مجوزها

عوامل موثر در تعیین تعرفه و قیمت طراحی بسته بندی

  • اشتراک گذاری:
27 شهریور 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1529 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

قیمت طراحی بسته بندی و میزان هزینه ای که هر برند باید برای آن اختصاص دهد، نکته ی بسیار مهمی در کنترل بودجه می باشد و نمی توان به آن بی توجه بود. از طرف دیگر هیچ وقت نمی توان کیفیت را فدای ارزان بودن محصول و خروجی کار نمود. به همین خاطر باید بعد از کنار هم قرار دادن عوامل و فاکتورهای مهم در تعیین قیمت طراحی بسته بندی، در نهایت نسبت به گران یا ارزان بودن آن قضاوت کرد. در ادامه برخی از عوامل مهم در قیمت طراحی بسته بندی را معرفی خواهیم نمود. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی بسته بندی ظریف گرافیک

اهمیت طراحی بسته بندی در جذب مخاطب و موفقیت برند

قبل از صحبت در مورد قیمت طراحی بسته بندی لازم است تا نگاهی داشته باشیم به جایگاه و نقش طراحی بسته بندی در میزان جذب مخاطب و افزایش فروش محصولات. برای پی بردن به نقش طراحی بسته بندی در برندینگ کافیست لحظه ای خود را در فروشگاه های مواد غذایی یا سایر محصولات تصور کنید، برای چند لحظه با خود صادق باشید و جواب این سوال را بدهید. از بین محصولات مشابه در یک قفسه ی فروشگاه، کدام برند را انتخاب خواهید کرد؟ اولین و تاثیرگذارترین فاکتور در انتخاب محصولات، میزان جذابیت طراحی بسته بندی می باشد و به همین خاطر است که تا این اندازه به آن اهمیت داده میشود. پیشنهاد می کنیم مطلبی که قبلا در مورد نقش طراحی بسته بندی در موفقیت برند را مطالعه کنید تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

طراحی بسته بندی

فاکتورهای مهم در تعیین قیمت طراحی بسته بندی

حالا که به تاثیر شگفت انگیر طراحی بسته بندی در فروش واقف هستید زمان آن رسیده تا با اصول درست و حرفه‌ای آن آشنا شوید:
 

نوع طراحی بسته بندی

در بسیاری از مواقع ممکن است تصور شود که طرح های شلوغ و پیچیده بخاطر اختصاص دادن زمان بیشتری برای این نوع طراحی بسته بندی گران تر هستند. واقعیت این است که آنچه در تعیین قیمت طراحی بسته بندی می تواند اثرگذار باشد، حرفه ای بودن آن است نه پیچیده بودن طرح. برخلاف تصور بسیاری از افراد، طراحی بسته بندی حرفه ای به معنی پیچیدگی و شلوغ بودن طرح نیست، بلکه طراحی های ساده و جذاب کار بسیار سخت و زمان بری میباشد و نشان دهنده ی متخصص بودن طراح آن می باشد. در مطالب قبل که طراحی بسته بندی مینیمال را بررسی نمودیم، بهتر میتوانید متوجه سادگی طراحی بسته بندی و جذابیت آن بشوید.

طراحی بسته بندی حرفه ای ظریف گرافیک

زمان مورد نظر برای طراحی بسته بندی

در هر کسب و کار و حرفه ای که مشغول به فعالیت هستید کاملا میدانید که کارهای عجله ای و اصطلاحا فورس، با پرداخت هزینه ی بیشتر همراه هستند. اگر شما یک طراح گرافیک هستید که قصد دارید پروژه ی طراحی بسته بندی شروع کنید و یا کارفرمایی هستید که تصمیم دارید طراحی بسته بندی را به یک طراح گرافیک سفارش دهید، به حداکثر زمان و مهلت برای اتمام پروژه دقت داشته باشید. بدون شک انجام طراحی بسته بندی حرفه ای در یک هفته در مقایسه با انجام همان طراحی در دو هفته، هزینه ی بیشتری خواهد داشت.

طراحی بسته بندی حرفه ای

میزان خلاقیت طراحی بسته بندی

یکی از بهترین و تاثیرگذارترین نوع طراحی بسته بندی برای هر نوع محصول، طراحی بسته بندی خلاقانه می باشد. طرح های خلاقانه و منحصر به فرد نیاز به تلفیق تخصص، هنر و دانش دارد و بدون شک برای رسیدن به خروجی مطلوب در این زمینه، باید زمان بیشتری را نسبت به سایر انواع طراحی صرف کرد. همیشه این نکته را بخاطر داشته باشید که انجام کارهای منحصر به فرد در هر حوزه و شغل برابر است با پرداخت هزینه ی بیشتر و این مساله ی غیر قابل انکاری می باشد و باید در تعیین قیمت طراحی بسته بندی به آن توجه ویژه داشت.

طراحی بسته بندی خلاقانه

تعداد نسخه های اولیه طراحی بسته بندی

یک طراح گرافیک حرفه ای و متخصص قبل از شروع فرآیند طراحی بسته بندی در مراحل ابتدایی کار، زمانی را برای شناخت برند و درک خواسته های اصلی مشتری اختصاص می دهد. اما هر اندازه هم مشتری را بشناسید و خواسته های آن را لیست کنید و در حین طراحی مدنظر قرار دهید، باز هم بخاطر تفاوت سلیقه با طراح، ممکن است طرح اولیه به دل مشتری ننشیند و باعث نارضایتی گردد. به همین خاطر در زمان طراحی بسته بندی، نسخه های اولیه طراحی می گردند و به مشتری ارائه می شوند. هر اندازه مشتری از شما نسخه های اولیه ی بیشتری درخواست کند، به همان اندازه قیمت طراحی بسته بندی افزایش پیدا خواهد کرد.

بسته بندی

قیمت طراحی بسته بندی ظریف گرافیک

چیزی که انجمن طراحان گرافیک به عنوان تعرفه ی طراحی بسته بندی و سایر انواع طراحی اعلام می کند، با واقعیت تفاوت زیادی دارد و قطعا طراحان گرافیک ارزش کار خود را با چنین تعرفه هایی پایین نخواهند آورد و به هنر و تخصص خود مانند صاحبان تمام کسب و کارها ارزش خواهند داد. ما در تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک، یک هدف و شعار را همیشه همراه خود داشته و خواهیم داشت و آن، شنیدن صفت "عالی" از زبان مشتری بعد از اتمام پروژه ی طراحی می باشد و قبل از شروع فرآیند طراحی بسته بندی، در تعیین نرخ و قیمت طراحی بسته بندی عادلانه و منصفانه با کارفرما به توافق خواهیم رسید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288