مجوزها

طراحی و بسته بندی در شرکت تبلیغاتی ظریف گرافیک

  • اشتراک گذاری:
23 شهریور 1398 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1411 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

شاید اگر بسته بندی یک کالا را فروشنده خاموش بنامیم، این نام گذاری را همراه با مبالغه بپندارید، در صورتی که تحقیقات نشان داده یک طراحی و بسته بندی مناسب از لحاظ روانشناختی، مشتری را تحت سیطره خود در آورده، بطوریکه که گاهی مشتری، یک کالا با بسته بندی جذاب تر را به یک کالا با کیفیت مطلوب تر ترجیح می دهد. حال با درک اهمیت طراحی و بسته بندی در میزان فروش به بررسی مهم ترین و پرکاربرد ترین اصول در زمینه طراحی و بسته بندی ظریف گرافیک خواهیم پرداخت.

طراحی و بسته بندی ظریف گرافیک

تعریف بسته بندی

با توجه به تعریف های بسیاری که در زمینه طراحی و بسته بندی ارائه شده می توان به گستردگی و ابعاد گوناگون این حرفه ی تخصصی پی برد. از طرفی هم یک بسته بندی مناسب و جذاب برای مشتری، نتیجه ی یک طراحی خلاقانه توسط تیم مجرب طراحی است که می تواند بین تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده ارتباط برقرار کند. حال در بیان تعریفی جامع از  بسته بندی می توان گفت:

بسته بندی عبارت است از تهیه و تعبیه ظرف و یا محافظی که:

  1. سلامت کالا را در برابر عوامل طبیعی چون نور خورشید، باران و ... در فاصله تولید تا مصرف حفظ کند.

  2. از لحاظ ظاهری بتواند رضایت مشتری را تامین کند.

  3.  بتواند کالا را از ارتعاش ها، صدمات و فشارهای احتمالی مصون نگهدارند.
     

طراحی و بسته بندی یا فروشنده خاموش

موضوع غیر قابل انکار، اهمیت رقابت تنگاتنگ بین برند های مختلف است. طبق تحقیقات معتبر که نتایج آن اخیرا منتشر شده است، بیان می شود که یک کالا موجود در قفسه یک فروشگاه، کمتر ار سه ثانیه فرصت در اختیار دارد تا نظر مشتری را به خود جلب کند، از طرفی بر کسی پوشیده نیست که در این مدت زمان کوتاه، طراحی و بسته بندی کالا مهم ترین نقش را در جلب مشتری ایفا کرده و باعث می شود از میان انبوه کالا های قرار داده شده در قفسه ها، یک کالا برگزیده شود.

حال سوال اینجاست: آیا همواره یک طراحی و بسته بندی پر زرق و برق می تواند نظر مشتری ها را به خود جلب کند؟

در پاسخ باید گفت خیر، در طراحی و بسته بندی حرفه ای شاید گمان شود که یک تیم طراحی خلاق همیشه کارگشا خواهد بود، اما در کنار خلاقیت و مهارتی که وجود آن الزامی است نکاتی تخصصی وجود دارد که اغلب طراحان و تولید کنندگان به آن بی توجه اند اما تیم مجرب طراحی و بسته بندی ظریف گرافیک با شناسایی و بکارگیری آنها توانسته بر کیفیت کار خود بیافزاید و گواه این امر، استقبال چشمگیر از شرکت طراحی و بسته بندی ظریف گرافیک است که از سوی مشتریان مشاهده می شود.

 طراحی و بسته بندی ظریف گرافیک در مشهد

نکاتی در خصوص طراحی و بسته بندی ظریف گرافیک

  1. ارزش های بصری: همانطور که در گذشته نیز اشاره شد، برای ورود به عرصه ی رقابت تجاری بین برند های فراوان با طراحی های متنوع، یک طراحیِ مناسب است که می تواند برگ برنده تولید کننده باشد. چه بسا در موارد بسیاری، کالا هایی با کیفیت مطلوب به دلیل ضعف در طراحی و بسته بندی از سایر برند ها با همان کیفیت و گاهی کیفیت پایین تر، جا می ماند و توانایی رقابت را از دست می دهد. از این رو با توجه به اهمیت ارزش های بصری مانند رنگ، تصویر سازی و داشتن نشانه های ساده و قابل تشخیص می  تواند به راحتی مشتری را جذب کند. علاوه بر این یک طراح ماهر همواره ساز و کاری را در نظر می گیرد تا موجب خرید دوباره کالا توسط مشتری شود. برای تحقق بخشیدن به خرید چندین و چند باره توسط مشتری باز هم بر می گردیم به سراغ اصول ارزش های بصری، به عنوان مثال در طراحی و بسته بندی یک کالای خاص باید نشانه هایی متفاوت و در عین حال ساده وجود داشته باشد که مشتری  با مراجعه به فروشگاه و در یک نگاه اجمالی بتواند آن را بیابد. در این موارد گاهی توصیه می شود با توجه به بازار هدف و متناسب با سن و سلیقه ای که اکثریت مشتریان در آن بازه قرار دارند، علائم و یا کاریکاتور هایی  طراحی شود که برای مشتری خوشایند باشد و یا خاطره ای را زنده کند، چرا که پرداختن به نوستالژی ها در مواقعی بسیار مورد توجه قرار می گیرد، از این رو لازم است یک طراح زبر دست اطلاعاتی در مورد مسائل روانشناختی و همچنین آنالیز سلایق مشتریان بدست آورده و در طراحی و بسته بندی ظریف گرافیک به نحو احسن از این اطلاعات بهره گیرد.
     

  2. توجه ویژه به هویت فرهنگی: در نظر گرفتن آداب و رسوم، فرهنگ، عادات و اعتقادات یک منطقه جغرافیایی می تواند نقش بسزایی در طراحی و بسته بندی ظریف گرافیک داشته باشد. البته در نظر داشته باشید که توجه به فرهنگ بیشتر در مواقعی مد نظر قرار می گیرد که قصد داریم برای یک کالا که تولید و یا کشت آن، به منطقه ای خاص مربوط است، بسته بندی مناسبی را طراحی کنیم. بدین منوال ما عملا با طراحی و بسته بندی به شیوه فرهنگی ویژه آن منطقه، این مسئولیت را بر عهده می گیریم تا نمادی از یک فرهنگ ویژه که عامه مردم با آن آشنایی مختصری دارند را نمایش دهیم. به عنوان مثال گز مهم ترین سوغات استان اصفهان محسوب می شود، از طرفی شهرت جهانی اصفهان به دلیل معماری های فاخری که از اعصار مختلف در خود جای داده بر کسی پوشیده نیست. این گونه است که شما به هنگام خرید بسته های گز، معمولا طرح های هندسی خاصی را بر روی جعبه های گز مشاهده خواهید  کرد که این طرح ها و نقوش یادآور بنا های معروف این خطه می باشد.
     

  3. بیان مزیت های کلیدی: حال قصد داریم از رنگ ها و طرح هایی که حتی از فاصله های دور هم مشتری را به خود می خواند عبور کنیم. فرض کنید تا این جای کار، طراحی و بسته بندی شما موفق عمل کرده است، یعنی این که مشتری به سراغ کالایی که شما عهده دار طراحی آن بودید آمده و قصد دارد از نزدیک آن را بررسی کند. هنوز خریدی اتفاق نیافتاده و لازم است اینبار نوشته ها واطلاعاتی که بر روی کالا درج شده مشتری را موجاب به خرید کند. این اطلاعات با توجه به نوع محصول متفاوت است، به عنوان مثال در مورد یک ماده غذایی، مشتری تمایل دارد بداند که محصول مورد نظر از چه ترکیباتی تهیه شده، با چه ذائقه ای سازگار است و در نهایت اطلاعاتی در مورد ارزش غذایی و خواص آن می تواند برای خریدار مناسب و جالب توجه باشد. اما اگر همین نوشته ها را برای درج بر روی دارو ها و لوازم پزشکی بررسی کنیم موضوع آن بسیار متفاوت خواهد بود. اطلاعات درج شده می تواند مورد استفاده پزشک، پرستار، بیمار و یا همراه بیمار قرار گیرد، از این رو طراحی و بسته بندی باید بگونه ای باشد که در وهله اول هر کدام از افراد نامبرده شده هر چه سریع تر به اطلاعات ضروری نظیر نحوه مصرف دارو، مقدار دوز مصرفی، موارد منع مصرف، تداخلات دارویی و ... دست پیدا کنند.
     

  4. فونت و اندازه نوشتار: نکته مهم دیگر در مورد طراحی بسته بندی حرفه ای، مد نظر قرار دادن اندازه و فونت نوشته هاست. در مورد اندازه باید گفت که بزرگ بودن همه نوشته ها از جذابیت بسته بندی خواهد کاست، از این رو بهتر است تنها قسمت کوتاهی از متن، یا نام برند کمی بزرگ تر از سایر قسمت ها طراحی شود. از طرفی کوچک بودن بیش از حد نوشته ها ممکن است سبب عدم توانایی برخی افراد در خواندن و دسترسی به اطلاعات مورد نیازشان شود، بدین منوال ممکن است با قصور در بکار گیری اندازه مناسب نوشتار بر روی کالا ها، بخشی از مشتریان را به سوی برندی دیگر روانه کنیم. فونت ها هم می تواند بر جذابیت طراحی و بسته بندی کالا بیافزاید البته در صورتی که برخی موارد رعایت شود: اول از همه این که استفاده از فونت های گوناگون نباید سبب ناخوانا شدن نوشته برای عده ای شود.  ثانیا باید هر فونت را در جای صحیح خود بکار برد. فونت های فانتزی برای خوراکی ها، تنقلات، وسایل سرگرمی و بازی، مناسب به نظر می رسد، البته استفاده از فونت های فانتزی بهتر است تنها برای نام برند استفاده شود. از سوی دیگر برای وسایل و ابزاری که طراحی و بسته بندی آنها بیشتر برای انتقال اطلاعات به سایر افراد قرار می گیرد ( مانند دارو ها، لوازم  پزشکی، کتاب های راهنما و ... ) فونت های ساده و رسمی بهترین پیشنهاد خواهد بود.    

طراحی و بسته بندی انواع محصولات در ظریف گرافیک

اهمیت طراحی و بسته بندی در عملکرد تجاری

در حالت کلی طراحی و بسته بندی ظریف گرافیک 4 عملکرد اصلی را عهده دار است:

  1. عملکرد اقتصادی: طراحی و بسته بندی مناسب می تواند در کنار کیفیت کالا مهم ترین عامل در موفقیت و یا عدم موفقیت کالا در میزان استقبال مشتریان باشد.

  2. عملکرد تبلیغاتی: طراحی و بسته بندی آن زمان کارامد خواهد بود که بتواند همانند یک فروشنده موفق، کالای درون خود را معرفی و تبلیغ کند و از طرفی این تبلیغ موثر واقع شده و بتواند بخش قابل توجهی از بازار را در اختیار گیرد.

  3. عملکرد اطلاع رسانی: برای یک شناخت کلی از محصولات و کالا ها، بسته بندی می تواند کمک شایانی را به خریدار کرده، چه بسا بیشترین وظیفه را آرم و یا برند تولید کننده بر عهده دارد.

  4. عملکرد حفاظتی: همواره این موضوع باید توجه شود که طراحی و بسته بندی تنها برای جلب توجه و جذابیت کالا طراحی نمی شود، چه بسا لازم است ارزش ها و سلامت کالا را حتی در منزل مشتری حفظ کند. اما از طرفی هم باید در نظر داشت که برای رعایت عملکرد حفاظتی، به جنبه ی تبلیغاتی و اقتصادی کالا خدشه ای وارد نشود. از این رو برای ارائه هرکدام از عملکرد ها در حد ایده آل، اهمیت انتخاب و همکاری با یک تیم طراحی مجرب مانند شرکت تبلیغاتی ظریف گرافیک توسط تولید کنندگان دو چندان می شود.
     

طراحی و بسته بندی ظریف گرافیک، سرمایه گذاری مطمئن

در گذشته طراحی و بسته بندی بیشتر از بعد هزینه بررسی می شد و تولید کنندگان می کوشیدند تا با قیمت تمام شده کمتر، برای کالا ی خود بسته بندی مناسبی تهیه کنند، اما امروزه با آگاهی نسبت به اهمیت بسیار زیاد  طراحی و بسته بندی در جلب مشتری، تولیدکنندگان با صرف هزینه های گزاف، در تلاش برای بهبود کیفیت طراحی و بسته بندی محصول خود هستند، چرا  که مطابق نظر کارشناسان مربوطه، همکاری با تیم های مجرب طراحی و بسته بندی ظریف گرافیک، می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت برای عرضه کالا در بازار های داخلی و خارجی محسوب شود.

چندی پیش اعلام شد، خرما های درجه یک صادراتی ایران، به دلیل بسته بندی های نامناسب در کشور هایی نظیر روسیه با قیمت خرما های درجه دو و سه به فروش می رسد. از این رو می توان گفت که بی توجهی در زمینه طراحی و بسته بندی و همچنین عدم بکارگیری تیم های طراحی خلاق و زبردست می تواند زیان های مالی را بر تولید کننده تحمیل کند، از طرفی خسارت ناشی از بی اعتمادی مشتری به یک برند خاص جبران پذیر نخواهد بود.
 

تجربه ی طراحی و بسته بندی اصولی با ظریف گرافیک

بهره گیری از اصول تخصصی طراحی، توجه به سلایق مشتری و بروز بودن در راستای طراحی و بسته بندی مدرن، شرکت طراحی و بسته بندی ظریف گرافیک را پس از سال ها تجربه در زمره ی موفق ترین و حرفه ای ترین تیم های طراحی و بسته بندی کشور قرار داده و گواه این موفقیت چشمگیر، انتشار بسیاری از نمونه کارهای بسته بندی ظریف گرافیک در معتبر ترین سایت ها و پیج های تخصصی در زمینه طراحی و بسته بندی می  باشد. علاوه بر این فعالیت شرکت تبلیغاتی ظریف گرافیک در عرصه ی بین المللی برای طراحی و بسته بندی کالا های مرغوب صادراتی، مهر تاییدی بر کیفیت طراحی و بسته بندی ظریف گرافیک می باشد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288