مجوزها

طراحی بسته بندی حرفه ای انواع محصولات

  • اشتراک گذاری:
3 خرداد 1400 (آخرین بروزرسانی در 18 آذر 1402 ) 2084 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

در این مقاله سعی داریم صاحبان مشاغل و انواع کسب و کارها را مخاطب قرار دهیم. آیا محصولاتی که به فروش می رسانید نیازمند طراحی بسته بندی هستند؟ هدف شما از طراحی بسته بندی چیست و چه انتظاراتی را از آن دارید؟ می دانید بسته بندی در صورتی موفق عمل می کند که حرفه ای طراحی شده باشد و بازاریابی خاموش محصول را به خوبی انجام دهد؟

zafuzar-saffron-packaging-design


حتما برای فروش محصولات خود دچار حساسیت خاصی هستید و طبیعتا انتظار دارید با آن رشد خوبی هم داشته باشید. برای اینکه مطمئن شوید طراحی بسته بندی حرفه ای انجام شده است باید به چند سوال زیر پاسخ دهید:
 

  1. آیا از طرح ارائه شده راضی هستید؟

  2. آیا پس از طراحی جدید تغییر چشمگیری در فروش داشته اید؟

  3. بازخورد طراحی جدید از مخاطبان در شبکه های اجتماعی که فعال هستید مثبت است؟

  4. طراحی بسته بندی در یک نگاه قدرت جذب مخاطب را دارد؟

سوالاتی که در بالا مطرح شد اگر پاسخ مثبت داشته باشند، محصول شما از طراحی لیبل و یا بسته بندی حرفه ای بهره مند است، در غیر اینصورت حتما  برای طراحی مجدد آن  اقدام نمایید.
 

طراحی بسته بندی حرفه ای منجر به فروش محصول

هنگامی که بسته بندی ها از کیفیت خوبی در طراحی برخوردار باشند فروش هم از روند و رشد مطلوبی بهره می برد. اگر زمانی متوجه شدید که محصول مانند سابق به فروش نمی رسد و حرکتی عقب گرد دارد، عیب را در محصول جستجو نکنید. در این گونه فروش ها، علت را از نوع بسته بندی، طراحی آن و نیاز بازار جویا شوید. اینکه چه زمانی باید طراحی را تغییر داد، محصول با نوع فروش خود کاملا واضح به شما اعلام خواهد کرد.

گاهی طرح یکنواخت در دوره های مختلف ممکن است جذابیت اولیه را در نگاه مخاطبان نداشته باشد. اغلب مشتریان در غرفه های فروشگاه ها به دنبال بسته بندی های جذاب و خیره کننده هستند، زیرا کیفیت طراحی را با کیفیت محتویات یکسان می دانند. در این زمینه خرید خوراکی و یا تنقلات همواره خریدی غیر عقلانی است، زیرا مشتریان در لحظه تصمیم به خرید می گیرند که احساسات نقش بسزایی در این انتخاب دارند. شایسته است برای طراحی بسته بندی حرفه ای اقدام نمایید تا تغییرات را به وضوح مشاهده کنید.

grug-smart-caps-packaging

چرا باید محصولات بسته بندی حرفه ای داشته باشند؟

 در هر مکان و زمان با توجه به نیاز جامعه باید طراحی بسته بندی صورت گیرد. این تغییرات ممکن است همین امروز یا مدتی بعد نیاز باشد، در هر صورت حرفه ای ترین طراحی نیز روزی دستخوش تغییرات خواهد شد. توصیه می کنیم با توجه به تکنولوژی های روز دنیا و نیاز مخاطبان دائم در پی بررسی زوایای مختلف محصولات خود باشید تا از قطار تند روی فروش جهانی عقب نمانید. این تغییرات می توانند شامل جنس بسته بندی، نوع طراحی، ابعاد و یا حتی تغییراتی در خود محصول باشد.
 

در شبکه های اجتماعی تبلیغات کنید

بسته بندی ها نوعی تبلیغ محسوب می شوند که مسئولیت بازاریابی برند را بر عهده دارند. می توان پس از رو نمایی از طرح جدید، در شبکه های اجتماعی با هشتگ مخصوص برند مورد نظر، آن را به همگان معرفی نمود. باز خوردها مشخص خواهند کرد، طراحی بسته بندی حرفه ای است یا خیر؟ این به روز رسانی ها به مشتریان ثابت خواهند کرد که شما به سلایق و احساسات آن ها اهمیت می دهید و با توجه به خواسته آن ها دست به اعمال تغییرات می زنید. همین امر باعث می شود برند شما علاوه بر فروش خوب از محبوبیت فوق العاده ای در جامعه برخوردار شود. با این روش محصول خود را ماندگار تر خواهید کرد و طی سالیان متمادی هم مورد توجه مصرف کننده قرار خواهید گرفت.
 

  طراحی بسته بندی با توجه به مناسبت های مختلف

فروش مواد غذایی، لباس، انواع اکسسوری و حتی لوازم خانگی می تواند در مناسبت های خاص با بسته بندی های متفاوت به بازار ارائه گردد. این کار باعث ایجاد شور و شوق بیشتر در مخاطب جهت خرید خواهد شد که با توجه به حال و هوای مناسب این ایام صورت می گیرد. مناسبت ها در مذاهب، فرهنگ و جوامع مختلف ممکن است به زمان های متفاوت تعلق گیرد. مهم ترین ملاک برای انجام تغییرات در طراحی، موقعیت زمانی و مکانی فروشندگان و محصول مورد نظر است.

همچنین می توانید از نمادهای تخفیف برای خرید محصولات در زمان تعیین شده، یا خرید چند محصول به صورت یکجا نیز در بسته بندی استفاده کنید. این نوع طراحی بسته بندی حرفه ای بوده که از دیر باز تا کنون در قالب های مختلف اجرا شده تا جایگاه محصول را در بازار حفظ کند. به طور کلی طراحی بسته بندی حرفه ای، منجر به فروش محصول می شود که سایر هزینه های تبلیغاتی را به راحتی کاهش می دهد.

بسته-بندی-شیشه-زعفران

با طراحی بسته بندی حرفه ای، محصولات خود را به روز کنید

در نظر بگیرید برند شما مشتریان وفادار بسیاری دارد که از دور یا نزدیک همچنان به خرید از شما می پردازند. ممکن است کیفیت محصول، سطح قیمت ها و احترام به مشتری برای مخاطب اهمیت ویژه ای داشته باشد، اما هیچ یک مانند بسته بندی حرفه ای و جدید آن ها را به هیجان نمی آورد. با دیدن تغییرات جدید مخاطب مشتاق خواهد شد تا از دیگر محصولات جدید دیدن کند و در صورت لزوم اقدام به خرید نماید.
 

طراحی بسته بندی محصول شما به چه صورت است؟

اگر قصد دارید محصول جدیدی را ارائه دهید یا به صورتی متفاوت در میان سایر رقبا ظاهر شوید و خاص باشید، از بسته بندی حرفه ای محصولات خود غافل نمانید. پایداری و رشد یک برند در گرو فعالیت هایی است که با گذشت زمان انجام داده و همراه با تغییرات جهانی گام بردارد. طراحی بسته بندی حرفه ای به شما این امکان را می دهد تا فرصت ها را مانند سکوی پرشی به سوی موفقیت کسب و کار خود بدانید. اگر فکر می کنید نیاز به تغییرات در بسته بندی محصولات خود دارید می توانید از نمونه کارهای تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک دیدن کنید و در صورت نیاز با شماره های تماس بخش تماس با ما ارتباط حاصل نمایید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288