مجوزها

مقایسه ی طراحی بسته بندی مینیمال و بسته بندی با تنوع رنگ بالا

  • اشتراک گذاری:
18 بهمن 1399 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3322 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

سلیقه و خواسته ی مشتری در نوع طراحی بسته بندی تاثیر زیادی داره و به همین خاطر هست که تا این اندازه تنوع در طراحی بسته بندی وجود داره. به همون اندازه که طراحی بسته بندی رنگارنگ شلوغ طرفدار داره، طراحی بسته بندی مینیمال و ساده هم طرفدارای خاص خودش رو داره. میزان موفقیت طراح گرافیک در طراحی بسته بندی، مثل سایر طراحی ها از جمله طراحی لوگو و طراحی پوستر، به شناخت برند و مخاطبین هر برند بستگی داره. در ادامه قصد داریم مزایا و معایب هر نوع طراحی بسته بندی رو بیشتر توضیح بدیم. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی بسته بندی

در هر کار و حرفه ای نمیشه گفت چه چیزی خوب مطلق هست و هر چیزی مزایا و معایب خاص خودش رو داره. اصول به کار رفته در طراحی گرافیک هم به همین شکل هست و همه چیز به شرایط و برندی بستگی داره که قصد دارین برای اون طراحی بسته بندی یا طراحی لوگو انجام بدین. نمیشه به صورت صد در صد گفت که کدوم نوع طراحی بسته بندی برای طراحی بسته بندی مواد غذایی مناسبه و کدوم نوع طراحی برای لوازم آرایشی و بهداشتی. به همین خاطر هست که همیشه تاکید میشه قبل از شروع طراحی بسته بندی، برند و مخاطب رو کامل بشناسین و بعد از شناخت و جایگاه برند مورد نظرتون میتونین تصمیم بگیرین که طراحی بسته بندی مینیمال انجام بدین یا طراحی بسته بندی رنگارنگ و نسبتا شلوغ. 

طراحی بسته بندی خلاقانه

طراحی بسته بندی رنگارنگ

اگه تصمیم دارین طراحی بسته بندی رو با تنوع رنگی بالا انجام بدین، لازمه نظر و ذهنیت اکثر افراد جامعه رو در مورد این نوع طراحی بسته بندی بیشتر بدونین. اکثر افراد و مخاطبین شما در مورد طراحی بسته بندی این طوری فکر می کنن:

  • سرگرم کننده و جالب

  • خلاقانه

  • قابل اعتماد

  • خوشمزه و لذیذ

طراحی لوگو و علائم تجاری که به صورت پر رنگ و برجسته روی طراحی بسته بندی قرار می گیرند، حس اطمینان رو در ذهن مخاطب ایجاد می کنن. با انتخاب درست رنگ ها و ترکیب رنگ عالی باعث جذابیت طرح میشه. مخصوصا برای برندهای مربوط به مواد غذایی در طراحی بسته بندی از رنگ های درست استفاده بشه، باعث ایجاد حس خوشمزگی و برانگیختن اشتهای مخاطب میشه. بهتون پیشنهاد می کنیم قبل از شروع طراحی بسته بندی، حتما روانشناسی رنگ و نقش رنگ در تبلیغات رو حتما مطالعه کنین.

طراحی بسته بندی مواد غذایی

ریسک استفاده از رنگ های متنوع در طراحی بسته بندی

به همون اندازه که انتخاب رنگ درست باعث میشه طراحی بسته بندی بهتری داشته باشین، عدم دقت کافی و رعایت نکردن اصول مهم در طراحی بسته بندی با رنگ درست، باعث میشه در طراحی گرافیک نتیجه ی خوبی رو مشاهده نکنین. برای مثال اگه در طراحی بسته بندی از رنگ های خیلی غیرواقعی و ناملموس استفاده بشه، حس اطمینان از مخاطب دور میشه و این احساس ایجاد میشه که برای مثال مواد غذایی ناسالم هستن. علاوه براین، اگه در طراحی بسته بندی با تنوع رنگی بالا، رقابت بیشتر هست و برندهای مشابه با حوزه ی فعالیت شما هم توجه زیادی روی این نوع طراحی بسته بندی دارن. در نتیجه کار رقابت و طراحی بسته بندی رو کمی براتون سخت تر میکنه.

طراحی بسته بندی رنگی

طراحی بسته بندی مینیمال

حتما شما هم بارها شنیدین که زیبایی در سادگی هست و در زندگی واقعی هم خودتون به این نتیجه رسیدین. در طراحی بسته بندی، اگه طراح گرافیک بتونه این شیوه رو بدرستی به کار ببره، نتیجه ی خیلی خوبی از طراحی بسته بندی خواهد دید. مینیمال از نظر بسیاری از کاربران و مخاطبین یعنی:

  • لوکس

  • ساده

  • ظریف

  • سالم

اما واقعیت اینه که طراحی بسته بندی مینیمال کمی نسبت به بقیه ی انواع طراحی سخت تر هست و اکثر افرادی که تازه به حوزه ی طراحی گرافیک وارد میشن، احساس می کنن، طراحی مینیمال یعنی فقط سادگی. واقعیت اینه که مینیمال یعنی سادگی در عین زیبایی و همیشه هر طرح ساده، زیبا نیست و باید طراحی بسته بندی مینیمال رو به گونه ای انجام داد که در همون نگاه اول، سادگی، زیبایی و حرفه ای و متخصص بودن برند در ذهن مخاطب القا بشه.

طراحی بسته بندی مینیمال

ریسک استفاده از طراحی بسته بندی مینیمال

طراحی بسته بندی مینیمال گاهی اوقات باعث میشه نکات مهم و ضروری که مخاطب نیاز داره قبل از خرید از اونا مطلع بشه، از روی بسته بندی حذف بشن و این حس اطمینان رو ممکنه از بین ببره و این یکی از سختی های کار طراحی بسته بندی مینیمال حرفه ای هست. علاوه براین، این نوع طراحی بسته بندی ناخودآگاه حس لوکس بودن و قیمت بالا رو در ذهن مخاطب ایجاد میکنه و ممکنه تعدادی از مخاطبین از ترس گرون بودن کالا اصلا به سمت این نوع کالاها با بسته بندی مینیمال نروند.

طراحی بسته بندی شیک

اینکه چه نوع طراحی بسته بندی رو انتخاب کنین، باز هم در نهایت به خواسته های کارفرما و برند بستگی داره و طراح گرافیک با بیان مزایا و معایب هر نوع طراحی بسته بندی، می تونه کارفرما رو در انتخاب بهترین ها کمک و راهنمایی کنه. طراحی بسته بندی ظریف گرافیک رو می تونین در منوی نمونه کارها مشاهده کنین و در صورت تمایل با ارتباط با این تیم، از شماره های تماس ذکر شده در منوی تماس با ما می تونین استفاده کنین.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288