی چای هویاتی

استفاده ی درست و کاملا هوشمندانه از تصاویر نه تنها برای زیبایی طرح نهایی موثر و ضروری می باشد، بلکه تاثیر بسزایی در جذب نگاه مخاطب به محصول خواهد داشت. یک طراح گرافیک حرفه ای هیچ گاه از تصاویر بی کیفیت با رنگ بندی نامناسب در طراحی بسته بندی و سایر طراحی ها استفاده نکرده و آنها را نوعی خط قرمز در کار می داند.

فونت به کار رفته روی بسته بندی را جدی بگیرید و فقط بر حسب سلیقه آنها را در طرح نهایی استفاده نکنید. فونت به اندازه ی رنگ و تصویر می تواند بر جذاب بودن خروجی کار تاثیرگذار بوده و انتخاب هر یک نیاز به دانش و تجربه خواهد داشت.

 

طراحی جعبه جواهرات در مشهد

نوع طراحی جعبه جواهرات برای جواهرسازان یا خریداران اهمیت زیادی دارد. برای جواهر فروشان، جعبه جواهرات می تواند نقش ارتقای برند را ایفا کند و همچنین باعث فروش بهتر شود. جعبه صنایع بسته بندی جواهرات می تواند جواهرات را در صورت عدم استفاده طولانی مدت به خوبی حفظ کند و از روش های نگهداری نامناسبی که بر کوتاهی عمر جواهرات تاثیر می گذارد اجتناب کند. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم به طراحی جعبه جواهرات بگیرید، باید مدتی را صرف بررسی جعبه هایی کنید که در بازار موجود هستند، تا بدانید باکس مناسب را انتخاب کنید.

Specialized packaging design in Mashhad

در شهر مشهد جواهرات و زیور آلات طلا و نقره طرفداران زیادی دارد. جواهراتی که با سنگ های قیمتی مانند فیروزه، عقیق، یشم و غیره تزئین شده اند در نگاه مسافران و توریست ها بسیار دیدنی و دوست داشتنی هستند. از این رو به عنوان یادگاری یا سوغات خریداری می کنند. با این اوصاف هدایای ارزشمند باید در بسته بندی های شکیل بسته بندی شوند تا ارزش و موجودیت خود را بهتر حفظ کند. زیور آلاتی مانند دستبند، انگشتر، گردنبند، انواع تسبیح سنگی و غیره که در ویترین فروشگاه ها و جواهری های مشهد به وفور به چشم می خورند، سهم عمده ای از سوغات مشهد را به خود اختصاص داده اند. در اینجا چند فاکتور مهم که باید در طراحی بسته بندی جواهرات رعایت شود را فهرست می کنیم. به عنوان خریدار یا فروشنده زیور الات هنگام انتخاب جعبه جواهرات مورد توجه قرار دهید:

 

بیشتر بخوانید: خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در مشهد + نمونه
 

  1. جنس جعبه جواهرات

به دنبال جعبه جواهراتی باشید که از مواد باکیفیت مانند چوب، پارچه مخمل یا چرم ساخته شده باشد. این نوع طراحی جعبه جواهرات به درستی عمل می کنند، از جذب رطوبت جلوگیری می کنند و عایق خوبی برای جلوگیری از کدر شدن جواهرات هستند. چوب هایی مانند بلوط و کاج به قدری بادوام هستند که برای ساختن تعدادی از زیباترین جعبه های جواهرات استفاده می شود. تنها نقطه ضعف مواد اولیه در ساخت این جعبه ها، قیمت بالا است، اما از یک مورد مطمئن باشید، جعبه جواهرات ساخته شده از مواد با کیفیت بالا، دوام بیشتری هم خواهد داشت.
 

بسته-بندی-لوگوی-مدالیان


در ادامه جنس آستر را نیز در نظر بگیرید، باید آستری بسیار نرم مانند پارچه مخمل، ابریشم و یا ساتن انتخاب کنید. اگر آستر جعبه مانند نمد خیلی سفت یا خشن باشد به مرور زمان می تواند به جواهرات آسیب برساند. حتی اگر فقط قصد دارید چند قطعه جواهرات کوچک را ذخیره کنید، باید جعبه مناسب آن را داشته باشید. گزینه های کم هزینه دیگری هم برای آستر جعبه جواهرات هستند، که فقط جواهرات شما را می‌پوشاند اما جنبه مراقبتی ندارند. از قرار دادن انگشترها، دستبندها و گردنبندهای با ارزش خود در هر گونه باکس با مواد ساینده خودداری کنید. جنس بدنه جعبه جواهرات بهتر است محکم و ضربه گیر باشد. اگر به دنبال جعبه جواهرات کم هزینه هستید جنس و استحکام بدنه را بررسی کنید و ملاک انتخاب، فقط قیمت جعبه نباشد.
 

  1. اندازه جعبه جواهرات

جعبه های جواهرات در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند که تقریباً برای هر نوع سرویس جواهرات مناسب هستند. چه فقط چند قطعه طلا داشته باشید یا یک گنجینه عظیم، حتما گزینه ای برای حفظ و نگهداری سرمایه ارزشمند شما وجود دارد.  اگر شما صاحب یک برند جواهرات هستید، چه رابطه ای بین اندازه جعبه بسته بندی جواهرات و حمل و نقل، نگهداری و غیره در نظر می گیرید؟ یک جعبه بسته بندی جواهرات که خیلی بزرگ است برای حمل و نقل مناسب نیست و همچنین هزینه های ذخیره سازی را افزایش می دهد، بنابراین باید اندازه مناسب و کوچکتر داشته باشد.

Packaging design in Mashhad

  1. جذابیت بصری

عامل بعدی که باید در نظر بگیرید جذابیت بصری جعبه جواهرات است. وسیله ای که سال ها در خانه شما می ماند. جعبه های جواهرات در طرح های متنوعی وجود دارند و می توانید در هر سبکی که دوست دارید، از طرح های مدرن بسیار شیک گرفته تا طرح های کلاسیک پیچیده تر، بیابید. ظاهر ساده دوام بیشتری خواهد داشت و حتی اگر زمان طولانی بگذرد، باز هم ظاهری بسیار نفیسی دارد. زیباترین رنگ هایی پرکاربردی که برای جعبه جواهرات در نظر گرفته می شود، پرطاووسی، آبی کلاسیک، سبز یشمی، سفید، مشکی، آبی کاربنی، رنگ های طلایی، حنایی، پاستیلی و غیره هستند.

 

بسته‌بندی محصولات شما نقش بسزایی در جذب مشتریان و تمایز آنها در بازار ایفا می‌کند. طراحی بسته بندی، ترکیبی هوشمندانه از ایده‌ها و عناصر گرافیکی است که باعث می‌شود محصولات شما در بازار مورد توجه و تمایز قرار گیرند. طراحان ما با تخصص و تجربه، از بهترین روش‌ها و تکنیک‌های طراحی گرافیک و چاپ برای بسته بندی محصولات استفاده می‌کنند.

طراحان شرکت ظریف گرافیک در مشهد، هویت بسته بندی‌های جذاب و خلاقانه‌ای را برای محصولات مختلف ارائه می‌دهند. این شرکت با تجربه موثر در زمینه بازاریابی و بسته بندی، توانسته است صدها نوع بسته بندی را برای محصولات محلی مانند زعفران و سوغات طراحی کند و با تمرکز بر روی مهارت و تجربه در طراحی گرافیک و بازاریابی هوشمند، رقابت را برای نمونه‌های صادراتی سخت‌تر کرده و محصولات را به خوبی در بازار جهانی عرضه کند.

ما در استودیو طراحی ظریف گرافیک، برای صنایع گوناگون از جمله بسته بندی مواد غذایی و خدمات استودیویی، طراحی بسته بندی و تمامی عناصر بصری بسته بندی با طرح‌های خاص را ارائه می‌دهیم. تیم ما با استفاده از طوفان‌های فکری خلاقانه، ایده‌ها را پیاده‌سازی کرده و نیازهای شما را در نظر می‌گیرد تا یک خروجی گرافیکی منحصر به فرد و با کیفیت را برای چاپ تحویل دهد.

طراحی تخصصی جعبه جواهرات می‌تواند دشوار و زمان‌بر به نظر برسد، اما برای هر کسی که به جواهرات اهمیت می‌دهد، یک کار مهم است که وقت صرف خواهد کرد. برای در نظر گرفتن تمام نیازها و گزینه‌های خود وقت بگذارید و مطمئن باشید چیزی را طراحی یا انتخاب می‌کنید که بسیار جذاب و خیره کننده باشد. ظریف گرافیک طراحی جعبه در مشهد و بسته بندی جواهرات را با توجه به نوع طلا، روش های نگهداری، جامعه هدف و سلیقه صاحبان برند انجام می دهد. جهت ثبت سفارش جعبه های بسته بندی جواهرات با ما در ارتباط باشید.

طراحی حرفه ای بسته بندی مواد غذایی در مشهد

جعبه های جواهرات چیزی بیش از فضایی برای نگهداری جواهرات هستند. در واقع می خواهید مطمئن شوید که تمام جواهرات به طور کامل محافظت می شوند. این به این معنی است که نگهداری جواهرات یک موضوع ساده نیست که به طور تصادفی همه آنها را در یک جعبه بیندازید و انتظار داشته باشید به مرور زمان سالم و نو مانند روز اول باقی بمانند. اگر جواهرات یا برند خود را دوست دارید، باید به دنبال جعبه های جواهراتی باشید که بهتر آن ها را نگهداری کند. بسیاری از جواهرسازان جعبه های جواهرات را با توجه به خواست مشتریان، نوع جواهر و ترندهای سال سفارشی سازی می کنند.
 

طراحی بسته بندی در مشهد؛ زعفران و ادویه جات

یکی از مهم ترین محصولاتی که برای طراحی بسته بندی در مشهد می توان به آن پرداخت، طراحی بسته بندی زعفران می باشد که از اصلی ترین سوغاتی های این شهر محسوب شده و اهمیت زیادی در رونق اقتصادی و افزایش صادرات دارد. به همین خاطر باید طرحی را برای این کار در نظر گرفت که در مرحله اول تمام اصول ابتدایی از قبیل رنگ، فونت، تصویر و شکل و قالب بندی کلی کار را به شیوه ای کاملا حرفه ای انجام داد. در مرحله بعد باید به بدنبال ایجاد خلاقیت و نوآوری در طرح بود تا در بین سایر بسته بندی ها به خوبی دیده شود.

از آنجا که در حال حاضر رقابت زیادی در جذب مخاطب و مشتری برای فروش بیشتر زعفران در بازار داخلی و بین المللی وجود دارد، در نتیجه باید با تلفیق دانش و تخصص و هنر در نهایت خلاقانه ترین طراحی بسته بندی را برای آن انجام داد. قطعا محصولاتی در قفسه های فروشگاه ها به خوبی دیده میشوند که خلاقیت به خوبی در آنها مشاهده شود و به عبارت دیگر، در دنیای پر از رقابت امروز حرفی برای گفتن داشته باشند.

ساخت جعبه هارد باکس در مشهد

نکات مهم در طراحی بسته بندی زعفران

ایران و اسپانیا در رقابت جهانی پرچم دار فروش و صادرات زعفران هستند اما با این تفاوت که ایران 95 درصد تولید زعفران جهان را به خود اختصاص داده و اسپانیا نیز از خریداران عمده زعفران ایرانی است. حجم تولید زعفران اسپانیا مانند ایران نیست اما به دلیل فروش و ثبت رسمی در جهان نام اسپانیا، بیشتر شناخته و دیده شده است. متاسفانه ایران در رقابت های جهانی در عرصه صادرات زعفران بنا به هزاران دلیل ضعیف عمل کرده که امروز اسپانیا در صدر جدول فروش و پس از آن هنگ کنگ رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. برای فروش زعفران در بازار جهانی باید زعفران را به صورت بسته بندی شده و با نام برند و اعتبار تولید کننده ارائه نمود. عمده فروشان، زعفران را به صورت فله به فروش می رسانند که اغلب مخاطب آن ها تجار و بازرگانان خارجی هستند. در حالت کلی برای ارائه زعفران به بازار جهانی طراحی بسته بندی زعفران ایده ای بسیار هوشمندانه است تا نام و نشانی از کشور مبداء تولید زعفران در جهان ثبت شود.

 

یک بسته بندی حرفه ای زعفران باید استاندارد هایی داشته باشد که در رقابت با دیگر نمونه های موجود در سطح بین الملل خوش بدرخشد.

  • در وهله اول بسته بندی به حفظ کیفیت زعفران بیانجامد. با توجه به ماهیت صادراتی این محصول باید بسته بندی ارائه شود تا امنیت و کیفیت آن را تأمین کند.

  • زعفران همواره در معرض نفوذ عوامل مخرب بیرونی، رشد باکتری و حتی کپک است که یک طراحی بسته بندی خوب می تواند عمر این طلای سرخ را بیشتر و کیفیت آن را حفظ کند.

  • نوع جنس بسته بندی زعفران از مواد استاندارد و بی خطر باشد و در تماس با هوا، نور و رطوبت واکنش پذیر نباشد.

  • همانطور که گفته شد زعفران جزو محصولات ترازیتی است که باید بسته بندی آن در مقابل ضربه، مقاوم باشد. جنس خوب بدنه کمک می کند تا زعفران با طراوت و با کمترین احتمال خسارت به مقصد برسد که خود سهم عمده ای در فروش موفق و صادرات زعفران به اقصی نقاط جهان را دارد. از طرفی متریال ضعیف در بسته بندی را حتی بهترین طراح بسته بندی ایران هم نمیتواند جبران کند.

  • با طراحی بسته بندی تخصصی زعفران شما به این محصول بی بدیل ارزش افزوده ای خواهید داد که می تواند در افزایش قیمت فروش آن تاثیر گذار باشد. ارائه بسته بندی های زعفران نفیس و لوکس موجب می شود افراد توجه بیشتری به محصول داشته باشند و هزینه های بیشتری را بابت آن پرداخت نمایند. در زمان فروش به تحلیل مشتری دقت داشته باشید. آنچه سبب فروش خوب می شود توجه به علایق، فرهنگ و نیازمندی های جامعه هدف است با این حال می توان با طراحی بسته بندی مناسب برای زعفران جعبه اختصاصی آن کشور را تولید و عرضه نمایید. هرچند هنر و ذوق ایرانیان از دیرباز مورد توجه جهانیاین بوده است قطعا یکی از زیباترین طراحی هایی که می توان در بسته بندی زعفران به مخاطب ارائه نمود طرح های اصیل سنتی ایرانی و کمتر دیده شده در جهان است. افراد از دیدن بسته بندی های خاص و نوآورانه شگفت زده می شوند و برای به دست اوردن آن درنگ نمی کنند.

  • ابعاد بسته بندی را در زمان طراحی در نظر بگیرید. فروش زعفران در ظروفی با وزن های استاندارد انجام می شود که باید مطابق با قوانین بین المللی باشد.

  • قوانین و مقررات طراحی بسته بندی زعفران صادراتی رعایت شود زیرا رعایت تمامی پروتکل های بسته بندی، حمل و نقل را آسان می کند و مجوز صادرات به آن تعلق می گیرد.

آنچه که باید در طراحی بسته بندی زعفران در مشهد درج شود شامل تاریخ تولید و انقضاء، نام برند، لوگو، پروانه ساخت، مجوز بهداشت و ایمنی، دستور العمل مصرف، آدرس مبدا، وب سایت، ایمیل های برند و راه های ارتباطی است. مخاطب علاقه خاصی به شناخت اصالت زعفران برای خرید جهت اطمینان بیشتر دارد.

ظروفی که بعنوان ظروف فروش زعفران به صورت جهانی معتبر و معروف هستند شامل ظروف کریستالی، باکس های چوبی، شیشه ای، مقوایی، پلاستیکی، فلزی و چرم هستند که مخصوص وزن استاندارد زعفران صادراتی هستند. در نهایت آنچه که باید مد نظر قرار گیرد رعایت نکات مهم در طراحی بسته بندی زعفران از نظر ایمنی، کیفیت و ارزش محصول است. برای طراحی بسته بندی بهتر است به افراد متخصص و با تجربه مراجعه نمایید تا بهترین کیفیت چاپ جعبه مشهد و قالب های صادراتی را در وزن های استاندارد به شما ارائه نمایند. شناخت استانداردها، درج اطلاعات ضروری و مهم، شناخت و تحلیل نیازهای برند برای یک فروش موفق جهانی و معرفی زعفران به بازار هدف از جمله مهارت ها و دانش طراحان گرافیک حرفه ای است.


 

ایده های خلاقانه طراحی بسته بندی ادویه جات

هنگام خرید ادویه دقت کنید بسته بندی مانع ورود هوا باشد زیرا ادویه ها خیلی راحت عطر خود را در مجاورت هوا از دست می دهند. اگر از نوع بسته بندی ادویه های خود در خانه خسته شده اید، همیشه ایده خوبی در بسته بندی های جدید ادویه می توانید پیدا کنید و ادویه های قدیمی را دور بریزید. به احتمال زیاد در کابینت ها تعدادی ادویه را پیدا خواهید کرد که هرگز استفاده نکرده اید یا عطر اصلی خود را کاملا از دست داده اند. با این حال برای آنکه ادویه ها را همیشه به خاطر داشته باشید و از دیدن بسته بندی آن لذت بببرید می توانید از بسته بندی های جدید و خلاقانه استفاده کنید که با ذوقی هنرمندانه طراحی شده اند. در ادامه می توانید چند ایده الهام بخش در طراحی بسته بندی ادویه دیدن کنید.

بیایید با نمونه های ساده و مینیمال شروع کنیم، بسته بندی شیشه ای با رویه چوبی و طراحی زیبا. به راحتی می توان با آن کار کرد و ظاهر خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: خدمات طراحی کاتالوگ در مشهد + نمونه کاتالوگ
 

طراحی حرفه ای بسته بندی ادویه

کمی مدرن تر، هنوز هم ظاهر ساده. شیشه پلاستیکی با درب پیچ آلومینیومی

 

 این بسته بندی کاغذی پیچ خورده خیلی دوست داشتنی است، مطمئنا  وقتی بسیاری از این بسته بندی ها را داشته باشید خوشایند است.

طراحی لوله ای ظرف ادویه تجربه جدیدی است که آن را دوست داریم. تنها نقطه ضعف آن این است که وقتی ادویه‌های بیشتری داشته باشید، نگهداری آنها سخت است. 

طراحی تخصصی بسته بندی ادویه و چاشنی

طراح باید از تخیل خود برای جذب مشتریان ادویه با طراحی بسته بندی استفاده کند. طراحی اگر بتواند منعکس کننده ادویه های استفاده شده در غذا باشد، می تواند بهترین نتیجه را بدهد. در طرح باید از تمام محتویات موجود در محصول ادویه استفاده شود. ادویه جات ممکن است بهترین طعم را داشته باشد، اما اگر با طراحی خوب پشتیبانی نشود، فروش خوب نخواهد شد.
طراحی بسته بندی ادویه جات باید خلاقیت عملکرد برای فروش بسته بندی داشته باشد. خلاقیت طراحی بسته بندی ادویه جات بهتر است منعکس کننده، توصیف تولید کننده و مبلغ محصول باشد. بهترین عملکرد کاربردی بسته بندی ادویه ها و انواع چاشنی، مفید بودن بسته بندی برای مصرف و نگهداری در محل است.
 

نکات مهم در برچسب ادویه جات

برچسب ها جزء حیاتی بسته بندی ادویه هستند که نام تجاری، نوع ادویه و اطلاعات مربوطه مانند مواد تشکیل دهنده را به شما منتقل می کنند. جنس برچسب باید به گونه ای باشد که در شرایط آب و هوایی مختلف تغییر شکل ندهد و چسبندگی بالایی داشته باشد.

بسته بندی شیشه ای به دلیل دوام و مواد باکیفیت در تازه نگه داشتن محتویات به عنوان یک پیشنهاد بسته بندی برتر ادویه شناته شده است. همینطور ظروف پت به دلیل انعطاف پذیری، استحکام و قیمت ارزان آن در بازار به وفور به چشم می خورد. در ادامه چند نمونه از برچسب هایی که برای ظروف پت و شیشه ای مناسب هستند آورده شده است:

وینیل : گزینه‌ قوی و انعطاف‌پذیری که به راحتی می‌توان آن‌ها را برای بطری‌ها و شیشه‌های مختلف استفاده کرد.

BOPP : پلی پروپیلن دو محوره، نوعی از پلی پروپیلن است که در برابر آب و روغن بسیار مقاوم است.

پلی پروپیلن : گزینه ای مقرون به صرفه تر برای وینیل با دوام و مقاومت در برابر رطوبت، روغن و غیره.

پلی استر : یک برچسب ایده آل برای شمع ها، این یک انتخاب عالی برای تحمل گرمای زیاد و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض عناصر مختلف.

کاغذ : گزینه‌های بافت و رنگ را برای برندسازی سفارشی فراهم می‌کند، اما در برابر عناصر مخرب، زیاد بادوام نیست مگر اینکه لمینیت شود.

طراحی تخصصی بسته بندی انواع چاشنی در مشهد

طراحی بسته بندی مواد غذایینکات مهم در بسته بندی ادویه جاتایده های خلاقانه در بسته بندی مواد غذایی

طراحی بسته بندی ادویه جات صادراتیبهترین روش برای بسته بندی مواد غذاییبهترین الگو برای طراحی بسته بندی ادویخ جات

طراحی بسته بندی در مشهد؛ خشکبار

از دیگر محصولاتی که برای طراحی بسته بندی در مشهد باید به آن توجه داشت، خشکبار می باشد که در لیست سوغاتی های این شهر قرار گرفته اند. برخلاف گذشته ی نه چندان دور که خشکبار به صورت فله عرضه میشد، در دنیای امروز و با توجه به تغییر سلیقه و خواسته ی مخاطب و مشتری، این محصولات در بسته بندی های فلزی و کارتنی عرضه میشوند و این مساله زمانی از اهمیت ویژه برخوردار می باشد که پای صادرات به میان آید.

در نتیجه، باید طراحی بسته بندی خشکبار را به گونه ای انجام داد که نه تنها در بازار داخلی جذاب و متفاوت به نظر برسد، بلکه در بازار بین المللی نیز در میان رقبای خود به خوبی بدرخشد. متاسفانه بخاطر ضعف و محدودیت های موجود نه تنها برای طراحی بسته بندی در مشهد، بلکه در تمام اقصی نقاط ایران و مشکلات موجود در صنعت چاپ و بسته بندی در مشهد، حجم زیادی از بازار بین المللی را برای صادرات از دست می دهیم و نیاز به تلاش و خلاقیت در کنار تجهیز شدن دستگاه های چاپ به خوبی احساس می گردد.

بهترین بسته بندی آجیل و خشکبار

برای انتخاب بسته بندی آجیل و خشکبار باید در ابتدای امر در نظر بگیرید بسته بندی برای آجیل تازه است یا بو داده؟ مقصد بازار جهانی یا داخلی است؟ در هر حالت نوع بسته بندی باید استانداردهای مختلفی داشته باشد. علاوه بر چاپ جعبه، اینکه آجیل و میوه های خشک از نور، اکسیژن و رطوبت حفظ شود بسیار مهم است تا دچار خرابی یا فساد زود هنگام نشود. تغییر طعم و رنگ چیزی نیست که مشتری انتظار داشته باشد بعد از خرید با آن روبرو شود. بهترین بسته بندی برای آجیل می تواند بسته بندی های پاکتی ایستا با درب زیپ دار باشد که بعد از هربار استفاده می توان بخوبی آن را بست و از ورود هوا به داخل بسته جلوگیری کرد. این نوع بسته بندی کمک می کند تا آجیل طراوت و تازگی خود را بهتر حفظ کند.

لیبل زعفران و نبات

هر چند انواع ظروف فلزی، پلاستیکی و پت هستند که در بازار ایران و جهان برای بسته بندی آجیل مورد استفاده قرار می گیرد .با توجه به هزینه ای که برای تبلیغات برند در بازار هدف در نظر دارید می توانید بهترین نمونه ظرف یا بسته بندی را انتخاب نمایید. انواع آجیل از جمله تولیدات ارزشمندصادراتی ایران هستند که توصیه می کنیم در بسته بندی های ایمن و محکم به مقصد ارسال شود. در این زمینه توصیه می کنیم مقاله طراحی تخصصی بسته بندی آجیل و خشکبار را مطالعه نمایید.
 

طراحی بسته بندی در مشهد؛ نبات

از آنجا که نبات از اصلی ترین شیرینی های مصرفی ایرانیان در کنار چای می باشد، در نتیجه نوع بسته بندی های موجود در حال حاضر همگی با طرح های خاتم کاری و تذهیب عجین شده اند. به عنوان یک راه بهتر برای دیدن شدن این محصولات در قفسه های فروشگاه، می توان به ایجاد و طراحی بسته بندی نبات خلاقانه و البته حرفه ای و متناسب با فرهنگ مردم این مرز و بوم بیشتر فکر کرد. نبات از اصلی ترین محصولاتی می باشد که صنعت طراحی بسته بندی در مشهد به آن می پردازد و اهمیت آن برای همه واضح است.

طراحی بسته بندی نبات در مشهد با ظریف گرافیک

فروش با طراحی بسته بندی نبات

عبارت "ظاهر همه چیز نیست" به طور قطع در مورد تبلیغات محصولات جدیدی که می خواهید به بازار معرفی کنید صدق نمی کند. بالاخره شکی نیست; هرچه جعبه ها و بسته بندی های نبات جذاب تر باشند، افراد بیشتری علاقه مند به امتحان آن خواهند بود. اگرچه ممکن است برای همگامی و برجسته شدن در میان آخرین برندهای روزِ بسته بندی دنیا رقابت کنید، این مرحله برای جلب توجه مشتریانی که شما دوست دارید بسیار مهم است. بنابراین ممکن است از خود بپرسید، آیا واقعا برای من اینقدر مهم است که بسته بندی های نوآورانه و جدید ایجاد کنم؟

دلیل این امر ساده است. تصور کنید که در یک راهرو در فروشگاه مواد غذایی ایستاده اید و به صدها نوع نبات مختلف خیره شده اید که هر کدام بسته بندی خاص خود را دارند. این همان چیزی است که اکثر مشتریان هنگام مواجهه با محصول شما می بینند، به همین دلیل است که باید بسته بندی را متمایز ارائه کنید. قبل از اینکه بتوانید در عرصه بسته بندی نوآور باشید، باید بدانید که گرایش‌ها در طراحی بسته‌بندی نبات چیست. با استفاده از این دانش، می‌توانید سفارشی سازی خود را در بسته بندی محصول اعمال کنید و آن را واقعاً متعلق به خود کنید.

طراحی-برچسب-مارجان

ممکن است در مورد بسته بندی نبات این مورد را در جای دیگری دیده باشید، استفاده از بسته های پلاستیکی شفاف برای نبات یک انتخاب موفق است و به وضوح برای مشتریان نیز جذاب خواهد بود. استفاده از این کیسه های پلاستیکی به دلیل قابلیت بسته شدن مجدد بسیار لذت بخش است.

اگر از آن دسته افراد که نگران آسیب رساندن به محیط زیست هستید ممکن است بخواهید با سرمایه گذاری و ایجاد تغییرات کوچک اقدام کنید تا تاثیرات مخرب بسته بندی را بر محیط زیست کاهش دهد. برای خلاص شدن از شر پلاستیک، می توانید از جایگزین هایی جعبه های کاغذی استفاده کنید که انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهند. یک بسته بندی خوب به کاهش اثرات مخرب بر محیط زیست کمک می کند و بنابراین بسته بندی پایدار و سبزتر در نظر گرفته می شود.

 

نوع بسته بندی به خود محصول بستگی دارد، اما برخی از انواع رایج طراحی بسته بندی نبات عبارتند از:

  • جعبه های مقوایی

  • کیسه های پلاستیکی

  • بطری های شیشه ی

  • ظروف پت
     

بسته بندی نبات هدیه و سوغاتی 

نبات ها می توانند هدایای عالی به عنوان سوغاتی شهر مشهد باشند. وقتی صحبت از هدیه می شود نقش بسته بندی در طراحی متفاوت می شود. یک بسته بندی به عنوان هدیه باید فرد را به وجد بیاورد و از دیدن این هدیه شیرین، خوشحال شود. با این حال بسته بندی به جای اینکه فقط از نبات محافظت کند و توجه مشتری را به خود جلب کند، نقش دیگری بنام "هدیه" دارد.

  1. این بدان معناست که باید برتری خاصی نسبت به سایر بسته بندی های نبات داشته باشد و مصرف کننده باید احساس کند که هدیه مناسبی دریافت کرده است.

  2. یکی از راه‌های ایده هدیه دادن نبات در بسته بندی های شکیل، استفاده از روبان و کاغذ بسته بندی برای ایجاد جعبه‌های هدیه کوچک است.

  3. راه دیگری که می‌توانید به آن بپردازید، ظاهر لوکس‌ و با ارزش‌تر بسته بندی است، که باعث می‌شود برای هدیه دادن، ارزشمندتر و مناسب‌تر به نظر برسد. به یاد داشته باشید، با نوع بسته بندی مناسب، می توانید مشتریان را ترغیب کنید که حتی نبات بیشتری خریداری کنند.

در یک نظرسنجی که با همراهی مصرف کنندگان انجام شد، مشخص شد که حدود نیمی (45٪) از افراد مورد نظر، به دنبال یک المان تزئینی، مانند روبان، روی بسته بندی نبات بعنوان هدیه بودند. این مساله برایشان مهم بود زیرا آنها مجبور نبودند خودشان آن را مجدد بسته بندی یا تزئین کنند.


بیشتر بخوانید: طراحی لوگو در مشهد + نمونه لوگو اختصاصی
 

طراحی بسته بندی نبات فروشگاهی

خواربار فروشی ‌های بزرگ یا کوچک جایی هستند که عمده خریدهای شیرینی را انجام می‌دهیم. اگر می‌خواهید خوراکی شیرین شما سودی را به دست آورد که ارزش یک خرید خوب و همیشگی را داشته باشد، حداقل در چند فروشگاه عمده مواد غذایی قرار بگیرید. هنگام مراجعه به این خرده فروشان خواربار فروشی، آنها به ناچار می پرسند، "چرا باید با شما همکاری کنیم؟"

این مسئولیت را فقط به مدیر فروش خود بسپارید. طراحی بسته بندی نبات از قبل باید به سوالات مخاطب پاسخ دهد. در واقع، بسته بندی با ظاهر متوسط، دلیل اصلی عدم پاسخگویی خریداران به تماس ها یا ایمیل های شما است. خریداران عمده نیز، از این که انتظار دارند از دیدن بسته بندی های عالی نبات غافلگیر شوند، استثنا نیستند.

با آزمایش قرار دادن بسته بندی در هر قفسه فروشگاه مواد غذایی می توانید متوجه شوید چقدر مورد پسند مصرف کنندگان قرار می گیرد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم این آزمایش را در فرآیند طراحی بسته بندی لحاظ کنید. آزمایش در یک محیط خرید این امکان را می دهد تا نحوه رقابت محصول مورد نظر با برندهای دیگر را با سلیقه خریداران بسنجید.

بهره‌گیری از طراحی بسته بندی ارزان قدر در مشهد ممکن است موجب کاهش کیفیت باشد و تجربه ناخوشایندی را برای مشتریان به همراه داشته باشد. بهتر است به کیفیت و استانداردهای لازم در طراحی و تولید بسته بندی محصولات توجه کنید.

Packaging design of Mava cosmetic soap

تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک، یکی از بزرگترین و بهترین شرکت های طراحی بسته بندی در مشهد بوده که با داشتن دانش و تجربه بسیار و فعالیت و همکاری با برندهای معتبر این حوزه، بخصوص در طراحی بسته بندی مواد غذایی و طراحی کاتالوگ در مشهد، هویت بصری برند، عکاسی صنعتی شاید گزینه ای مناسب برای همراهی شما در دست یافتن به بهترین بازار در سطح ملی و بین المللی باشد. اما ما پیشنهاد می‌کنیم که تنها به حرف ما تکیه نکنید و با بررسی نمونه کارهای طراحی بسته بندی این تیم به خودی خود قضاوت کنید. در صورت تمایل به همکاری و برقراری تعامل با این تیم، از راه های ارتباطی ذکر شده در منوی تماس با ما استفاده کرده و درخواست سفارش خود در همینجا ثبت کنید.

 

ظریف گرافیک کجای مشهد قرار دارد؟

 

سوالات متداول شما

پروسه پروژه طراحی بسته بندی بین 2 هفته تا 1 ماه زمان نیاز دارد.
با توجه به اینکه ارزش ایجادی در این حوزه (و بسیاری دیگر از حوزه ها) یکسان نیست، تعرفه های طراحی بسته بندی نیز معمولا ثابت نبوده و طراحان برحسب مهارت و تجربه خود تعرفه های کار خود را تعیین میکنند. با این حال شما میتوانید با درخواست ثبت سفارش در سایت یا تماس مستقیم به شماره «09331003288» از هزینه‌های طراحی ما مطلع شوید. (انجام اینکار به منزله ثبت قطعی سفارش برای مشتری نیست)
بله بسته بندی زعفران همیشه از شاخه های تخصصی ظریف گرافیک بوده و خواهد بود. این موضوع با بررسی نمونه کارهای ما به شما ثابت میشود.
بهترین انتخاب شما برای شرکت طراحی بسته بندی، مجموعه ای است که بتواند در عین کیفیت و زمان‌شانسی، برای برند و کارفرما ارزش قائل شده و بتواند به وعده های خود عمل کند. مجموعه ظریف گرافیک با بیش از یک دهه سابقه و صدها پروژه موفق آماده است تا به رشد کسب و کار شما کمک کند.
خیر - خدمات ما منحصر به فروش کارتن و ظروف بسته بندی نیست و بر روی طراحی بسته بندی و ساخت هویت تمرکز دارد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (5)

  • شما آیا آموزش بسته بندی محصولات مخصوصا بسته بندی حبوبات دارید؟

    ثبت پاسخ
    • سلام جناب خوشایند. خیر.

  • آدرس شما کجای مشهد هست؟

    ثبت پاسخ
    • سلام دوست عزیز شما می توانید از بخش تماس با ما، راههای ارتباطی را ببینید تمام قد درخدمتتان هستیم

  • سلام برای طراحی بسته بندی زعفران توی مشهد چه تعرفه ای دارید؟

    ثبت پاسخ

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288